OK, ja som to niekoľko dní nerozoberal. Moja úvaha: Najprv sa postaví NMM - KVP. Pri tomto stave by stačili 2 linky. 71 s trasou ako dnes a 72 Lingov - Mlynská bašta - Vojenská - Ipeľská - Tr. KVP - Myslava. Ak by som dal obom aj 10' interval, stále mi stačí súčasný stav (i keď časť spojov s krátkymi vozmi a 24 z 27 je o chlp). Ale to by na Furču chodil trolejbus každých 5 min., čo je asi zbytočný luxus, keďže kvôli tomu padla L70. Možno by stačil 12' interval, neviem...
O linkovom vedení po otvorení trate na THC som zatiaľ neuvažoval, ale tu už nové vozidlá potrebné budú, len ten počet 25 sa mi zdá prehnaný a nie reálne dosiahnuteľný v tak krátkom čase. Môj investičný plán teda budem musieť prepracovať. ☺
Práve si pozerám schválený rozpočet mesta na rok 2006. Všetky plánované kapitálové výdavky na nákup a reko vozidiel a na výstavbu a reko tratí sú v úhrne 256 mil. Sk. Ak by som sa mal vtesnať do tejto sumy, postavím polovicu trate NMM - KVP (podľa sumy uvedenej BMkom) a ešte mi ostane 100 mil. pre E. ?
Lenže v schválenom návrhu je na T trať len 75 mil. (to sa bude stavať 4 roky?) Mimochodom, idem si oči vyočiť, ale v tom návrhu žiadnych 10 nových 12m autobusov nie je... http://www.kosice.sk/static/gov_2002-2006_rozpocet_2006_kapitalove_vydavky.htm
Interier je taky aky je v CKD, vravim ze len na prvy pohlad.
Uz len 1 viditelny rozdiel je v pouzitej vlozke zberaca, zberac sa neda ovladat z miesta vodica ale zo stanoviska 623-ky, transparenty sa ovladaju nezavisle v kazdom voze zvlast, vodic ma klasicke sedadlo, je tam nefunkcna sklzovka, stare mechanizmi dveri a vyzera to ako shopa pri pohlade na kabinku.
DPMK sa uponáhľal a kde sa dalo povyliepal konské nové CP liniek 100, 101, 102, 103 (veľkosť ako 22, 28 či 29) vrátane a teraz pozor: špeciálnych zachádzkových poriadkov označených 100+101 (zatiaľ som videl len tieto - Plťová, Člnková, Vodárenská), kde nie sú žiadne konkrétne odchody, ale len odchody zo žel. stanice s návodom ako objednať zachádzku.
Na spomínaných poriadkoch sú už aj kurzívou uvedené zachádzky (napr. 102+103 územie Krásnej, Šebastovce, Pri Prachárni, obdobne 100+101 - Májová, Chrastie, Anička atď). 104+105 som ešte nevidel nikde, ale plechy pripravené sú.
Lenže nevyhlo sa to faux pass, keď napr. na Vyšnom Opátskom - Štadión -> mesto padli za obeť poriadky 27 a 31 resp. na Jazere je zas o tyčku označníka prinitovaná 28 (poriadky sa dávali ako prišlo). ? Ale napr. na žel. stanici je všetko po starom (101, 103, 105, 107). Správne a predovšetkým poriadne sa to malo robiť 48 hodín dopredu teda až v pondelok 27. 2.
Ak chceme poskytnúť kvalitnešiu t.j. čo do intenzity spojov lepšiu dopravu (nie 20 minútový interval, ale lepší) tak nové trolíky treba lebo tých 27 nevystačí, BMko má pravdu.
Lebo načo by bol 15m voz na letisko, ku krematóriu, do Džungle, Kavečian, Ťahanoviec-obce, Vyšného Opátskeho, na Bankov, Alpinku, Jahodnú, do Myslavy, Nižnej Myšle, Pereša, Poľova, na Kostoliansku, či Slovenskú? Na veľký prd. Takže preto.
Okrem toho, 15m vozidlá sú neobratné, v mnohých zákrutách na seba musia vyčkávať, lebo neprejdú 2 oproti sebe (Mestský park, Svätoplukova), na mnohých križovatkách nevytočia bez toho, aby porušili dopravné predpisy atď, atď. Takže v žiadnom prípade ich nedávať tam, kde kapacitne plne postačujú 12m vozy.
Poznám niekoľko IA vodičov, pre ktorých sú 15m busy na cestách postrachom (síce toto možno hodnotiť ako pozitívum ? ).
Re #21229 BMko: Dnešná výprava je 12 z 27. Pri postavení len tých 2 tratí nevidím potrebu kupovať 25 nových.
trat NMM - Tr. KVP je predbezne okolo 300 - 350 mil . korun aj z meniarnou
Tahanovce okolo 250 mil. t-bus trat.
Nezabudaj ale na to, ze k trati treba aj nove vozi a to je cca dalsich priblizne dalsich 350 mil. za cca 25 klbovych trolejbusov.
Autobus by som nekupoval ani 2008 ale az najskor 2010. peniaze vrazat do rozvoja trati Presovska, Zelezniky + aj oprava kolajovych trati a modernizacia elektriciek, ale nie len vzhladovo ale aj crevnou sustavou
ver ze raz pride aj to ked vednie DPMK zostarne a pridu sem ludia ktori uz budu vediet co a jak a nestrkat love len do svojeho vrecka a potom sa budu vo velkych mnozstvach do elektriciek instalovat displeje, nove zberace, elektricky ovladane zrkadla a vnutorne upravy ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m2001