Reakcia na: Papyr #1790:
No DPMK navrhoval OC Optima vybudovanie klasickej dvojkoľajnej otočky, ale vedenie o tom nechcelo ani len počuť. Aj tak si však myslím, ak sa začne L5 postupne riadne zapĺňať, že súčasný stav bude vyhovujúci. Každá koľajová križovatka by rýchlodráhu len zdržiavala a úvraťový systém je nielen zaujímavý, ale aj ojedninelý. Medzi Alejovou a Rozvojovou ul. čoskoro vyrastie ďalšie OC - Corvinius a tu sa chce DP posnažiť tiež aspoň o vybudovanie úvrate. Tak som zvedavý, ako to dopadne.
V PO si už urobte tú preložku žel. trate a môžete si kúpiť dvojsystémové električky, ktoré by premávali po trase Tesco - úvrať Jilemnického - žel. stanica - Prešov-mesto - Dúbrava - Veľký Šariš '-)
Sarko
V prvom rade prijmi ospravedlnenie, ak máš pocit, že som na Teba nejako zaútočil. Svoju rétoriku nepoužívam proti namiereniu voči danej osobe.
Optima bus v KE bol naozaj zriadený len pre zákazníkov obchodného centra a všade, nielen na autobusoch, ale aj na zastávkach bolo zreteľne uvedené, pre koho konkrétne je preprava určená. Vlado tu argumentuje psychologickým rozmerom, ktorý však podľa mňa nie je namieste a hneď aj vysvetlím prečo.
K tej najvernejšej skupine totiž patrím napr. aj ja. Do Optimy mám totiž z domu najbližšie. Ale, bývam "len" o jednu zastávku ďalej. Tak tak, ako študenti by mali teoreticky nárok, že spoj OC Optima je pre nich ako "najvernejších", rovnako by som mal mať nárok aj ja. Lenže... Ak si nastúpil na zastávke v trase linky, vodiči každého nekompromisne vyhodili a ak si nechcel vystúpiť, nepohol sa dovtedy, kým si nevystúpil. Raz, keď som sa veľmi ponáhľal do práce a vyhovoval by mi práve spoj OC Optima, som aj cez predné dvere vodičovi povedal, že som pravidelným návštevníkom OC a mal by som mať nárok sa odviezť tak, ako sa vezú aj študenti priamo od OC Optima. Ten sa len zarehotal a takmer ma privrel do dverí. Asi s tým mal bohaté skúsenosti. Za žiadných okolností som nikdy nemal možnosť uvedenú linku takto využiť. Študenti áno, lebo im prišlo vhod, že zastávka OC Optima je nástupná.
ODS DPMK prieskumom zistilo, že Optima bus je zneužívaný a nie je to žiadna imbecilita, ale realita, ktorej som bol dennodenným svedkom. Zavádzať pri takej frekvencii nástup na základe bločka by znamenalo obrovské zdržanie spoja a výrazné znekultúrnenie cestovania. Riešenie, ktoré sa podarilo presadiť ODS vo forme nahradenia bezplatnej autobusovej linky za platenú električkovú linku je toho výsledkom a len potvrdením, že niečo nebolo v poriadku. Jednak z pohľadu nedostatočných intervalov v spojení internátov so žel. stanicou, ale hlavne z pohľadu jednoznačného a neustáleho zneužívania bezplatnej linky.
Optima má záujem aj ako náhradu zaviesť ďalšie linky. Ich trasy už budú (mali by byť) pravdepodobne riešené ako bezplatné napájačové linky ku prestupným uzlom, čím by sa tiež malo predísť zneužívaniu.