Reakcia na: J #1833:
Nezabúdaj na to, že nech sa už DPMK pustil do nákupu Solarisov z dôvodu akéhokoľvek, dnes je jeho výhradným dovozcom. Takže do výpočtu sedí aj malý Solaris, pretože DPMK má samozrejme oproti iným DP ceny Solarisov výhodnejšie. Ako sa ľudia vozia teraz? Podľa toho kde. Keď sa prevezieš z námestia smerom k starej nemocnici, tak je to zväčša niečo nedôstojné. Ale možnože to dlho nepotrvá. V Košiciach sa vždy pár mesiacov po obmedzovaní situácia znormalizuje, pretože tí "najzbabelejší" presedlajú na auto.
Ja by som nevidel žiadnu súvislosť medzi tým, že vy máte Ik280 so 6 min. intervalom a Košičania SU15 s 15 min. intervalom. Natlačení jazdia tak "Blaváci" jak "Košičane". Nesmieš zabúdať, že Bratislava takmer dvakrát väčšia, preto je aj logickejšie, že mnohé linky majú dvakrát taký hustý interval. Pri porovnaní počtu obyvateľov v týchto mestách zistíš, že ste na tom vlastne rovnako.
(i keď Drišľak používa "východnú šarštinu", t.j. až tak okolo Vranova - oproti prešovskej má určité odchýlky)
Vladimír
Mimochodom, ako to bude po máji 2004? Budú nejaké kvóty na percentuálne zastúpenie NP vozidiel v dodávkach alebo nič také?
Znovu sa budem opakovať, ale rozpor medzi tými, ktorí vozidlá ojednávajú a tými, čo ich zaradzujú na linky je evidentný a určite je to nezdravý jav v DPMK. PCD objednáva vozidlá a z viacerých smerom mám info, že presadzuje úplné upustenie od kĺbových vozidiel. Z tejto prevádzky dokonca (na základe neoverených informácií) vraj zazneli informácie, že linkové vedenie a intervaly medzi spojmi sa majú prispôsobovať aktuálnej skladbe vozidlového parku. Problém totiž vraj nespočíva v 15m autobusoch, ale dlhých intervaloch. ODS má na veci samozrejme opačný názor - dodávky by mali odzrkadľovať súčasný stav prepravných výkonov, a teda sa prispôsobiť linkovému vedeniu a intervalom.
Kým bude medzi týmito dvoma časťami DP nesúlad, nikdy sa poriadne nezbavíme neschopnosti vypraviť dohodnutý typ vozidla na linku a určite to neprispeje ani k zlepšeniu prepravných služieb.
Re #1824