Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dragula #28996:
K tomu zháňaniu lístkov, môže zato tých 5% "cestujúcich" pretože keby si nerobili z vodičov predpredaj tak by im tie lístky vydržali dlhšie resp. neminul by za jedno polkolo 40 lístkov... Vodič tiež musí z niečoho žiť... a nemôže vyhadzovať kopu peňazí každý deň na lístky.
Reakcia na: dragula #28993:
Veď DPMK sa s tým práve vysporiadal. Tak, že zvýšil cenu doplnkového predaja. Čo sa Ti nepáči?

Keď sa tu oháňaš slovom zákazník, zober si aj nejakú odbornú literatúru. V každej marketingovej knihe máš napísané, že najväčšiu hodnotu pre obchodníka má zákazník VERNÝ, PRAVIDELNÝ, DLHOROČNÝ a tomu treba prispôsobiť aj kompletný marketingový mix. Stratiť toho, ktorý prináša pravidelné tržby je oveľa horšie ako stratiť náhodilého okolidúceho.

Uvedom si, že keď viac podporíš tých 5%, teda doplnkový predaj (napr. znížiš cenu), automaticky stúpne jeho využívanie, budú rásť meškania, náklady dopravcu a najmä NESPOKOJNOSŤ zvyšných 95% ľudí, pre ktorých je tu DPMK v prvom rade. Lebo nebyť ich, žiadna MHD tu nebude.

Krok zvýšenia cien doplnkových CL vyvolá nespokojnosť len tých 5% (časť bude motivovať k zamysleniu, časť odíde), zníži jeho predaj, zníži meškania, zlepší sa spokojnosť vodičov a AJ TÝCH 95% VERNÝCH ZÁKAZNÍKOV. A o to tu ide. Je jasné, že tržby z doplnkového predaja klesnú, ale ten predsa nikdy nemal byť hlavným zdrojom tržieb.
Reakcia na: Peter55 #28995:
Ja Ťa chápem, ale vyvršujete sa na ľuďoch, ktorý zato nemôžu. Nech sa zvýši 30sk za lístok prosím. Proti tomu nemám nič, koniec koncov za hlúposť a lenivosť sa platí.
Ale to, že vodič si musí tie lístky zháňať a za iné pridružené komplikácie, zato ten cestujúci nemôže. Zato môže vedenie DPMK na nich sa vyvršujte.
Pár krát som bol svedkom, ako sa vodič správal hrubo a arogantne na cestujúceho, ktorý si len pýtal lístok.
Prečo? čo zlé urobil ten cestujúci? prečo je to šahovina?
Reakcia na: dragula #28993:
Doslova využívajú poskytovanú službu. Tebe by sa sa ako pačilo keby si mal vyhodiť na lístky každý mesiac niekoľko tisíc lebo na každej zastávke príde 10 mudrlantov ako sú tu niektorí a každý si opýta 5 za 20 SK a pritom nastupuje na zastávke kde sú dva stánky a je 15:00 pracovný deň? Proste sú/ste lenivý si kúpiť tie lístky v stánku ?
Reakcia na: Peter55 #28990:
tak potom navrhujem, nech sa znova zavedie v mhd sprievodca...
Reakcia na: 5 #28992:
len si zabudol, že aj tých 5% naničhodníkov sú stále cestujúci. To už je problém DPMK ,že to zdržuje. Nech sa stým vysporiada on a nie dávať za vinu ľudom, ktorý len využívajú poskytovanú službu.

Bohužiaľ na Slovensku neplatí a asi ani dlho platiť nebude jedno staré príslovie: Náš zákazník, náš pán...
Doplnkový predaj má už v názve uvedené, že ide o službu doplnkovú, teda nadštandardnú. Za každý nadštandard sa platí. Zvýšením jeho ceny služba ako taká predsa nezanikla. Kto chce, môže ju využiť aj naďalej.

