Dnešný incident z trolejbusu ŠKODA 15Tr, #1004- Na križovatke medzi OD Mier a Pri hati vodič nestihol na semafore zelenú a tak musel veľmi prudko zabrzdiť. Zopár cestujúcim sa to nepáčilo a tak začali nahlas nadávať, lenže jeden nadával až tak, že sa vyhrážal vodičovi podrezaním a dokopaním, ponádaval naňho ako sa len dalo (ty k...t, bodaj by ťa mater...., buzerant jeden vyj....ý a podobne). To nebolo všetko, on kričal zo zadnej časti a z predu sa ozval jeden a vravel: Netreba len kričať, ale prísť dopredu si to vybaviť s vodičom, ja sa tiež pridám a vybavíme si to.
pretože SAD Humenné je už sprivatizovaná a nikto, kto rozhoduje o peniazoch za ktoré je OSOBNE ZODPOVEDNÝ, by Mr. Babjaka nenechal ani dokvákať o svojich ftákoch bez toho aby ho poriadne kopol do zadnice.
ked uz chcu znizovat tu nezamestnanost preco sa neponuknu nap.j SAD Humenne a nejdu znizovat nezamestnanost do Stropkova alebo do krajov kde je ta najvyssia nezamestnanost ?
To záleží od samosprávy ako sa k tomu postaví. Ja len chcem aby sa mesto od toho dištancovalo a hlavne nevkladalo žiadne peniaze (lebo sa na to budeme musieť skladať my, zisk stejne neuvidíme, ale stratu budeme musieť dorovnať z našich).
Nech si podniká za svoje. Či BB v USA mu nechce zafinancovať závod na zelenej lúke? Útočiť na to, že tu klesne nezamestnanosť je pekné, ale treba sa na to dívať aj z viacerých strán. Na také podmienky mu hádam pristúpia na východ od nás. Tam by mu možno predali všetko.
Re #25748 Nodes: A MZ mu to možno odklepne. Bo má fasa podnikateľský plán stojaci na hlinených nohách... ☠ ?
Blue Bird nepotrebuje Slovensko ani projekt v Košiciach. Pre vaše mesto je to však príležitosť na zníženie nezamestnanosti, rozvoj priemyslu a šanca pre DPMK na zvýšenie príjmov a modernizáciu vozového parku. Samozrejme, keby to nebolo ekonomicky zaujímavé pre nás, nešli by sme do toho," vyjadril sa Babjak."
Jasne, bez modrého vtáka sme v **** ne? Rozvoj priemyslu ? Zníženie nezamestnanosti ? ?
Oni by mali isť robiť zabávačov vo večernej shou a nie v DPMK ?
Ale ved nech mu ta trpezlivost dojde a svoj plan skutocne presunie inam! Slovensko uz predsa nie je v pozicii, ze musi vdacne zobrat kazdu jednu investiciu, ktora sa naskyta. On si mysli, ze pride z USA a povie, chcem u vas vyrabat, a my vsetci padneme na zadok, otvorime v uzase oci a zacneme slintat? Toto mozno platilo pred desiatimi rokmi...
(Hel)Lou Babjak používa rovnaké slová ako ??ujo Mgr. Polóny. Bol on vôbec v USA? Či zas púšťa do okolia to čo sa mu práve hodí. ?
Re #25743 Papyr: Babjakovi ide najmä o tých čo by mu to tam skladali. Konštruktérov majú v USA a ak by nejakých najali z tadiaľ, tak by boli pod dozorom "veľkeho modrého vtáka".
Babjak od mesta "nič nechce" /vlastne on nepotrebuje ani mesto ani Slovensko/ ale dáva samospráve 49 %-ný podiel a šancu Slovensku zároveň, že má dosť trpezlivosti čakať ale len do...
Samospráva ako podnikateľ je nezmysel. Za peniaze daňových poplatníkov sa podniká najlepšie. Zodpovednosť (ak nejaká existuje) je iba vo formálnej rovine (dotyčný nebude zvolený) a ešte z toho bude aj odstupné (o tom by vedla rozprávať Vozárikova skupina) "za dobrý hospodársky výsledok".
Keď tak chce Babjak rozbehnúť výrobu modrých vtákov v Košiciach, nech mu vyjdú max. ústrety tak, že by mu predali za symbolickú sumu pozemok niekde na zelenej lúke pod ten závod /to bude najmenšia škoda/. A TO JE VŠETKO! Ale na 49 %-né dobrodružstvá pánov z magistrátu sa skladať NEMIENIM!
z clanku: "Pre mesto to znamena moznost znizenia nezamestnanosti...."
To akoze na Slovensku, kde sa vyraba asi najviac automobilov na obyvatela v Europe, este mame nejakych nezamestnanych automobilovych konstrukterov, ktori este nejakym zazrakom nepracuju ani v Kii, ani vo VW, ani v Peugeote?
V USA sa už sto rokov nevyrábajú trolejbusy? A tie trolejbusy Boeing a New Flyer, čo tam jazdia, sú staršie, než sto rokov ? ? ? ? Ach jaj, komu Pánboh nedá, v apatieke nekúpi...
Ty vole, tolko chujovin naraz. Keby sa ftak montoval v KE za ucasti mesta, nemohol by sa zucastnit vyberoveho konania pre Kosice, lebo mesto by participovalo na vyrobe. A ze su sirsie a klimatizovane? Nie je nahodou max. pripustna sirka vozidla u nas pre beznu premavku 2. 55 m? A klimatizacia je na zelanie hoci aj v Shitelise.
Taketo populisticke zvasty a bludy sa nepisali v novinach ani za cias normalizacie.
