Reakcia na: S499.1023 #25742:
(Hel)Lou Babjak používa rovnaké slová ako ??ujo Mgr. Polóny. Bol on vôbec v USA? Či zas púšťa do okolia to čo sa mu práve hodí. ?Re #25743 Papyr: Babjakovi ide najmä o tých čo by mu to tam skladali. Konštruktérov majú v USA a ak by nejakých najali z tadiaľ, tak by boli pod dozorom "veľkeho modrého vtáka".
Babjak od mesta "nič nechce" /vlastne on nepotrebuje ani mesto ani Slovensko/ ale dáva samospráve 49 %-ný podiel a šancu Slovensku zároveň, že má dosť trpezlivosti čakať ale len do...
Samospráva ako podnikateľ je nezmysel. Za peniaze daňových poplatníkov sa podniká najlepšie. Zodpovednosť (ak nejaká existuje) je iba vo formálnej rovine (dotyčný nebude zvolený) a ešte z toho bude aj odstupné (o tom by vedla rozprávať Vozárikova skupina) "za dobrý hospodársky výsledok".
Keď tak chce Babjak rozbehnúť výrobu modrých vtákov v Košiciach, nech mu vyjdú max. ústrety tak, že by mu predali za symbolickú sumu pozemok niekde na zelenej lúke pod ten závod /to bude najmenšia škoda/. A TO JE VŠETKO! Ale na 49 %-né dobrodružstvá pánov z magistrátu sa skladať NEMIENIM!
, pričom na to ani cestujúci vodiča neupozornia!!! Raz som tak až pri magistráte vravel kolegovi, že má otvorené dvere ?
eMareq
"Napríklad teraz DPMK kupuje 19 nových autobusov (za 130 miliónov Sk pozn. red.). V spoločnej firme by si ich sám zmontoval a na každom by tak ušetril pol milióna," povedal Babjak. Ten rokoval s mestom i DPMK už pred rokom, no doteraz len diskutovali."
No už vidím tie BlueBirdy... SŐR, TEDOM, proste čo príde. Ale Filipkovi to nevadí on sa aj tak do toho nerozumie.
"Blue Bird nepotrebuje Slovensko ani projekt v Košiciach. Pre vaše mesto je to však príležitosť na zníženie nezamestnanosti, rozvoj priemyslu a šanca pre DPMK na zvýšenie príjmov a modernizáciu vozového parku. Samozrejme, keby to nebolo ekonomicky zaujímavé pre nás, nešli by sme do toho," vyjadril sa Babjak."
Však choďte niekam na Ukrajinu alebo ďalej a bude to pre Vás ešte viac ekonomicky výhodné a o kšeft budete možno mať postarané. Cena práce a náklady sú tam predsa nižšie ako tu.
"Ide o prvý európsky projekt výroby najstarších amerických autobusov Blue Bird. Tie majú v USA už 80-ročnú tradíciu. Blue Bird tam vyrába autobusové komponenty a montuje školské, prepravné i rekreačné vozidlá. Podľa Babjaka sú širšie ako naše, no plne klimatizované a majú dlhšiu životnosť. Hoci homologizáciu podľa európskych noriem nemajú, Babjak tvrdí, že podmienky splnia."
Dlhšiu životnosť má aj Solaris, Citelis, ..., a klíma pre cestujúcich sa dá tiež doobjednať + sú homologizované.
"Prvé komponenty na montáž autobusov v Košiciach by doviezli z USA. Potom ich už chcú odoberať od miestnych subdodávateľov, aby boli na európskom trhu cenovo konkurencieschopní. Majú záujem o niektorých zamestnancov DPMK. Plánujú vytvoriť tisíc pracovných miest pre širokú škálu profesií. Vyrábali by mestské a prímestské autobusy s naftovým i plynovým pohonom. Okrem DPMK by ich dodávali po Slovensku aj vyvážali v rámci Európy."
Už vidím ako SADky alebo iní dopravcovia začnú húfne prechádzať na BlueBirdy (absolútne neoverená značka). Však nie je ani servis ani súčiastková základňa v Európe. Kto sú to tí miestni subdodávatelia? Čím chce BlueBird konkurovať? Cenou?
"Žiadne peniaze od mesta ani DPMK nepotrebujeme! Všetko bude financované z USA. Zamestnanci DPMK hlavne z údržby môžu prejsť do montáže nových autobusov, aj preto chceme za partnera DPMK."
Tak si to financujte VŠETKO na vlastné náklady, prečo potom Babjak vraví o nejakom 200M $ výhodnom lízingu?
Váš záujem vyrábať v Košiciach autobusy vyvolal obavy, že preto dôjde k útlmu, až zrušeniu trolejbusov, dokonca už beží petičná akcia za ich záchranu.
"Neviem, prečo tie obavy vznikli. Veď môžeme vyrábať aj trolejbusy, hoci v USA sa nevyrábajú už sto rokov."
A kto vám ich kúpi (neoverená značka v EU)? Nie je ani riadny podnikateľský plán pre busy, tobôž trolíky.
"DPMK musí vymeniť v najbližších rokoch asi 200 autobusov. Z toho by sme im my chceli dodať aspoň 100 autobusov. Keď si DPMK zmontuje autobusy sám, nemusí platiť obvykle polmiliónovú obchodnú maržu, ktorá je inak zahrnutá v cene od iného výrobcu."
Vozidlový park autobusov je už tak obnovený DPMK, že NEPOTREBUJE vymeniť žiadnych 200 autobusov. To sú bludy Babjak!
Koľko môže byť ročný príjem DPMK z tohto podnikania?
"Určitý zisk by bol z toho, že DPMK si sám zmontuje autobusy. Mal by tiež podiel na hospodárskom výsledku, zodpovedajúci jeho podielu vo firme. Predstava je, že americká strana by mala 51 percent."
TOTO by malo Filipka, Knapíka a spol. zaujímať:
A aký podiel by bol v prípade straty (49% ?), aj to patrí k podnikaniu a kto by tú stratu zaplatil? Mesto (v zastúpení DPMK) či BlueBird? Alebo Babjak nad stratou ani neuvažuje? On len vidí ako sa mu peniaze sypú. Neúspech si nepripúšťa.
Neuvažovali ste, že rozbehnete tento projekt v inej krajine?
"Toto je posledná šanca pre Slovensko. Ak to v Košiciach nevyjde, pôjdeme inam. Som veľmi trpezlivý muž. Naša trpezlivosť však nie je nekonečná."
Na začiatku Babjak tvrdí, že BB vlastne Slovensko (tobôž Košice) ako také nepotrebuje. Zrazu vraví o poslednej šanci pre Slovensko.
Babjak ťahá medové motúzy. Ruky preč od toho "obchodu"! Radšej nejaký investor čo stabilne pôsobí v rámci EÚ (má aj trhy), sveta a chce presunúť výrobu ako projekt s nejasným výsledkom, založený na chceli by sme toľko a toľko % z trhu.