"Toto by som mal rad od niekoho potvrdene, lebo ja pri vystupe neoznacujem - a podotazka - ked kupilo novy listok, cas sa predlzil alebo stary listok/cas prepadol?"
Najskôr by som povedal, že starý čas prepadol.
Ale zabúdaš na najdôležitejšiu vec a tou je PREDRAŽENIE lístka u vodiča. Ak nebude, tak každý bude lístky kupovať IBA U VODIČA a ten si to už môže naozaj hodiť. Veď ani mňa by nenapadlo si kúpiť lístok niekde inde ako u vodiča, ak by nebol predražený...a už sa dostávame ku sumám 6, 7, 8, alebo 9 korún a budeme sa točiť opäť pri drobných minciach. A špekulovanie typu: a na stanicu mi stačí ten, alebo onen... NEPRESTANE.
Vodič má predávať jednoznačne jeden druh cestovného lístka, patrične predraženého, ktorý bude slúžiť na záchranu cestujúceho, nie na jeho dennú potrebu.
Ak sa toto nezavedie, tak budete hniť po zastávkach spolu s vodičom. Bude to aj Váš premrhaný čas.
Dávnejšie tu Vladimír oponoval argumentom, že to až tak nezdržuje. Súhlasil som, ale dnes je to ináč. Zisťovať niekomu či mu tam a tam stačí taký alebo onaký lístok, a či má zľavu...už teda poriadne zdržuje. Predsa tých 80 lístkov za službu predávam počas Vašej jazdnej doby, ak už okašlem svoje prestávky.
Re #25879 KVKV: Aha, takže by sa to cestujúcim raz zapínalo, inokedy nie. Má to potom nejaký zmysel? Nebolo by rozumnejšie zrušiť ten nešťastný nástup na predné dvere?
Sofer by predaval jedine listky v hodnote 5 korun. Ked potrebujes 10-korunovy, kupis dva, ked 20-korunovy, kupis 4,.....
12 korunovy by stal 3x5, 14 korunovy takisto.
Celkovo mi je vsak dnesna moda kupovat si listok u vodica stylom: "dajte mi jeden listok,..... neviem aky...." tiez poriadne proti srsti. Pred zavedenim novej tarify som za tyzden videl kupovat listok 2 ludi. Teraz je skutocne problem nestretnut pocas 2-3 zastavok nikoho.
Funkciu dopit umožnuje vodič podla uváženia. Nie je preto problem ju zaviesť.
Najlepšie vyriešené som to zatial videl v Miskolci. Zmena režimu otvárania dverí je indikovaná šipkou svietiacou na čele vozu.
"Čo je také zlé na otváraní dverí na dopit ?"
Nič len mentalita Košičanov v kombinácii s nástupom na predné dvere po dvadsiatej... Takže buď jedno, alebo druhé.
Re #25873 Axel: "Nie vsetkych. Len 5-korunovych..." Trošku objasniť...už som skoro dostal záchvat...nože, videl som a pochopil dobre?
Čo je také zlé na otváraní dverí na dopit ?
Celá európa to používa.
To skor označovanie čipkarty pri výstupe by mohlo byť konfliktné pri masovom využívaní a to je fakt exotika.
Nie vsetkych. Len 5-korunovych. Zvysne by sa zrusili....
(Ale deadmanov navrh neschvalujem, aby bolo jasne. Oznacovanie listkov pri kazdom vystupe je somarina.)
Pokial by sa dp k obnove vozového parku vyjadril, dalo by sa na to reagovať. Dá sa predpokladať, že ak tak učiní, otočí tému a bude hovoriť o nových plánovaných tratiach na letisko, THC, ...regiotram...blabla... ..."samozrejme bude treba vzhladom k novým tratiam doplniť vozový park,... pokračujeme v rekonštrukciách KT8...atd."