Kto po precitani tohto clanku stale nepochopil, tak by mal vratit obciansky preukaz a nechat sa dat vysetrit...
Aj klimatizovanejšie, že? Lebo iní to nevedia spraviť, len BB. ?
"Napríklad teraz DPMK kupuje 19 nových autobusov (za 130 miliónov Sk pozn. red.). V spoločnej firme by si ich sám zmontoval a na každom by tak ušetril pol milióna," povedal Babjak. Ten rokoval s mestom i DPMK už pred rokom, no doteraz len diskutovali."
No už vidím tie BlueBirdy... SŐR, TEDOM, proste čo príde. Ale Filipkovi to nevadí on sa aj tak do toho nerozumie.
"Blue Bird nepotrebuje Slovensko ani projekt v Košiciach. Pre vaše mesto je to však príležitosť na zníženie nezamestnanosti, rozvoj priemyslu a šanca pre DPMK na zvýšenie príjmov a modernizáciu vozového parku. Samozrejme, keby to nebolo ekonomicky zaujímavé pre nás, nešli by sme do toho," vyjadril sa Babjak."
Však choďte niekam na Ukrajinu alebo ďalej a bude to pre Vás ešte viac ekonomicky výhodné a o kšeft budete možno mať postarané. Cena práce a náklady sú tam predsa nižšie ako tu.
"Ide o prvý európsky projekt výroby najstarších amerických autobusov Blue Bird. Tie majú v USA už 80-ročnú tradíciu. Blue Bird tam vyrába autobusové komponenty a montuje školské, prepravné i rekreačné vozidlá. Podľa Babjaka sú širšie ako naše, no plne klimatizované a majú dlhšiu životnosť. Hoci homologizáciu podľa európskych noriem nemajú, Babjak tvrdí, že podmienky splnia."
Dlhšiu životnosť má aj Solaris, Citelis, ..., a klíma pre cestujúcich sa dá tiež doobjednať + sú homologizované.
"Prvé komponenty na montáž autobusov v Košiciach by doviezli z USA. Potom ich už chcú odoberať od miestnych subdodávateľov, aby boli na európskom trhu cenovo konkurencieschopní. Majú záujem o niektorých zamestnancov DPMK. Plánujú vytvoriť tisíc pracovných miest pre širokú škálu profesií. Vyrábali by mestské a prímestské autobusy s naftovým i plynovým pohonom. Okrem DPMK by ich dodávali po Slovensku aj vyvážali v rámci Európy."
Už vidím ako SADky alebo iní dopravcovia začnú húfne prechádzať na BlueBirdy (absolútne neoverená značka). Však nie je ani servis ani súčiastková základňa v Európe. Kto sú to tí miestni subdodávatelia? Čím chce BlueBird konkurovať? Cenou?
"Žiadne peniaze od mesta ani DPMK nepotrebujeme! Všetko bude financované z USA. Zamestnanci DPMK hlavne z údržby môžu prejsť do montáže nových autobusov, aj preto chceme za partnera DPMK."
Tak si to financujte VŠETKO na vlastné náklady, prečo potom Babjak vraví o nejakom 200M $ výhodnom lízingu?
Váš záujem vyrábať v Košiciach autobusy vyvolal obavy, že preto dôjde k útlmu, až zrušeniu trolejbusov, dokonca už beží petičná akcia za ich záchranu.
"Neviem, prečo tie obavy vznikli. Veď môžeme vyrábať aj trolejbusy, hoci v USA sa nevyrábajú už sto rokov."
A kto vám ich kúpi (neoverená značka v EU)? Nie je ani riadny podnikateľský plán pre busy, tobôž trolíky.
"DPMK musí vymeniť v najbližších rokoch asi 200 autobusov. Z toho by sme im my chceli dodať aspoň 100 autobusov. Keď si DPMK zmontuje autobusy sám, nemusí platiť obvykle polmiliónovú obchodnú maržu, ktorá je inak zahrnutá v cene od iného výrobcu."
Vozidlový park autobusov je už tak obnovený DPMK, že NEPOTREBUJE vymeniť žiadnych 200 autobusov. To sú bludy Babjak!
Koľko môže byť ročný príjem DPMK z tohto podnikania?
"Určitý zisk by bol z toho, že DPMK si sám zmontuje autobusy. Mal by tiež podiel na hospodárskom výsledku, zodpovedajúci jeho podielu vo firme. Predstava je, že americká strana by mala 51 percent."
TOTO by malo Filipka, Knapíka a spol. zaujímať:
A aký podiel by bol v prípade straty (49% ?), aj to patrí k podnikaniu a kto by tú stratu zaplatil? Mesto (v zastúpení DPMK) či BlueBird? Alebo Babjak nad stratou ani neuvažuje? On len vidí ako sa mu peniaze sypú. Neúspech si nepripúšťa.
Neuvažovali ste, že rozbehnete tento projekt v inej krajine?
"Toto je posledná šanca pre Slovensko. Ak to v Košiciach nevyjde, pôjdeme inam. Som veľmi trpezlivý muž. Naša trpezlivosť však nie je nekonečná."
Na začiatku Babjak tvrdí, že BB vlastne Slovensko (tobôž Košice) ako také nepotrebuje. Zrazu vraví o poslednej šanci pre Slovensko.
Babjak ťahá medové motúzy. Ruky preč od toho "obchodu"! Radšej nejaký investor čo stabilne pôsobí v rámci EÚ (má aj trhy), sveta a chce presunúť výrobu ako projekt s nejasným výsledkom, založený na chceli by sme toľko a toľko % z trhu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus