Reakcia na: Dimi #30481:
Škoda že v závere tvrdíte niečo s istotou čo je iba Vaša domnienka. Ako špecialista na dopravné inžinierstvo som vyprojektoval vyše 100 svetelne riadených križovatiek (Košice, Prešov, Poprad, Michalovce, Humenné, Rožňava, Snina, Vranov n/T, Stará Lubovňa, B.Bystrica, Brezno, Trenčín, Sv.jur, Nitra, Dubnica n/V, Bratislava) a všetky fungujú. samozrejme že ak mám doporučiť systém, nič lepšie ako SIEMENS v oblasti riadenia v Európe nevymysleli. Niečo je však niečo navrhnúť a postaviť, a niečo úplne iné sa o to starať a udržiavať. V Košiciach vyše 20 križovatiek bolo vyprojektovaných a postavených ako dynamicky riadené, s možnosťou preferencie MHD, ale vďaka údržbe zo strany firmy MATYÁŠ a nekompetentnosťou SKK nefunguje temer nič. Firma SIEMENS pred dvomi rokmi vyhrala v Košiciach verejnú súťaž vypísanú mestom na údržbu semafórov vrátane dopravnej ústredne, ktorá tu vyše 10 rokov je, ale nechcem povedať na čo... Ale SKK rozhodlo, že údržbu budú robiť naďalej Matyašovci - pozrite si v rozpočte mesta, koľko magistrát platí tejto firme za výmenu žiaroviek v semafóroch ročne - 4 milióny Sk !!
Výsledok ale vôbec nie je adekvátny vynaloženým financiám, nehľadiac na skutočnosť, že SIEMENS do súťaže dal oveľa lepšiu ponuku ...
Čo sa týka križovatky Palackého - Jantárová - Protifašistických bojovníkov ako kruhovej - nie je tam priestor na taký polomer kruhovej križovatky, ktorý zodpovedá záťažiam na vstupoch aj so zohľadnením nárastu dopravy do r.2023 (15 rokov). Návrhy mimoúrovňovej križovatky sú, samozrejme so zapustením koridoru Protifašistických bojovníkov - Jantárová, ale je tu niekoľko technických problémov - úzke hrdlo Palackého ulice, existencia Bajzovej ulice a križovatka na Sennom trhu vrátane električiek. Samozrejme že všetko je riešiteľné, ale ak sa majú dodržať platné STN (normy) a súčasne urobiť riešenie, ktoré by fungovalo, nie je to jednoduché, a je to o financiách. Keď sa na jeseň otvorí 4 jazdný pruh do mesta pod železnicou na Palackého, len vtedy začnú problémy s touto križovatkou. Nahlas sa o tom hovorí - ale pozrite na rozpočet mesta, či sa v tomto smere niečo chystá riešiť ...
P.titl
eMareq
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=2.2.2008/69137K
citát
Vedenie mesta si uvedomuje, že takéto technické riešenie dopravy je v tomto území finančne veľmi náročné.
" Pokúsime sa rokovať s investorom o tomto variante a o detailných modeloch financovania projektu. Veríme, že nájdeme spoločné riešenie," povedal primátor František Knapík (KDH).
Navrhovaný mimoúrovňový variant podľa vedenia radnice výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov v tejto oblasti a prispieva k sceleniu pešej zóny medzi Hlavnou ulicou a Južnou triedou.
" Zvyšuje tiež atraktivitu investície a stáva sa prestížnou záležitosťou pre mesto i investora," dodáva Geročová.
Investor rešpektuje, ale...
"Rešpektujeme rozhodnutie mesta a samozrejme zohľadňujeme preferovaný variant riešenia dopravy v našom projekte," uviedla želmíra Rácová, zástupkyňa developera HB Reavis Group.
_Zdôraznila, že financovanie mimoúrovňovej dopravy je plne v rukách mesta Košice._
_"Investor sa zmluvne zaviazal preinvestovať do riešenia dopravy 100 miliónov korún. Zvyšné prostriedky by mali pochádzať z mestských a externých zdrojov. Mestu poskytneme najväčšiu možnú súčinnosť pri vyhľadávaní optimálnych externých možností financovania," zdôraznila Rácová._
Ak peniaze nebudú?
V prípade, že sa mestu nepodarí zabezpečiť financovanie náročného mimoúrovňového riešenia dopravy, bude sa realizovať úrovňový variant.
"Projekt úrovňového riešenia dopravy bude projekčne pripravený tak, aby v budúcnosti bola umožnená realizácia podzemného variantu a to bez obmedzenia prevádzky obchodného centra a bez nutnosti konštrukčne meniť vjazdy, či výjazdy do objektu," zhoduje sa mesto s investorom.