Reakcia na: redburger #29754:
Ano su idioti, lebo ked chcu ist hocilen na NO, tak ich caka 13-17 zastavok s prestupom... ? PS: Viem, ze ich navrh je znacne postaveny na hlavu, nemusite ma o tom presviedcat, len sa snazim vzit do ich koze, a chapem, ze sa stavaju na zadne a chceli by expresnu linku aspon rano a poobede.
Isidor
"Mestská časť s takýmto návrhom DPMK n e s ú h l a s í z nasledovných dôvodov :
- zavedením takejto „kyvadlovej dopravy“ s využitím električiek sa dvojnásobne predĺži čas potrebný na dopravu obyvateľov do centra mesta,
- po zvýšení tarify, prestupom pri OC Važec a ďalšími potrebnými prestupmi ( v prípade, že cestuje na iné sídliská ) cestujúci časovými prestojmi zaplatí DPMK za prepravu viac oproti stavu, ktorý je teraz platný,"
Zavedením zvážacej linky 13 ku konečnej električiek v intervale 10/15 minút a priamej náväznosti na L9 sa teda _dvojnásobne predĺži_ čas cestovania oproti dnešnej L13 s 30/60min. intervalom a 38 s podobným kvázipreloženým, čiže súhrnne (s prižmúrením oboch očí) 15/30. To je na Nobelovu cenu.
Ďalej vyberáme:
"- za posledné štyri roky v mestskej časti pribudlo 250 stavebných parciel a v nasledujúcich ďalších troch rokoch pripravujeme s investormi územie s približne 800 stavebnými parcelami, čo predstavuje v krátkodobom horizonte nárast približne o tri tisíc obyvateľov.
Tento značný, intenzívny územný rozvoj a nárast v počte obyvateľov si vyžaduje zo strany samosprávy zabezpečiť dostupné ( vzdialenosť od zastávky MHD ) a časovo primerané dopravné spojenie s ostatnými časťami mesta Košice. Tieto uvedené skutočnosti predložený návrh nerešpektuje."
a napokon čerešnička na torte, ako sami navrhujú riešiť linkové vedenie:
"1. alternatíva : ponechať linku č. 13 a č. 38 a skrátiť trasu obidvoch liniek ( konečná 38 – OC HYPERNOVA, konečná 13 štadión Lokomotívy ). V čase mimo dopravnej špičky zabezpečiť kyvadlovú dopravu podľa návrhu DPMK. Obidve linky by mali premávať ako zrýchlené spoje s maximálne dvoma zastávkami v Mestskej časti Nad Jazerom.
2. alternatíva : ponechať linku č. 38 a kyvadlovú dopravu podľa alternatívy 1. Začiatok linky č. 19 presmerovať do Krásnej a linku č. 13 v tomto prípade je možné zrušiť ."
Zdroj: http://www.abiz.sk/krasna/base.php?tid=3&aid=185