Skoncite uz s temou fotky na fore, pretoze ani jeden z vas sa nejako nemoze vyvysovat, ze by mal ovela lepsie fotky, ako ten druhy... Hoci kto foti dlho, ma uz cvik, to je jasne. Ale pri fotkach nejde len o ostrost (*S*M, co za fotak mas? Fakt to robi nie celkom ostre fotky... Neber to ako provokaciu, zaujima ma to), ale hlavne o kompoziciu a napad. Omnoho cennejsia je hoci aj rozmazana fotka, ktora ma atmosferu, prip. napad alebo vybornu kompoziciu, ako fotka, ktora je sice perfektne ostra a farebne spravna, ale nepovie nic... A myslim, ze to plati aj v pripade fotiek prostriedkov MHD.
Fotak je dolezity, ale nie rozhodujuci. Profesional spravi aj s daleko horsim fotakom daleko lepsie fotky (pricom lepsie neznamena technicky kvalitnejsie) ako zaciatocnik.
Takze skoncite tuto debatu, nema zmysel. Bez urazky kohokolvek, nikto tu nijako extra nevynika nad ostatnymi vo fotkach. Rozdiely su hlavne v pouzitych fotakoch.
Pýtal som sa, lebo tu bola naznačená cenzúra konkrétnej osoby. Na spomenuté fotografie stále čakám. Keď sa udeje v KE nejaká novinka, rád si ju pozriem v update a je mi srdečne jedno, od koho bude. A že nie je kvalitná? Keď nie je inakšia, môže mi to byť ukradnuté. Ak to niekomu vadí, poprosím nech doloží lepšie, budeme všetci radi. Ale stále a dookola tu narážať na jedného autora? Je to rovnako trápne, ako aj názor, že sa ho práve ja zastávam. Ak ma niekto pozná iného, tak je mi ho ľúto...
Takže páni fotografi, vymeňte láskavo intrigy za fotografie a aktualizácie. Ďakujem.
myslím že u starších, ojedinelých, a historickych fotiek sa na scan nepozera, ale fotky tyžden, mesiac stare, ktore su vhodne na opravu tlačidlom DELETE by sa zverejnovať nemali.....a aby sa nepovedalo že niekoho fotky su diskriminovane, treba odporučiť tomu, čo robi zle fotky, ktore sa nedaju uverejniť,ako by mal začať fotiť,aby tie fotky boli schopne,jasny príklad je Gajdoš, bol na zacvik ? u Diggiho, a na fotkach to je poznať, že ta kvalita tam je, naučil sa chlapec....
odpoveï od admina: hlavný archív mám od 4 autorov - Diggi, M.G., Sol.maniak, Furèan a môžeš sa pozrieť, èi je niekto diskriminovaný alebo cenzurovaný. Najnovšie mám cez 300 fotiek od Sarka(ve¾mi vzácnych a ojedinelých) ale sú to scany fotografií a èakám, ktorí zase bude huèať o kvalite fotiek. Mám ešte fotky od zopár ¾udí po nieko¾ko kusoch, takže tam sa nedá hovoriť o cenzúre - buï sadne ich fotka do témy updatu alebo nie. ? A z tých fotiek èo mám, by som po nedávnej diskusii na fóre, zaostrovaní na obrubník, rozmazanom ¾avom reflektore, "drátoch" nad busom a pod. zmazal 70% fotiek a zostalo by mi 200 fotiek.
Až sa bojím dať ïalší update!!! ?
Pozdravujem do nulatrojky. ? Vieš, ide o to, že isté infoirmácie boli odo mňa a dotyčný by "nezligol" že aj mje meno by figurovalo dole pod textom, tak radše to šupol na svoju stránku.....je to úbohé ?
Tak, tak, snažil som sa zvládnuť oboje, ale nedalo sa, aj keď som sa okrem spania chodil takmer bez prestávky. Momentálne existuje prevádzka dvoch samostatných električkových liniek (T1: Saint-Denis - Noisy le-Sec a T2: La Défense - Issy Val de Seine) a v stavbe je samostatná tretia linka (T3: Pont du Garigliano - Porte d'Ivry).
