Vyjadrim sa k ztarifovaniu L40. Predpoklady:
Nech v priebehu dna (od zaciatku prevadzky L40 - 8.00 po jej posledny odchod z Jahodnej 21.15) Sa odvezie 100 ludi TAM aj SPAT, z toho je 50 dospelych a 50 deti.
Povodna tarifa bola takato:
20 Sk - dospeli, 10Sk deti
Trocha matematiky

za den: 50 *(20 + 10) = 1 500 /jeden smer/ -> 3 000 obojstranne. Mesacne to cini 90 000 Sk - To beriem ako zaklad.
Nova tarifa: 19 Sk dospeli, 9 Sk deti
za den: 50 * (19 + 9) = 1 400, 2800 za obe smery (strata 200 Sk). Mesacne 84 000 Sk, strata 6 000 Sk
Moja tarifa, navrhnut Jahodnu do tretieho pasma, 23Sk dospeli, 11 Sk deti. Za den 50 * (23 + 11) = 1 700, Obojsmerne 3 400 Sk. Mesacne 102 000 Sk, zisk 12 000 Sk
Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a druhe pasmo):
25 dospelych predaj u vodica 14Sk
25 deti predaj u vodica 8Sk
25 dospelych 19Sk (so sebou)
25 deti 9Sk (so sebou)
Denne: 25 * (14 + 8 + 19 + 9) = 1 250 Sk, obe cesty 2 500 Sk
mesacne: 75 000 Sk, strata 15 000 Sk)
Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a tretie pasmo):
25 dospelych, kupa u vodica: 14Sk
25 deti, kupa u vodica: 13Sk
25 dospelych, listok so sebou: 23 Sk
25 deti, listok so sebou: 11Sk
Denne: 25 * (14 + 13 + 23 + 11) = 1 525 Sk, obojsmerne, 3 050 Sk. Mesacne 91 500 Sk, zisk 1 500 Sk.
Este by som mohol zahrnut pocty, ohladom predplatenych mesacnych kuponov, ale nechce sa mi

Z tohoto tu vidiet, ak by Jahodna bola zaradena do tretieho pasma, tak by DP zarobil 12 000 Sk, ostatne varianty, mimo posledneho by boli stratove.
Celym tymto prispevkom mi islo o to, ako sa zmenia trzby po zavedeni druheho tarifneho pasma. Upozornujem, ze 100 ludi bolo zvolenych ako rozumne maximum, a aj preto, ze sa to lahsie pocita.
TIETO CISLA A VYPOCTY ROZHODNE NEMUSIA KORESPONDOVAT S KONKRETNYM STAVOM!!!
Islo mi iba o ziskovost/stratovost L40 velmi jednoduchym pocitanim po zavedeni novej tarify.
Nech v priebehu dna (od zaciatku prevadzky L40 - 8.00 po jej posledny odchod z Jahodnej 21.15) Sa odvezie 100 ludi TAM aj SPAT, z toho je 50 dospelych a 50 deti.
Povodna tarifa bola takato:
20 Sk - dospeli, 10Sk deti
Trocha matematiky


za den: 50 *(20 + 10) = 1 500 /jeden smer/ -> 3 000 obojstranne. Mesacne to cini 90 000 Sk - To beriem ako zaklad.
Nova tarifa: 19 Sk dospeli, 9 Sk deti
za den: 50 * (19 + 9) = 1 400, 2800 za obe smery (strata 200 Sk). Mesacne 84 000 Sk, strata 6 000 Sk
Moja tarifa, navrhnut Jahodnu do tretieho pasma, 23Sk dospeli, 11 Sk deti. Za den 50 * (23 + 11) = 1 700, Obojsmerne 3 400 Sk. Mesacne 102 000 Sk, zisk 12 000 Sk
Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a druhe pasmo):
25 dospelych predaj u vodica 14Sk
25 deti predaj u vodica 8Sk
25 dospelych 19Sk (so sebou)
25 deti 9Sk (so sebou)
Denne: 25 * (14 + 8 + 19 + 9) = 1 250 Sk, obe cesty 2 500 Sk
mesacne: 75 000 Sk, strata 15 000 Sk)
Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a tretie pasmo):
25 dospelych, kupa u vodica: 14Sk
25 deti, kupa u vodica: 13Sk
25 dospelych, listok so sebou: 23 Sk
25 deti, listok so sebou: 11Sk
Denne: 25 * (14 + 13 + 23 + 11) = 1 525 Sk, obojsmerne, 3 050 Sk. Mesacne 91 500 Sk, zisk 1 500 Sk.
Este by som mohol zahrnut pocty, ohladom predplatenych mesacnych kuponov, ale nechce sa mi


Z tohoto tu vidiet, ak by Jahodna bola zaradena do tretieho pasma, tak by DP zarobil 12 000 Sk, ostatne varianty, mimo posledneho by boli stratove.
Celym tymto prispevkom mi islo o to, ako sa zmenia trzby po zavedeni druheho tarifneho pasma. Upozornujem, ze 100 ludi bolo zvolenych ako rozumne maximum, a aj preto, ze sa to lahsie pocita.
TIETO CISLA A VYPOCTY ROZHODNE NEMUSIA KORESPONDOVAT S KONKRETNYM STAVOM!!!
Islo mi iba o ziskovost/stratovost L40 velmi jednoduchym pocitanim po zavedeni novej tarify.
eMareq
Zistil som, ze u mojej L55 sa vyskytla chyba.
Oprava: Lingov - Tr. L. Svobodu - OD Mier - M.B. - N.O. - Dom umenia - UPJS - Hlavna posta - Poliklinika Zapad - Starozagorska - Huskova - Klastor.
Ale aj druha trasa je zaujimava :): do (N.O. ako minule) N.O. - Krajsky sud - Mestsky magistrat - KVP: Most - Poliklinika - MU - Huskova - Klastor
Iste ste citali, ze su problemy s L14 a priecestim na Tahanovciach, nieco som vymyslel, ako by sa dali obist rampy, ale nieco by utrpelo (nic nieje zadarmo)
Konkretna trasa L14:
Tahanovce: Kostol - ZS - Magnezitka - Slovnaft - HM Tesco (Dopravna ul.) - HM Tesco & Baumax - HM Tesco (Hlinkova ul) - Pri Hati - OD Mier - OD Beta - Nar. namestie - M.B. - Vodna - Jakabov palac - N.O. - Z. St. - Posta 2 - Zel. nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenska - Pri Hati
Na useku Majova - Zel. zastavka Tahanovce by zastavovala L29 nasledovne:
Kavecany -> Alpinka (vysek)
variant a) Na kazdej zastavke by zastavovala: Atleticka, Majova, Anicka, Chrastie, Zel. zastavka Tahanovce, Chrastie, Anicka, Majova, Vodarenska a zbytok po starej trase
variant b) Presun na Zel. zastavku Tahanovce a potom Chrastie ... Majova, Vodarenska atd
Alpinka -> Kavecany
Variant a, alebo Vodarenska, Majova, ... Zel. Zastavka Tahanovce, presun na Atleticku, zbytok po starom.
Variant (c) - zastavka na znamenie, ak by niekto potreboval vystupit/nastupit na tomto spoj by zastavil.
T.j. L29 by zachadzala na tento usek. Interval by bol hodinovy, v spicke 30 min. Prelozeny s L14 tak, aby ludia mohli pohodlne prestupit z L29 na L14 a opacne. Rampy by sa takto obisli.
~> Valec - ak sa Ti postasti - tak hadam uvidis aj KT8D5.RN2