Reakcia na: J #256:
Obávam sa, že nie si celkom v obraze. Ak máš kneeling a obrubník, nestačí to. Prešovská každodenná realita ma o tom presviedča. Iste, mnohí vozíčkari vodia, ako si napísal, nejaký ten schodík zvládnuť aj sami, celkom bezvládni majú sprievod. No najväčšia časť, aspoň tých prešovských, spadá do strednej skupiny. Zabudol si na mnoho invalidov, ktorí sú starší alebo trpia okrem nevládnosti aj menšími mentálnymi poruchami a pod. a stvárať nejaké "kúsky" s vozíčkom nevládzu.Zrejme mi napíšeš, že takým pomôže vodič. Iste, ale my sa bavíme o elektrickej plošine pre PREŠOVSKÝ Solaris. Ak v Prahe, alebo niekde inde, obyčajný priemerný vodič zažije prepravu vozíčka 1-2x za mesiac (možno aj to som prehnal), tak prešovský vodič L10 alebo L12 má často vozíčky v každom spoji a často sa nejedná o malý ich počet. Mne najvyšší známy počet je 8 (!) naraz prepravovaných vozíčkov na linke 12.
Vladimír
Ale do doby, kým toľko Solarisov bude, garantované spoje by mali byť. Je to otázka slušnosti a dôveryhodnosti podniku.
Téma plošiny v SU 12, ktorý do Prešova príde už budúci týždeň, je pre Prešovčanov veľmi citlivá. Poznámku vnímam ako nevinný pokus zaprovokovať, takže sa ňou nebudem viac zaoberať. Očakávam, že budúcoročný SU bude mať plošinu elektrickú a na L10 a L12 vystrieda #348.
Dá sa to, a je to plus Solarisu. Pre handicapovaného cestujúceho je však výhrou bezbariérový nástup čo i len jednými dverami vozidla.
Re #247 BM:
Iste, ale na to potrebuješ mať obrubník dostatočne vysoko. Košické takéto sú, no prešovské žiaľ nie. Naše mesto slepo verí, že je správne, že obrubník má byť čo najnižší. Opak je však pravdou, nástpný ostrovček by mal byť vyšší. Zaujala ma v Ostrave, vraj nová česká norma - nástupný ostrovček 30 cm vysoký.