Metro je kapitola sama o sebe, zaujalo ma viac ako londýnske, je pestrejšie, rozmanitejšie, viac dýcha históriou, ale miestami je aj dosť zanedbané a znečistené, niektoré úseky sú veľmi pomalé. Šokom už hneď v prvých sekundách pri vstupe zo stanice Gare du Nord bolo, že čierni pasažieri absolútne bez okolkov preskakujú turnikety, doslova ako opice! Toto som vídaval pri každom prechode cez turnikety a nejakú kontrolu som stretol len jediný raz. V tomto smere je londýnske metro oveľa pokrokovejšie, všade kamery a pracovníci DP, akýkoľvek sebamenší priestupok a dotyčného rieši polícia aj zatknutím. Ďalší šok, okrem možno "pár metrov" na konečných staniciach, kde je zrejme pohyb personálu sú priestory tunelov totálne potagované a posprejované... No niečo hnusné.
S metrom sa dopĺňa systém RER (po našom rýchlodráha), ale je to v podstate klasická (mestská a predmestská) železnica väčšinou v zemi, s väčšími vzdialenosťami staníc a väčšinou poschodovými elektrickými jednotkami. Stanice to má pokojne aj vedľa električkovej zastávky. Možno by sa to dalo porovnať s budapeštianskym HÉV, ale parížsky systém oveľa efektívnejší a lukratívnejší.
Električkové múzeum som neobjavil, ale pohľadám na nete.
Re #22333 KVKV: No neviem, s TGV som cestoval iba 2,5 hod., do toho Berlína by to trvalo asi dlhšie ? Jazda rýchlosťou 327 km/h bola beztak asi najsilnejším dopraváckym zážitkom aj bez Paríža ?
Re #22320 PvvS: Absolútny súhlas. Všeobecne, kto neprejde klasickým kinofilmovým foťákom, to ťažko pochopí.
Re #22329 KVKV: OK. O T2 momentálne neviem povedať zatiaľ nič bližšie, pretože všetky informácie o tom mám v SK, ale keď sa k tomu dostanem, ešte to rozoberieme. Mal by som mať niekde aj zoznam súprav.
S rizikom v prípade plyňákov sa dá súhlasiť. Ale určite aj v prípade klasických PHM nemusia byť následky o nič menej hrozivé.
Dva a pol roka je už dosť dlhá doba. Dnes sú všade funkčné čítačky, a to nielen v každom jednom autobuse, ale aj na turniketoch pri každom jednom vstupe do metra, železnice v rámci územia, kde pôsobí koordinátor Transport For London a dokonca aj na každej električkovej zastávke v časti Croydon (označuje sa pred nástupom do električky). OysterCard používam pol roka a ešte ani raz som sa nestretol s nejakou "malfunkciou". Takže taktiežpodnikavcom už odzvonilo ?
Inak úprimne závidím tie kontakty, z takýchto zdrojov sa dá dozvedieť veľmi veľa, z prvej ruky je to 100% záruka.
Re #22269 VLK: Ja som v Paríži videl aj zelené, ale zatiaľ došli asi len po zelené terčíky podsvietené žiarivkou ? Pritom ide o novovybudovanú električkovú prevádzku a displeje majú len ak som dobre počítal 115x16 bodov. No pôsobí to srandovne v kontraste s takou modernou koncepciou NP električky.
Na "staré" Ťahanovce mala viesť JEDNOKOĽAJNÁ trať od križovatky Komenského - Kostolianska cesta, ďalej po Kostolianskej a na pôvodnú (prvú) konečnú zastávku pri minerálnom prameni na Aničke. Mala mať však rekreačný charakter pravdepodobne len so sezónnou prevádzkou. Takáto stavba je však dnes luxusom aj v "bohatých" DP.
Myslím, že stručne som v odkazoch na príspevky uviedol všetky plánované trate. Ak som na niečo zabudol, tak sa pýtaj.
V rámci projektu výstavby Východného mesta malo existovať viacero sídlisk, napr. aj Košická Nová Ves sa mala premeniť na jedno veľké sídlisko.
