Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Presný a povodný význam „S-Bahn“ bol Stadtbahn, to jest mestská železnica. Na prelome 19-20.storočia vzniká budovaním železničných tratí a nádraží roznych spoločností na území väčších miest pomerne rozsiahla sieť, a začína byť využívaná mestskými a predmestskými vlakmi. Pozdejšie sa v niektorých mestách viac alebo menej osamostatňuje od čisto železničných tratí , trate sa elektrifikujú, povodné parné vlaky sú nahradzované elektrickými jednotkami, sieť dostáva niekedy charakter povrchového metra (typicky Berlin). V propagačných letákoch býva občas nazývaná „Stadtschnellbahn“ .
Pod označením „S“ bývajú v Nemecku a Rakúsku aj bežné predmestské trate a tiež v poslednej dobe aj linky regiotram.

Pokial viem, ak sa zrealizuje košický projekt, tak nič nebráni kombinovanej prevádzke mestských a regio. električiek na spoločnom telese.

Ale neviem, prečo by sa mal na slovensku preberať germanizmus, označenie „S“.
Síce to zaviedli aj v Prahe na prímestských železniciach a aby to nebolo až tak blbé tak tomu (dodatočne) našli nejaký český prídomok začínajúci na s , ale nijak si nemožem teraz spomenúť na to blbé slovo.
Reakcia na: veteran #29186:
Ked vobec bude KORID.
Reakcia na: RDZ 50 #29187:
Zatial si ho nechavam.
Reakcia na: veteran #29186:
Kde konkretne S znamena Strassenbahn? S-Bahn je v nemecky hovoriacich krajinach (mestach) povacsine Schenllbahn - rychlodraha.
Reakcia na: Peter523 #29188:
Ja? Si sa ošalel? ?
No, Matej by mohol zriešiť ten vytuningovaný tedom tuším 02ku ?
RDZ 50 ked budes dobry 😃
Reakcia na: 350.014-7 #29185:
Kedy ideme 24kou do Spaľovne odniesť pasy? ? ?
Reakcia na: Nodes #29180:
Presne tak.. ked sa zrealizuje KORID tak mestske linky na nove trate velmi chodit nebudu (len na THC a letisko). Nove linky sa budu oznacovat inak. Tvorcovia navrhu na stranke KSK sa inspirovali nemeckymi mestami a oznacili tieto linky S1-S8, co nechapem lebo to "S" znamena Strassenbahn alebo nniekde aj Schnellbahn...
Hraničné závory sú prepílené ?
Reakcia na: KVKV #29182:
Neviem, nejak nemam chut ani dovod byt v tomto smere optimista.
Reakcia na: KVKV #29182:
Dovtedy sa bude toľko krát meniť LV že nám z toho bude aj zle ?
Reakcia na: Nodes #29180:

Tak si predstav, že za 15rokov (dajme tomu, virtuálne optimisticky ?) že budú trate na Mikoviniho, THC, Letisko, do Šace.
Reakcia na: eMareq #29178:

Filipkom a tým ďalším „bunkóóm“ je treba vysvetliť, že NEHRAJÚ FOTBAL, ale PLÁNUJÚ DOPRAVNÚ INFRAŠTRUKTÚRU MESTA. A mali by to robiť ZODPOVEDNE.

Vy máte dobré kontakty na nejakých žurnalistov. Čo tak pripraviť nejaký seriál – osvetu v oboru dopravy, včetne jemného zakomponovania popisu prístupu a motivácií tých „filipkov“.
Niečo ako občiansku anketu, a potom ak sa ohlási nejaký „vláčikár“ tak na jeho príklade vysvetliť, prečo je lepšie to druhé. Vlastne sa vytvorí ona diskusia dvoch skupín a riešenia modelových situácií. Aj bez Filípkov to ide.
Veď s tbus petíciou ste to vlastne vyhrali. Reakcie magistrátu boli len úbohým prejavom ješitnosti chudákov , ktorí vedeli ,že prehrali, len si to nechceli pripustiť.
Reakcia na: KVKV #29179:
Myslim, ze viac cisel nebude treba.
Už bolo dosť povedané ohladne zavedenia nejakého nového systému číslovania liniek, ale nedá mi to.... v novom návrhu liniek mestských ed máme linky 2,3,4,5,6,7,8,9.
Akosi nám dochádzajú čísielka, nie?
Reakcia na: KVKV #29177:
"Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis."