Postavme otázku opačne. MHD je tu pre cestujúcich. Pýtam sa, pre ktorých? Pre tých 5%, ktorí si nevedia kúpiť mesačník, ani el. peňaženku, ani CL v riadnom predaji, ALEBO pre zvyšných 95% ľudí, ktorí s tým problém nemajú a ktorých doplnkový predaj oným 5%-ám LEN ZDRŽUJE?
Reakcia na: Kari #28989:
Posledných päť slov hovorí za všetko....
Reakcia na: dragula #28986:
Ano ma MHD slúžiť ľudom a vodič má ŠOFEROVAŤ a NIE PREDÁVAŤ. Keď príde autobus s meškaním na zastávku tak len vyberáte hodinky a buzerujete vodiča, že kd bol - predával listky. ☠
Podľa logiky ľudí ako Peter55 by bolo najlepšie, keby ľudia platili paušálne ročné lístky a chodili pečo, aby neotravovali našich ctených vodičov...
Reakcia na: Isidor #28987:
úspešne sa o tom dennodenne presviedčam ?
Reakcia na: dragula #28986:
v KE je veľa vecí naopak
Reakcia na: Peter55 #28985:
Tak moment, myslel som že MHD má slúžiť cestujúcim a nie cestujúci MHD... ?
Reakcia na: Isidor #28984:
Tu ide o to aby si šahovina nerobila z vodičov predpredaj a nie o to aby sa vyhovelo "cestujucim"
Reakcia na: redburger #28983:
ten za 30 by ale mohol platiť hodinu, nech sa s ním človek dostane odkiaľkoľvek kamkoľvek, keď už zaňho dá o 50% viac.
Reakcia na: Kari #28982:
jasneze budu chodit na cierno, matematika je jednoducha :kolko je pokuta? 1000 korun. kolko stoji u vodica ? 30 korun, do mesta a nazad 60. takze 16 krat do mesta a nazad a uz som v pluse ? .
Je to jasne, ma byt viac predajnych miest, i ked neviem co ludom si brani kupit listky do zasoby, podla mna zas tak malo tych miest na kupu listka nieje a ked raz idem okolo, kupim 10 - 20 a hotovo. Podla mna aj ludia su hodne debilni a ako si nevedia dojst k tomu, ze sa o nich nik starat nebude.
A preaj u vodica by som nechal ako je a sice 30 korun, to je v pohode.
Ešte k tej doprave na letisko: súhlasím s redburgerom, že v takom stave to nemá zmysel a treba nechať 2 páry spojov, ako boli voľakedy na striedanie zmien. Ja som včera doletel z PRG (bez batožiny), ale vedel som vopred, že pokiaľ nedoletíme tak s 10-15 minút náskokom, bus nestihnem. Keby to fungovalo normálne, tak tým ľuďom sa neoplatí dávať za taxi 300 Sk, ale pôjdu busom za 20 ? Sk

Ešte niečo teda k tomu doplnkovému predaju: keby prezident USS prišiel za svojim akcionárom a povedal, že zavádza novú technológiu, ktorej výsledkom sa predpokladajú nižšie tržby, tak si zajtra balí kufre. GR DPMK si to povie na zastupiteľstve a výsledkom je vysoká podpora návrhu. Mňa ako cestujúceho vôbec nezaujíma, akú majú maržu vodiči či stánkari, resp. aké zmluvy má DPMK (aj keď to zhodou okolností viem). Mňa zaujíma, kde si môžm kúpiť lístok pred cestou. Realita? Často nefungujúce (alebo neexistujúce) automaty, nápis na stánkoch "Lístky MHD nepredávame" a doplnkový CL za 30 Sk. Jasné že ľudia budú viac chodiť na čierno a tu prítomní vodiči, ktorí plamenne bojujú za zrušenie doplnkového predaja budú márne čakať na zlepšenie miezd a podmienok...
Reakcia na: Isidor #28978:
Si zavolaj na dispecing ci ti nemozu presunut odchod. ?
Reakcia na: Isidor #28976:
Nemyslím, že je to moc, kým prejdu všetci cez check-in...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.