Projekt Auparku som nevidel, tak neviem posúdiť, ale severná časť jedosmernej komunikácie medzi Senným trhom a Štúrovou by sa mala stať pešou zónou so zachovaním električkovej trate a južná časť by sa mala rozšíriť na 4-prúdovú komunikáciu, pričom v smere od Senného trhu by malo za pamätníkmi nasledovať novovybudované prepojenie na severnú časť Štúrovej ul. Ak sa to tak aj postaví, tak potiaľ bude viesť trolejbusová trať obojsmerne a za pamätníkmi sa rozdelí do vlastnej vetvy. Pôvodná konečná a súčasná manipulačná trať na Bottovej a Rooseveltovej ul. zrejme padne za obeť.
Ale v DPMK predpokladali že o zmene nevieš, dostavíš sa samozrejme s predstihom na starú zastávku, tam si prečítaš odchody aj upozornenie o presune zastávky... a až tak ďaleko to nie je, naviac v polceste pretínaš trasu busu, ktorý vychádza z garáže, tak neverím že by ti ušiel... a dávať odchody na nefunkčnú zastávku sa v DPMK s logikou nestretlo... naviac nikto nevedel a ani nevie ako dlho to tak bude... (vyrývaj do cestárov) ?
v tejto súvislosti ma napadá ešte fakt, že CP L 104 na provizórnej zastávke pri hlavnej pošte boli vyvesené cca 3 dňami, teda viac ako 3 týždne po začatí prevádzky
V autobuse je kúrenie neobmedzené... Solaris ma jednu zvláštnosť, ihneď po skončení záruky na ňom odíde magnetický ventil topenia. Je to veľmi drahé, nič to nevydrží, tak sa mení za manuálny (vodovodný). Smola je ta, že v starších typoch je ako tak prístupný v motorovej zadnej časti. U novších (od 3521) je na mieste, kde sa vodič zaolejuje až po lakeť... babo poraď...
Je to kvôli rozbitej príjazdovej ceste ku Casso... vývesky vodiči neodtrhujú...kto to asi bude?
Dnes som išiel v 3525 a nadchlo ma zopár udalostí :
- z východzej zastávky Hala Cassosport odchádzal s meškaním 2 minúty ( 19:50 );
- vodič sa rozprával s nejakým svojim kolegom;
- na zastávke Pri prachárni chceli 2 ženy nastúpiť cez predné dvere ( boli zatvorené ), avšak vodič im zakričal : " Ta šak stredňe dvere otvorene, ta nevidzice. ";
- keď už jeho kolega vystúpil, začal debatovať s cestujúcimi, ktorí sedeli na úplne prvých 2 predných sedadlách;
- v tom buse bolo neskutočne horúce - kúrilo sa, ako by vonku mrzlo ( môže sa teraz ešte vôbec kúriť? ).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Metro je kapitola sama o sebe, zaujalo ma viac ako londýnske, je pestrejšie, rozmanitejšie, viac dýcha históriou, ale miestami je aj dosť zanedbané a znečistené, niektoré úseky sú veľmi pomalé. Šokom už hneď v prvých sekundách pri vstupe zo stanice Gare du Nord bolo, že čierni pasažieri absolútne bez okolkov preskakujú turnikety, doslova ako opice! Toto som vídaval pri každom prechode cez turnikety a nejakú kontrolu som stretol len jediný raz. V tomto smere je londýnske metro oveľa pokrokovejšie, všade kamery a pracovníci DP, akýkoľvek sebamenší priestupok a dotyčného rieši polícia aj zatknutím. Ďalší šok, okrem možno "pár metrov" na konečných staniciach, kde je zrejme pohyb personálu sú priestory tunelov totálne potagované a posprejované... No niečo hnusné.
S metrom sa dopĺňa systém RER (po našom rýchlodráha), ale je to v podstate klasická (mestská a predmestská) železnica väčšinou v zemi, s väčšími vzdialenosťami staníc a väčšinou poschodovými elektrickými jednotkami. Stanice to má pokojne aj vedľa električkovej zastávky. Možno by sa to dalo porovnať s budapeštianskym HÉV, ale parížsky systém oveľa efektívnejší a lukratívnejší.
Električkové múzeum som neobjavil, ale pohľadám na nete.
Re #22333 KVKV: No neviem, s TGV som cestoval iba 2,5 hod., do toho Berlína by to trvalo asi dlhšie ? Jazda rýchlosťou 327 km/h bola beztak asi najsilnejším dopraváckym zážitkom aj bez Paríža ?