Reakcia na: KVKV #29177:
"Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis."Každý kope za seba, nikto sa nechce vzdať svojej obľúbenej priamej linky, lebo bude musieť prestupovať. A potom tu máme neschopného námestníka primát(or)a Filipka, ktorý je posera (?) a nechce si nikoho pohnevať, lebo by ho potom už nevolili. ? Nikto nechce zmeny na svoj úkor, ale len na úkor toho druhého. Ak započítam, že nie je ochota sa dohodnúť a potom, že čo by to bolo za starostu, keby dovolil zrušiť henten autobus. Súčasný stav vyhovuje tak akurát starostom. Ja by som im za trest dal jeden autobus ráno, na obed, večer a nech si cestujú ako chcú.
KVKV
Ako tak sledujem reakcie na metodu link.vedenia , tak zisťujem, že sú v KE dve „návykové“ skupiny cestujúcich.
Prvá , tzv „vláčikári“, ako boli výstižne označení. Tí nosia po vreckách výpisy cp svojich priamych liniek z pol až hodinovými intervalmi a sú schopní vyčkať v práci po prac.dobe aj trištvrte hodiny na ten svoj „priamy rýchly“ spoj.
Snažím sa dobrať k tomu , kde sa ten zvyk vzal. (pretože ešte v 70-tych rokoch tomu tak nebolo!).
Asi to bolo sposobené prílivom mimokošických pracujúcich a študentov, lebo tí boli zvyknutí z domova na svoje vláčiky a čsad linky odchádzajúce v presne daný čas . Ďalšou skupinou bol substrát z pripojených vidieckych častí, tiež chceli aby mhd nahradila ich „sadkársky“ spoj z obce až na abus.stanicu. Tým dávam za vinu, včetne ich starostov, že dodnes vo svojej vidieckej obmedzenosti a malosti nepochopili ,že sa stali súčasťou väčšieho mesta, kde je potrebné koordinovať a prisposobovať jednotlivé vzťahy vrámci väčšieho celku a to včetne mhd. Tento štýl dovršila svojho času Schwartzovská generácia plánovačov mhd, ktorá v snahe nevstupovať do konfliktu s vidieckymi časťami a zjednodušiť si prácu, im maximálne vyhovela. Tým vznikla rozsiahla sieť miestnej dopravy, a spojením týchto liniek metódou obec – centrum – obec ako vedlajší produkt a zadarmo bez plánovania akási chaotická sieť mhd s nevhodnými intervalmi. Naviac sa to všetko dialo na úkor obmedzovania intervalov zbytku čisto mestských liniek , včetne ed. Takže tieto „vláčikárske návyky“ boli vnútené aj čisto mestskej (sídlištnej) populácii. Tento stav v podstate trvá dodnes a je to dosť neštandardné a nevhodné riešenie pre štvrťmilionové mesto.
Druhá skupina, do ktorej sa počítam aj ja, vychádza zo základných pravidiel funkcie mhd vo väčších mestách. To jest – existuje nosná sieť silných liniek kde nepotrebujem cp. Každý má niekolko tých „svojich“ prípojných liniek k tejto nosnej sieti. Takže ak mám vykonať nejakú cestu do okrajovej oblasti,kde pravidelne necestujem, využijem (prípadne s prestupmi) onu nosnú sieť a o cp sa zaujímam len u prípojnej linky do danej oblasti. Výhodou takého riešenia je, že aj u tých prípojných liniek sa potom dajú posíliť intervaly.
Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis.
//trochu dlhé, viem, sorry, ale dvomi heslami sa to nedá//