Je jedno, aky lak mali KT8 pred rekonstrukciou. Napr. 512 bola biela... Zaujimalo by ma, odkial mas informaciu, ze tuto farebnu schemu lakuju automaticky na vsetky vozdila... Lebo to fakt citam prvykrat.
men sa zda ze elektricky sa dostali na do krnova cerveno-kremove a novy nater je sucastou rekonstrukcie, myslim ze oni niesu povinny specialne striekat kedze monzo by na poziadanie vedeli akurat cerveno-kremovy nater, no a ten brnesky davaju na vsetky elektricky u nich opravovane automaticky ?
Okrem tej bielej strechy je dalsi rozdiel v tom, ze siva farba na 509 a 512 je svetlejsia ako na 517 a 521. dalsi rozdiel vo farbach je vnutrona strana dveri. Prve dve ju maju svetlosivu ako bocne stlpiky a druhe dve ju maju tmavsiu.
NPcky maju rovnaky nater urcite a neviem o tom zeby sa na nich davala reklama takze urcite maju, jediny rozdiel je ten ze 521 a 517 maju tmavy zaciatok strechy a 509 a 512 maju biely inak su uplne rovnake ? a tusim je v 509 este vysuvna polisna v NP clanku a trochu svetlejsou modrou calunene sedadla ale inak je to KT8 jak KT8 ?
zavadza sa prestupna tarifa s novymi oznacovacmi EM test, niektore autobusy maju aj EMtestacke displeje, ziadne odcitavanie jazd nebude, teda majitelov cipovych kariet sa tato zmena nedotkne ?
no kedy u nas take bude...... kebyze kazdy mesiac sa takto spravi jedna t3 ? , bol by som riadne rad.
ale jedna aby bola ako druha, neze hore dole, jak sa u nas robi.
este aj NP kt8 nemaju uplne rovnaky nater vsetky ?
Ono.... ostatní vodiči by to robili tiež tak, keby im to aj niekto vysvetlil a vysvetlil niekto, kto vie na akom princípe funguje T3 napríklad. Som citoval šéfstvo: "v zime klapky zavrieť" a vodiči sa tým riadia.
BMko: niečo pre teba na zasmiatie: ako zabrániš nasávaniu snehu motorgenerátorom do ZR???? Zavrieš klapky odpadového tepla, ktoré vháňajú vzduch do voza! ? ? ?
Diki za vycerpavajucu odpoved.Ale kolki su taki ako ty? S tebou som asi este nesiel, mozna, neviem, lebo ta nepoznam a L6 chodim tak raz za rok.A ty si prave tam najcastejsie ? .
Takze v podstate zavisi vela od vodica, ci je heat abo nie. No to jo.A od udrzby, ako si spominal.Vsak?
Neviem preco sakra si podaktori neplnia svoju ulohu.Fakt neviem.
A podla toho, co si napisal, ak by si ju plnili, cestovanie by hned bolo ine.
O tych rozdieloch medzi vonk a vnut. teplotou si myslim, ze nik by nenachladol, lebo ak by clovek vosiel z nuly do 24 , bolo by mu horuco a prave by sa uz vetralo. Ak je kosa, takych 12 - 15 stupnov je vo voze uplne podla mna dostatujucich....
Ale vravim, to tazko, ked je udrzba aka je a niektori vodici asi nechapu niektorim principom vykurovania ako by mali ? .
Skoda no.
ÈKD - Tramvaje:
Temperování
"Typy T1 a T2 se vytápìjí odpadovým teplem z rozjezdových a brzdových odporníkú. Množství tepla závisí v tomto pøípadì na trati (1), technice jízdy (2) a dobì zastávek(3). Pøi delším zastavení se vhánìl do vozú chladný vzduch.
