- - - Minutova / zastavkova tarifikacia - - -
Nedavno som tu pisal ako lepsie by mohli fungovat tie skrinky, teraz som na nieco prisiel, asi by to bolo najlepsie riesenie pre vsetky problemy, len sa to asi nikdy nezrealizuje, lebo takto by bola platba efektivnejsia - ludia by platili len za to co precestuju, nie za to co nevyuziju. Prirovnal by som to k sekundovej tarifikacii mobilnych operatorov.
Karty by sa prikladali vzdy pri vstupe aj vystupe, a vzdy by sa odpocitala suma zodpovedajuca casu/zastavkam. Keby autobus presiel do druheho pasma, pri vystupe by vypocital presnu sumu za prve a druhe pasmo a spocital by ich. Takto by odpadla prakticky akakolvek manipulacia s dotykovym displejom, vsetko by sa zjednodusilo, sprehladnilo a zrychlilo. Vlastne ani DPMK by na tom IMHO neprerobil, lebo ludia ktori sa mozu zviest jednu dve zastavky radsej pojdu teraz pesi.
Priklady:
2 min. = 1 SK
4 min. = 2 SK
...
10 min. = 5 SK
...
16 min. = 8 SK
...
30 min. = 15 SK
Alebo:
1 zastavka = 1 SK
2 zastavky = 2 SK
...
5 zastavok = 5 SK
...
8 zastavok = 8 SK
...
15 zastavok = 15 SK
Ceny listkov na dlhsie vzdialenosti by mohli zostat vyhodnejsie.
Nikto by sa nemusel o nic starat, pri kazdom vstupe/vystupe by len prilozil kartu, hlavne pri prestupovani by to bolo lepsie, odpadli by vsetky tie problemy...
Nedavno som tu pisal ako lepsie by mohli fungovat tie skrinky, teraz som na nieco prisiel, asi by to bolo najlepsie riesenie pre vsetky problemy, len sa to asi nikdy nezrealizuje, lebo takto by bola platba efektivnejsia - ludia by platili len za to co precestuju, nie za to co nevyuziju. Prirovnal by som to k sekundovej tarifikacii mobilnych operatorov.
Karty by sa prikladali vzdy pri vstupe aj vystupe, a vzdy by sa odpocitala suma zodpovedajuca casu/zastavkam. Keby autobus presiel do druheho pasma, pri vystupe by vypocital presnu sumu za prve a druhe pasmo a spocital by ich. Takto by odpadla prakticky akakolvek manipulacia s dotykovym displejom, vsetko by sa zjednodusilo, sprehladnilo a zrychlilo. Vlastne ani DPMK by na tom IMHO neprerobil, lebo ludia ktori sa mozu zviest jednu dve zastavky radsej pojdu teraz pesi.
Priklady:
2 min. = 1 SK
4 min. = 2 SK
...
10 min. = 5 SK
...
16 min. = 8 SK
...
30 min. = 15 SK
Alebo:
1 zastavka = 1 SK
2 zastavky = 2 SK
...
5 zastavok = 5 SK
...
8 zastavok = 8 SK
...
15 zastavok = 15 SK
Ceny listkov na dlhsie vzdialenosti by mohli zostat vyhodnejsie.
Nikto by sa nemusel o nic starat, pri kazdom vstupe/vystupe by len prilozil kartu, hlavne pri prestupovani by to bolo lepsie, odpadli by vsetky tie problemy...
Záchvat
Kombinácie: Zaviedol som systém tzv. koľko love dáš, toľko lístkov dostaneš... ma skoro zruinovali, brali všetko, oni si snáď myslia, že postúpia do nejakého losovania...
Re #25852 I2i50: A keď výstup z vozidla neoznačíš, čo to urobí?
Ty máš peňaženku? Dobre vedieť, stav sa niekedy a poskúšame nejaké finty. Pravdepodobne prídeš o kredit na počkanie... ale tie skúsenosti budú na nezaplatenie.
Re #25851 DeadMan: Prečo pokuta a stopky? Na každej zastávke máš chronometráž tamojších liniek, ktorá je nadriadená reálnemu času jazdy (meškaniu...), vo vozidlách presný čas riadený satelitom...čo tam ešte treba?
Snáď už len takú maličkosť a tou je funkčnosť.