Takže pekne poporiadku - info o výluke vraj bola na stránkach DPMK (info by toto fórum), ale asi to nejak stiahli a aj tak to vraj malo trvať iba víkend... ?
No takze : Dnes ma nasralo toto: Cestovny poriadok linky 10 na wape je zly!!! Dalej tu nikto neinformoval ze bude vyluka pri oc carrefour a docasna konecna je JUH - Pri prachárni.Takze dufam ze bude naprava a to co najskor.Ale ani nemusi byt ale potom to je vizitka adminov ? .
keď budeme mať v KE toľko tratí, že nebudú voľné označenia pre linky, tak myslím, že v tej dobe, bude označenie to posledné, čo nás bude trápiť. Nech označia jednotlivé linky pre mňa - za mňa aj menami - Anička, Danka, Janka - a vôbec mi to nebude vadiť. ?
Inak mať samostatné číselné rady pre jednotlivé druhy dopravy je dobré, ale prečíslovávať dlhé roky - teda v podstate od ich vzniku - používané označenia nemá zmysel. U električiek určite nie. Hoci mám málo rokov, tak už aj mne sa vžilo " eRkové " označenia. ?
Re Dispecer #26601:
Väčšina cestných stavieb bola projektovaná už za sociku, teraz sa vo viac-menej pozmenenej forme realizujú. Niektoré riešenia sú velmi „svojrázne“ ,mám dojem ako keby to robili podla krajčírskych strihov. Čo komouši nestihli sprasiť, to dnešní „projektanti dorážajú.
Re Sarko #26602:
Označenie RA sa poprvý raz začalo dosledne používať po „velkej tabulkovej revolúcii“ – 1965-66, ked sa niekto konečne rozhodol urobiť prítrž „balkánskym“ tabulkám kdejakého rozmeru za oknom vodiča. Boli prevedené úpravy pre zjednotenie jak na električkách (plech.tabulky podla vzoru T3), tak na busoch. RTO a malé Ikarusy dostali do predných transparentov plechové armatury, ktoré zakryli povodný široký rám pre názov konečnej a zvonku sa zasúvali plech.tabulky s vyrezaným číslom , prípadne ozn.RA. (podobne ako na T3 donedávna, ale tabulky boli ovela menšie) Bočné tabulky boli s modrým podkladom , pomerne velké , na celú šírku okna RTO. Vzadu sa u busov neznačilo. Dlho to busom nevydržalo, po príchode ŠM a nových RTO (s pokladňami a bielym pásom), už tie tak neupravovali a používali orig. široké nápisy . Avšak miesto značenia RA sa často používalo „OBJEDNÁVKA“. Tie velke pap. alebo plastove tabule prišli až omnoho pozdejšie.
Stále som názoru, že by sa im mala prideliť skupina čísel, včetne dnešnej L21 a L26. Ja myslím, že cestujúci sú dosť inteligentní ,aby rozoznali, že linky série 60(napríklad) jazdia do USS. Naviac dá sa to rozlíšiť číslom v rámečku alebo negatívnym zobrazením. Snáď nebudeme cestujúcich podceňovať na úroveň občanov LIX, ktorí rozpoznajú len „dve paličky“!
RT boli trhane služby, boli už dávno pred zavedením trojičiek, začínali a končili buď u spol.pavilonu alebo amfiku. To boli zvláštne služby, začínali ráno aj pobede ako RT, potom prechádzali na mestské linky, spravidla každé kolo iná linka. RT až pozdejšie boli rozlíšené na R6,R7.
RT a vobec erky cez Kuzmányho nikdy pravidelne nejazdili, to máš vzácnu tabulku z výluky, zrejme dlhodobejšej, keď nechali vyrobiť tabulku.
Tie meniarne F,G skutočne nestíhali. Prakticky v tej dobe každý deň boli výpadky. Ani náhodou nedodržovali vodiči vzdialenosť 400m, v rannej špičke to nešlo ani podla cp, ked boli velké výpadky, tak dispečer dal vysielačkou príkaz, aby skupina vozov napr. od perešského mostu zostala stáť v Pereši a odchádzali po minúte.
Re Sarko #26622:
Pomiešané chaotické rady čísel isteže sú v mnohých mestách (typicky Most ED/AD), ale o niečom to svedčí. Zpravidla sa nevošli do vyčerpanej rady (trolíky) tak ich dali na koniec alebo uvolnené číslo abusu. Ja zase hovorím, že TERAZ je dejinná príležitosť , ked podla strohých informácií, nezostane kameň na kameni v linkovom vedení , vytvoriť systém pre ďalších 50rokov. A s prihliadnutím, ako tu už ktosi spomenul na „štábnu kultúru“!