Každý kope za seba, nikto sa nechce vzdať svojej obľúbenej priamej linky, lebo bude musieť prestupovať. A potom tu máme neschopného námestníka primát(or)a Filipka, ktorý je posera (?) a nechce si nikoho pohnevať, lebo by ho potom už nevolili. ? Nikto nechce zmeny na svoj úkor, ale len na úkor toho druhého. Ak započítam, že nie je ochota sa dohodnúť a potom, že čo by to bolo za starostu, keby dovolil zrušiť henten autobus. Súčasný stav vyhovuje tak akurát starostom. Ja by som im za trest dal jeden autobus ráno, na obed, večer a nech si cestujú ako chcú.
Reakcia na: Axel #29153:

Ako tak sledujem reakcie na metodu link.vedenia , tak zisťujem, že sú v KE dve „návykové“ skupiny cestujúcich.
Prvá , tzv „vláčikári“, ako boli výstižne označení. Tí nosia po vreckách výpisy cp svojich priamych liniek z pol až hodinovými intervalmi a sú schopní vyčkať v práci po prac.dobe aj trištvrte hodiny na ten svoj „priamy rýchly“ spoj.
Snažím sa dobrať k tomu , kde sa ten zvyk vzal. (pretože ešte v 70-tych rokoch tomu tak nebolo!).
Asi to bolo sposobené prílivom mimokošických pracujúcich a študentov, lebo tí boli zvyknutí z domova na svoje vláčiky a čsad linky odchádzajúce v presne daný čas . Ďalšou skupinou bol substrát z pripojených vidieckych častí, tiež chceli aby mhd nahradila ich „sadkársky“ spoj z obce až na abus.stanicu. Tým dávam za vinu, včetne ich starostov, že dodnes vo svojej vidieckej obmedzenosti a malosti nepochopili ,že sa stali súčasťou väčšieho mesta, kde je potrebné koordinovať a prisposobovať jednotlivé vzťahy vrámci väčšieho celku a to včetne mhd. Tento štýl dovršila svojho času Schwartzovská generácia plánovačov mhd, ktorá v snahe nevstupovať do konfliktu s vidieckymi časťami a zjednodušiť si prácu, im maximálne vyhovela. Tým vznikla rozsiahla sieť miestnej dopravy, a spojením týchto liniek metódou obec – centrum – obec ako vedlajší produkt a zadarmo bez plánovania akási chaotická sieť mhd s nevhodnými intervalmi. Naviac sa to všetko dialo na úkor obmedzovania intervalov zbytku čisto mestských liniek , včetne ed. Takže tieto „vláčikárske návyky“ boli vnútené aj čisto mestskej (sídlištnej) populácii. Tento stav v podstate trvá dodnes a je to dosť neštandardné a nevhodné riešenie pre štvrťmilionové mesto.
Druhá skupina, do ktorej sa počítam aj ja, vychádza zo základných pravidiel funkcie mhd vo väčších mestách. To jest – existuje nosná sieť silných liniek kde nepotrebujem cp. Každý má niekolko tých „svojich“ prípojných liniek k tejto nosnej sieti. Takže ak mám vykonať nejakú cestu do okrajovej oblasti,kde pravidelne necestujem, využijem (prípadne s prestupmi) onu nosnú sieť a o cp sa zaujímam len u prípojnej linky do danej oblasti. Výhodou takého riešenia je, že aj u tých prípojných liniek sa potom dajú posíliť intervaly.
Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis.
//trochu dlhé, viem, sorry, ale dvomi heslami sa to nedá//
Reakcia na: KVKV #29174:
možno je 4' priveľa, tak potom by tých 5' mohlo byť OK 🙂 . Terajší stav je v podstate 6' ( 3 L x 3 spoje = 9 = cca 10 pri 6' ), takže také jemné zlepšienie by mohlo byť OK. Samozrejme, ak by jazdila len 1 L, museli by teda jazdiť rovnakokapactiné spoje - možno pri dvojičkách by to bolo až zbytočne veľa. No ak by sa jazdilo každé 4', to by teoreticky chodiť aj sóla, čo by bolo na prospech intenzívnejšej doprave.
Reakcia na: Axel #29154:
KVKV vo svojom návrhu s L 2 nepočíta. Preto by teoreticky mohli obe L mohli chodiž až na Loky. ?
Reakcia na: TA #29143:

To napadlo aj mna a viac ludí, jednička cez stanicu a Masarykovu na Komenského by bolo dobré riešenie, ale zatial o tom len sniť.
Naši „budovatelia“ zatial plánujú tramvaje do polí a na letisko a tak podobne, namiesto obnovy tak potrebnej trate.
4‘ int je už fakt privela, nemysliš ? A priame spojenie Komenského – Terasa sa osvedčilo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.