Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #17810:

B4D s motorizovaným podvozkom je proste FAKT. Neviem či to robili sami v LVB alebo v spolupráci s ČKD. Pokúsim sa zistiť detaily z iných zdrojov, potom sa vrátim k tomu tématu.
KVKV: KT3 je projekt PARSu Sunperk. Ma byt na Ukrajine ( Kijev? ), z ceskych miest zatial mozno Plzen.
Reakcia na: Diggi #17740:

Tak to KT3 mi akosi uniklo. Kde to jazdí? Zatial som videl len "K3" v Brne =reko K2. Píše sa o tom niekde?
Reakcia na: Vladimír #17738:

Pokial niekomu ide o správnu vec ,tak je ochotný sa angažovať aj cez určité osobné riziko. Pred časom prebehla správa o vzniku nezávislých odborov v dpmk. Neviem ako to dopadlo ,či to ešte funguje. Ak áno, tam by bolo možno hladať oporu. A pokial sa niekolko odborníkov z prevádzky a tech profesií rozhodne ozvať, nemusia mať tak strašné obavy o budúcnosť. Budú VŽDY! potrební, lebo žiadna strana nedokáže zaistiť výpravu a údržbu. To je apolitická činnosť. Nech vyvolajú verejnú diskusiu, načo sú médiá? Treba to využiť.
Reakcia na: Záchvat #17747:

Tak tento článok z Korzára je naprosto zretelným opisom toho o čo tu ide. Dve lotrovsko-gaunerské skupiny sa snažia z toho poondiateho chátrajúceho dpmk rozkradnúť a vytunelovať ešte to čo sa dá. Nakolko sa akosi nedohodli tak sa začínajú verejne osočovať. Tu nejde o to, kto kradne a tuneluje , ale kto BUDE MAŤ MOŽNOSŤ KRADNÚŤ. Proste už strácajú glanc, zlodeji sa nám tu pohádali. Z článku je naprosto jasné, že o nejaké rozumné koncepcie tu vobec nejde, takže nejaká otázka AD/ED je pre budúcich mocipánov dpmk úplne nezaujímavá. Vyrobiť z toho pre seba zlatú baňu, veď predsa volebné obdobie je tak krátke a to treba stihnúť zbohatnúť a zaistiť si budúcnosť.
V tomto meste zrejme nie je nikto schopný ani ochotný si uvedomiť že dpmk je firma technického charakteru rýdzo apolitického a že má KVALITNE slúžiť všetkým občanom.
VELMI BY MA ZAUJÍMAL NÁZOR PÁNA PRIMÁTORA NA PROBLEMATIKU SPOLITIZOVANIA MHD A DPMK.
Nemate niekto nejaku mapku, alebo napisane nejako schemu dopravy v Košiciach pred rokom 1986 a nejake fotky z havarie 6-tky pri Amfiteátri. Ak hej tak na e-mail (elektrickar@post.sk) ☺ ☺ ☺
Včera, 30.10.2005 boli dve náhodné stretka iemhaďákov ❗

1) Furčan, Peťo5220,Budarmaník,Nodes,Pitto,Maťo - L5/536
2) Nodes,eMareq,Peter 523,qwerťak - L4/412

1) info by Peťo5220
2) info by qwerťak

? ? ? ? ? ?
Reakcia na: VILL #17811:
Pri tejto prilezitosti by som znovu pripomenul prispevky: #7772 #7771 #7770 pre tych ktori to necitali, pripadne novych navstevnikov ktori necitali historiu diskusie.
Dnes si pripomíname smutnú udalosť.Presne pred 27 rokmi,sa vykoľajila pri Amfiteátri električka T3 229-298.Pri nehode zomrelo 9 ľudí,10 sa zranilo ťažko a 80 ľahko.
nie je mi zname ziadne novovzniknute moderne vozidlo s jednosmernou vyzbrojou.A na zaver:V Lipsku nebola dosadena trakcna vyzbroj do ziadneho vleku B4D.Pravdepodobne si si to pomylil s rekonstruovanym motorovym voznom bez stanovista vodica.Tebou pozorovane javy boli dosledkom spriahania vozidiel s vyzbrojou TV8 (riadiaci vozen,velka modernizacia) a s vyzbrojou UB (riadeny vozen,mala modernizacia).
No,sa tu zislo elektrikarov.Najstrasnejsie bludy tu popisal Dimi a este sa robi mudry a chce poucovat.Aby bolo jasne,rekuperovat moze seriovy motor,synchronny aj asynchronny,netreba na to ani IGBT,staci hocijaky spinaci prvok.KVKV:S Progressmi neboli ziadne zasadne problemy,akurat sa doladovali take detaily ako sklzovky,regulacne charakteristiky a podobne veci ale Progress nikdy netrpel takymi fatalnymi problemami ako dubnicky paskvil.Dalej,od asynchronnych motorov sa nikde v CIVILIZOVANOM svete neustupuje,
Reakcia na: 5 #17807:
modnym hitom by som to nenazýval,skorej nutnosť v rámci možností.aspoň tak mi pripadá tá na oc bukovec, na colnici som zatial nebol,ale som zvedavý ?
K už sprejazdnenému novému mostu si nemôžem odpustiť:
V Košiciach máme asi nový módny hit - stavanie zastávok takmer na mostoch. Tá nová pri Colnici (smer Prešovská, Sečovská) mi dosť pripomína nezmysel pri OC Bukovec.
Reakcia na: Dimi #17803:
"Trolejbusy v Kosiciach maju trkacne synchronne motory s komutatorom a rekuperuju. "
Myslim, ze 14Tr a 15Tr maju trakcne motory na jednosmerny prud (DC). Synchronne a asynchronne stroje su napojene na striedave (AC) napatie. U synchronnych ma rotor rovnake otacky ako magneticke pole (MP) vytvorene statorovym vinutim. Rozdiel medzi motorickym a generatorickym chodom je len v tom ci MP statora "taha" MP rotora, alebo opacne. (Pouzivane napr. v elektrarnach. Alebo pri velkych vykonoch a nerovnomernej zatazi pocas otacania.)
Asynchronny stroj tiez moze mat motoricky aj generatoricky chod. Tu sa do rotora nemusi privadzat prud, ale sa v nom naindukuje zmenou magnetickeho toku - teda otacanim MP statora. A preto ma rotor ine otacky ako MP statora. Ak sa rotor toci pomalsie - motoricky chod, ak rychlejsie - generatoricky chod. (myslim otacanie rovnakym smerom) Otacky MP statora sa daju krasne ovladat zmenou frekvencie napajacieho napatia.

