Chcem sa opýtať, pamätáte si na trať do Barce (cca. okolo 1975)? Bola tam myslím v istom úseku koľajová splietka. Zaujímalo by ma, kde presne, aká dlhá, odkedy a dokedy, ako to zvládalo 5minútové špičkové intervaly a tak vôbec...
K zrušeniu trati na Masarykovej/Marxovej.
Ešte v1965 r. sa tam jazdilo po okružnej na stanici.
niekedy na prelome 65/66 alebo začiatkom 66(neviem presne) z dovodu zahájení prác na výstavbe novej stanice trať ukončená na trojuholníku Stromova. Končili tam linky 3,7,R2.
V roku 1969 zrušené 3,7, stále tam jazdila R2, tá zrušená až myslím niekedy 1971/72?. Odstránene trolej. vedenie. Trať stále existovala a používala sa as do r.1975 manipulačne na prieťahy vozov T2,T3 do GO . Na trojuholniku stromova bolo stále prepojenie na železnicu , tam sa téčka do a z GO vagonovali. Od MM boli vozené -zapriahnuté za autožeriav alebo V3S ,mala na tažnej tyči spriahlo spojené s elkou. Podobne ako v súčasnosti za májového tramvajtágu na hlavnej.
K odpojeniu trate došlo niekedy okolo1975.
A kde sa nachadza australska trieda?Lebo ja poznam len americku triedu azijsku triedu a europsku triedu.A ked som ju dal hladat v mape kosic tak ju nenaslo. ?
Isidor: Ale to bola skusobna jazda a pokial viem v zavese o par minut isla aj 621. Naviac na skusobnej je to bezne...1018 vsak pisal ze 608 bola takto vypravena na linku (ak som to dobre pochopil)
Najlepším zdrojom sú mapy, ktoré mám buď z ÚHA alebo mapovej služby. Niečo málo sa dá nájsť aj v publikáciách 90. a 100. výročiu DPMK. Mapy momentálne nemám poruke, ale niečo pohľadám, keď bude viac času.
Re #22436 eMareq: Áno sú a dokonca aj pražce na konečnej zastávke ? Hm, kapacita KT8 by na taký rekreačný účel bola asi prehnaná. Možno by nebolo od veci rekonštruovať jednu T6A5 na T6C5 á la Straussberg ?
Re #22446 m2001: No pri veľkej hĺbke je nevýhodou, že treba dlho fárať, zvlášť, ak cestujúci prestupuje medzi jednotlivými dopravnyými systémami alebo na krátke vzdialenosti. Na druhej strane, metrá ako v Londýne a Paríži nemajú až také previazanie s povrchovou MHD ako napr. v Prahe, či Budapešti. V Paríži som sa napr. autobusom vôbec neviezol, metrom som sa proste dostal úple všade a neraz aj bez prestupu. V takej Prahe alebo Budapešti má len veľmi malá časť cestujúcich takúto výhodu. Ťažko jednoznačne povedať, pre mňa veľké mestá bez električkovej dopravy pripadajú, ako keby im chýbala nejaká dôležitá súčasť.
Ako by si hodnotil "západný" systém metra(londýn, paríž - hustá sieť, zastávky blízko pri sebe, malá hĺbka) v porovnaní s dobre známym "moskovským" (podľa vzoru robený v celom východnom bloku (praha, bp, varšava, ...)) s veľkou hĺbkou, veľká vzdialenosť staníc, v centre okruh alebo triangel? Neviem ale mne sa pozdáva skôr východný systém (rýchlosť, jednoduchosť,)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor