Reakcia na: RW #2871:
To, že skoro každý voz mal iný náter je pravda. Základná schéma bola rovnaká, len odtiene sa menili, hlavne po opravách. Na Ikarusoch od skoro jasno červenej až po skoro hnedú. V tej dobe asi boli radi, že nejakú podobnú farbu vôbec zohnali. Aj električky toho obdobia mali tiež viac variantov odtieňov. Niekedy červená bola viac do oranžova (394), inokedy zas tmavšia. I krémová bola niekedy skôr žltá (311-319 alebo 314-315?). Aspoň niektoré vozidlá bolo možné okamžite spoznať, veď neboli celovozové reklamy.
Maťo
V 88, 89 boli dvojdverové Ikarusy v troch farebných kombináciach:
Klasické bordové (4103-4109, 4114) - vzhľadom na svoj vek, už určite boli po GO alebo nejakej oprave a nič tomu nebráni, že po vyrobení mohli byť modré. V roku 90 sa posledné 4104 a 4107 objavovali aj na mestkých linkách (34).
Červeno-krémové boli určite tiež po oprave, takže pôvodne mohli byť tiež modré.
Modré boli 4119, 4124, 4125, 4126, 4127 a práve novo dodané 4128-4133. Všetko busy ešte pred nejakou veľkou opravou. Takže pôvodný náter u nich bol modrý.
GO, ako si napísal, sa vykonávali aj v ČSAD Košice, neskôr sa to premenovalo na Asko. Je to areál pri bývalej konečnej jedničky pri VSS. Opravovali sa tam Ikarusy pre rôzne DP a ČSAD v Československu, takže na nádvorí alebo pri presunoch bolo možno vidieť kopec cudzích Ikarusov. Robili sa celofarebné, ale aj prúžkované nátery. Takže pre DPMK sa asi najkôr robili celočervené nátery a až potom prúžkované. Preto nízke čísla 40xx a 41xx dojazdili takto. Prúžkované nátery si vo veľa mestách nepamätám, Ke a Po určite, boli vôbec v BA?
Neskôr opravy Ikarusov prevzala firma v BB.
Inak v netradičnej farebnej kombinácii okrem 4501 bola po oprave od roku 92 aj 6014. Červená bola nahradená takou bordovo-fialovou.