To, ze sa neda cast kinetickej energie pri brzdeni vratit spat do trolejovej siete, nieje vinou trolejoveho vedenia a meniarne. Je to \"vinou\" vozidiel. Pri elektrodynamickom brzdeni sice ziskam elektricku energiu, ale jej parametre ju neumoznuju vratit spat do siete, pokial sa neupravia. Nemozem predsa len tak pripojit hocijake napatie do siete. Ak by boli trolejbusy vybavene potrebnymi zariadeniami (staticke menice, ... ), tak by to slo.
Reakcia na: Dimi #17803:
rekuperacia je dej ked vracias do napajaciej siete, nie ked brzdis do odporov, to sa vola totiz brzdenie do odporov alebo zaskok. 14Tr a 15Tr na rekuperaciu nie su stavane. V Kosiciach pojem ako IGBT nepoznaju. Podla toho co pises by musela kazda elektricka rekuperovat, lebo vysledkom rekuperacie podla tvojej teorie je prud pripravy. Viem co chces povedat, ale mylis si tu pojmi.
Väčšia časť výpravy električiek:
-----------------------------------
02012: 626
02022: 604
02032: 605
03022: 349+352
03032: 620+621
04012: 402+403
04022: 388+389
04032: 400+401
04042: 419+420
05012: 536
06042: 337
07012: 382+380
07022: 386+387
07042: 398+399
09012: 622+624
09022: 602+603
09032: 628+629
09042: 521
09052: 622+623
09064: 501
43012: 534
--------------------------------------------------------
? ? ? ? ? ?
Reakcia na: BMko #17793:
Mensia oprava: Jo, sorry, pomylil som si synchro a asynchro motory, vecer som o tom premyslal vcera. Ano, jednosmerne motory seriove a synchronne motory rekuperuju. Trolejbusy v Kosiciach maju trkacne synchronne motory s komutatorom a rekuperuju.

Pozor.. To, ze rekuperuju, neznamena, ze dodavaju elektricku energiu do siete. Rekuperacia je dej premeny kinetickej energie na elektricku.

V trolejbusoch v Kosiciach je rekuperovana energia marena v brzdovych odpornikoch, pretoze trolejbusove vedenie vypracovane v Kosiciach neumoznuje navrat rekuperovaneho napatia do siete. Takze ak si rekuperaciou myslel navrat energie do trolejoveho vedenia, potom si mal pravdu, ze v Kosiciach to meniarne nepovoluju. Ale trolejbusy sami o sebe produkuju napatie, teda rekuperuju. Snad sme sa pochopili 🙂 Dakujem znovu za upozornenie, ano, v KE su synchronne motory.
Dnes okolo 17:00 horel trolejbus #1008 "HORNBACH" na zastávke Diamantová prišla dielna 6042 niečo tam porobili a išiel po svojich do garaže zo sprievodom dielne(Kto vie viac nech napiše) ?
Reakcia na: eMareq #17800:
Poď na I seek you ?
Reakcia na: JacS #17798:
Solarisy, čo iné.

Posilnenie dopravy linky č. 33, od 29.10. do 1.11.

V súvislosti s očakávaným nárastom prepravných potrieb vo vzťahu ku krematóriu v dňoch 29. 10. – 1. 11. 2005 budú na autobusovej linke MHD č. 33 premávať naviac oproti bežnému cestovnému poriadku posilové spoje s týmito odchodmi z východzích zastávok:
Cez voľné dni (sobota 29.10., nedeľa 30.10., utorok 1.11.)
od železničnej stanice o:
8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.25, 13.25, 14.25, 15.25, 16.25, 17.25 a 18.25 hod.
od krematória o:
8.45, 9.45, 10.45, 11.45, 12.45, 13.45, 14.45, 15.45, 16.45, 17.45 a 18.45 hod
Cez pracovný deň (pondelok 31.10.)
od železničnej stanice o:
17.25 a 18.25 hod.
od krematória o:
17.45 a 18.45 hod.

(dpmk)

Nebude najako posilnená aj L12 (o nejaké extra cintorínske spoje)?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.