Ale škandál s trolejbusmi a nasledujúca petícia a najnovší škandál s "Loubabrákovinami" ukázal, že luďom už nemožno servírovať kdeakú volovinu. A o to tu ide. Vyvolať diskusiu a oni budú nútení zodpovednejšie pristupovať k svojim prehláseniam.
No zatial to ignoruje a mlčí. Tiež politika. Aspon nikto nemože oponovať.
Nie, v tomto prípade, čiže pri prestupe to neplatí. Prestup ber ako luxus ktorý môžeš, ale nemusíš využiť. Vo väčšine prípadov je výhodný, no ako dokazuješ v tomto príklade (veď kto iný by hľadal extrém ak nie Ty ? ), niekedy výhodný nie je.
Uznám že za takúto cestu vysolíš peknú kôpku peňazí, ale na druhej strane zase absolvuješ obhliadku KE a to niečo stojí...
Takže zhrnutie: Jazdná doba uvedená v CP je platná pre jeden spoj danej linky. Ak počítam s prestupom, musím trochu kalkulovať. No podľa všetkého DeadMan často prestupuje, tak neverím že by bol menej škodný podľa starej tarify.
Re #25864 DeadMan: Skvelé, predpokladám že by si samozrejme uvítal aj predaj všetkých cestovných lístkov u vodiča... trafil som? ?
A ty si myslíš, že keď si kúpiš z niečoho polovicu, tak dostaneš presne polovičnú cenu? Hej a na takom nočáku by stál lístok napr. 40-50 Sk /podľa počtu zachádzok/ ☠
Ked je to tak skoro vsade, tak to neznamena ze skoro vsade je to dobre, prave naopak, ale takto, na nevedomosti cestujucich, konfliktoch a pokutach, ktorych je koli tomu podla mna viac (hlavne neopravnenych) zarobia viac. Kto by si urcil nizsie, alebo spravodlivejsie ceny, ked moze urcit vyssie a zarobit viac - a ked ma samozrejme monopol, inak by bola odpoved ina, samozrejme - vratim sa k tomu prirovnaniu, sekundovu tarifikaciu maju uz vsetci mobilni operatori - lebo tam je konkurencia, ta by DMPK vazne nezaskodila.
Re #25868 TA: Ano, ked niekto cestuje denne, tak si kupi mesacnik, ale ked nie, casto musi prestupovat - ale toto je len jeden z mnohych problemov, ktore sa tu uz preberali.
k poslednému odstavcu :
čo v prípade prestupu Vtedy sa tiež treba orientovať podľa odchodov z CP jednotlivých liniek, ktorými cestujem
Príklad : cestujem z Lokomotívy do krematória. L 2 z Loky má odchod o 10:00. Príchod na stanicu o 10:15. L 33 má odchod zo stanice o 10:17. Príchod ku krematóriu o 10:35. Z toho vyplýva, že si zakúpim hodinový lístok, ktorý mi plne postačí na celú cestu.
Lenže! L 2 bude meškať a príde na stanicu až o 10:20 a L 33 medzitým už odíde. Ďalšia ide o 11:17. Vtedy mi však už nebude platiť lístok
Čo teraz? Stále platí, že platí jazdná doba uvedená v CP
Tak to MHD budú potom zabezpečovať osobné vlaky a Eurobus... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
čo v prípade prestupu
Príklad : cestujem z Lokomotívy do krematória. L 2 z Loky má odchod o 10:00. Príchod na stanicu o 10:15. L 33 má odchod zo stanice o 10:17. Príchod ku krematóriu o 10:35. Z toho vyplýva, že si zakúpim hodinový lístok, ktorý mi plne postačí na celú cestu.
Lenže! L 2 bude meškať a príde na stanicu až o 10:20 a L 33 medzitým už odíde. Ďalšia ide o 11:17. Vtedy mi však už nebude platiť lístok
Čo teraz? Stále platí, že platí jazdná doba uvedená v CP