Proto se u T3 upustilo od vyhøívání odpadovým teplem a vyhøívá se pøímým topením z troleje. Není to v podstatì vytápìní, nýbrž jen temperování vozu, t.j. zvýšení teploty ve voze proti teplotì vnìjší. Ze zdravotních dúvodú není úèelné za mrazu vytápìt vnitøek vozu na pokojovou teplotu, neboť by tím nastala možnost nachlazení cestujících pøi výstupu do chladného prostøedí (4)."
1.) prudké stúpanie/klesanie - voz sa optimálne zahreje odpadovým teplom a pri zapnutom kúrení máš ve¾mi príjemne teplo. Takýto jav sa ti môže naskytnúť po zastavení pri Amfiteátri od nemocnice.
2.) ak by bola preferencia a jazda elektrièiek svižná, t.j. rozjazd - brzdenie - výstup - nástup - rozjazd, tak by sa vzduch nestíhal takto vychladzovať a nikto by sa nesťažoval, že je zima
3.) èím dlhšie stojíš, tým skôr ti vychladnú odpory a voz vháòa vzduch priamo zvonku a pri státí nepomôže ani zapnuté kúrenie, pokia¾ sú klapky odpadového tepla otvorené naplno. A keï ešte vodiè 20 min na koneènej nechá naštartovaný voz, tak nemáš rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou
4.) táto veta je odpoveïou na otázku: preèo nie je tak teplo, aby sa otvárali okná...
P.S.: neviem èi si cestoval so mnou ale pokia¾ mám T3, tak sa u mòa nemôže nikto sťažovať na zimu vo voze....
Všetko závisí a dosť podstatne od vodièa: ak sa netemperuje a otvorí klapky, tak je teplo (lenže príkaz našej šéfky je - v zime mať zavreté klapky), ak sa temperuje na 1.-2. stupeò a klapky sú pootvorené, tak je tiež príjemne vo voze. Ale ak sú zavreté, tak sú teplé iba stolièky a kanál a teplo iba sála. Ovšem ak má vodiè otvorené klapky a ide max 30 - 40km/h a "gú¾a" sa, tak je kosa.
P.S.2: vozidlá z ÈKD majú všetko premyslené do detailov:
T3: má taktiež klapku (ale len do 414) na nasávanie vzduchu motorgenerátorom z voza - tým by sa zabezpeèilo nasávanie stále viac ohrievaného vzduchu a nebol by nikdy problém si zimou. Avšak tieto klapky sú zapeèené a od výroby ich ešte nikto neotvoril (údržba 0 bodov). a tuším od 408 vyššie mali T3ky aj zásterky na spodnej hrane dverí - mali!!! - a hore je tiež tesnenie, takže pri správnej údržbe by ti do voza nemalo vôbec fuèať!!!
KT8: kúrenie je dosť zle vymyslené ale tiež sa dá urobiť teplo a to svižnou jazdou a utesnením a nastavením dverí (údržba???). To nespomínam to "kvázi" utesnenie v stredných èlánkoch NP, kde sú gumièky(prinitované bez možnosti nastavenia) 1cm nad podlahou a všetky trojkrídlové dvere pootvorené aj na 10cm!!!!
T6: vykurovanie je dosť výkonné ale chýba tomu ventilátor a tuším, že v poniektorých T6kách sú poodpájané poniektoré topné telesá ?
No vidíš. A niektorý sa čudujú prečo sa nestavajú tak rýchlo prístrešky na zastávkach, keď polovicu z toho čo postavili je buď rozobraté alebo rozbité.
Je len jedna zaujímavá vec v KE. Prevráti sa zastávka na THC a cigáni už hneď naskočia s ,,demolačnou´´ čatou.Zachvílu už si budú toľko dovoľovať, že pri Optime (najbližšia el. zastávka pri Lun9) zastaví komplet električka a o 3 sek už z nej nebude ani zberač, len vodič na sedadle.(inač zaujímavá historka, však?)Za socializmu by už dávno sedeli v base a makali by ako fretky. ?
a este EDIT dajte mi uz normalny email na fotky, to sa takto neda ani ten druhy nefunguje! ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
elektrickar