Pokial zostanú erky v dnešných trasách , aspoň niektoré , tak budú dobre rozoznatelné ak sa R1 nahradí 11, R7=17... Dodatočné rozlíšenie ako uvádzam vyššie (ideálne bolo farebné rozlíšenie tabuliek zelené/modré, ale to už dnes pri elektronických paneloch je pasé).
Ináč minule niekto spomenul, že u mestských el. liniek bohato vystačíme do 8. Ano, dnes. Ale plánujú sa trate na letisko, THC. Budú stačiť? A čo ak niekto príde k rozumu a postaví trať na Mikoviniho, cez Masarykovu ... a bohvie čo koho napadne za 15rokov. To sa zase budú pridelovať debilné V,W ? Či podla názoru akéhosi nekošického votrelca na tejto stránke sa novej linke priradí nejaká 35, ktorá zostala volná po zrušenej bus linke?
no veď to som aj písala, úplne odveci, nikto nevedel kedy mu ide ten jeho bus, keďže staré CP nočných liniek ostali len na stanici /no už asi ani tam nie sú/ a dnes takisto, som išla na t-bus /od magistrátu/ a boli tam už nové CP platné od zajtra, no staré nikde.... ?
Nechcem vyryvat, ale nie je vecou zakona mat vyvesene aj aktualne CP? Viem ze su to len 2-3 dni, ale osobne by som nerad mrzol na zastavke nevediac kedy mi nieco pojde...
Vyvesenie vopred chvalim, je to lepsie ako zvycajne praktizovane rozvesanie pocas noci pred zavedenim.
Samostatna skupina cisel pre T ma aj svoje vyhody, cezpolni sotousi nemusia zistovat, ktore su to tie t-linky a niekedy je ulahcene aj zamestnancom dopravcu, ktori urobia menej kiksov ? A nielen cestujuci to nerozlisuju, spominam si aj na ucitelku dopravnej skoly vyucujucej dopravny predmet, ktora ma rok po zavedeni trolejbusov v KE vysmiala, ze trolejbusy su iba v Presove a Bratislave.
Myslím, že hlavným motívom zmien nočnej dopravy bolo začlenenie trolejbusov do nej. Argumentov pre ne je viac, okrem tichosti aj už prezentovaný fakt, že v zime kvôli námraze jazdia v noci tak či tak. A isto aj snaha o ich lepšie využitie, keď už je vozidiel prebytok. Ja ako obyvateľ Furče som nikdy neovládal prakomplikované trasy nočných liniek a preto zavedenie nočnej T linky vítam. Väčšina ľudí T trať v KE ovláda a tak sa aspoň ľudia z Furče, KVP a časti Terasy nemusia učiť nočné linky navyše.
Pre sídliská odkázané na autobusy sa toho okrem miernej redukcie ponuky ozaj veľa nezmení. Zachádzky na zavolanie sa neosvedčili, robiť nočnú dopravu do vidieckych MČ by bolo luxusom.
Čiže žiadna nová koncepcia, len zapojenie T, zastávky na znamenie a popritom "nenápadné" škrty, v ktorých až takú drámu nevidím.
Aby v tom nemal prsty ctený magorstrát. Najprv padlo rozhodnutie osekávať začiatky a konce prevádzky MHD (rušenie prvých a posledných spojov) a trocha dávnejšie som sa dozvedel, že mestu sa zdá, že si objednáva priveľa výkonov. Tak neviem na aké dno musíme padnúť, aby sme sa od neho odrazili... ?
hej, mám podobné pocity. Princíp ostáva rovnaký (dlhé okružné linky raz za hodinu a viac), čiastočne aj trasy (tam kde do nich nezasahuje trbus), ale budú redšie intervaly, menej spojov, nižšia kapacita, menšie pokryté územie, dlhšie cestovanie, plus vyššia tarifa od júla...no, taxikári sa tejto zmene potešia (a dopravní policajti zaplačú - o koľko sa zvýši počet nehôd pod vplyvom alkoholu?) ?
V čom je chaos, keď sa po zatrolejovaní linky bez zmeny trasy ponechá pôvodné číslo? Naopak, chaos je prečíslovanie len kvôli zatrolejovaniu, CESTUJÚCEMU JE JEDNO, ČI TEN AUTOBUS MÁ NA CHRBTE PALICE ALEBO NIE.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023