Reakcia na: yeti #17564:
S týmto Vašim názorom nemožem prakticky v žiadnom bode súhlasiť. Je to typický príklad nezdravého konzervativizmu a snahy čo najviac si zjednodušiť prístup k jestvujúcim problémom. Bude nešťastím pre košickú mhd, ak Vaše názory budú naďalej prakticky uplatňované.
..."Ak sme niekde schopní autobusovou dopravou poskytnúť väčšiu kvalitu ako trolejbusovou alebo kombináciou električka + autobus (pri porovnateľných nákladoch, samozrejme), robme to".....A PREČO NIE STE SCHOPNÍ POSKYTNÚŤ VAČŠIU KVALITU ED???...
..."Viac autobusov pri vyššej kvalite oproti vyššiemu podielu závislej trakcie pri nižšej kvalite bude ekonomicky aj ekologicky lepší variant, pretože ubudne áut (veď jeden malý autobus obsadený len na sedadlá je cca 20 osobných áut - čo je ekologickejšie?).
U tých okrajových častí mesta s malými záťažami sa mi takýto „navážací” prístup videl a vidí ako bezdôvodné trestanie (a la kolektívna vina). A to nezávisle od prestupnej tarify, ktorú samozrejme treba!....TO SNÁĎ NEMYSLÍTE VÁŽNE !
A co tu uz dva dni vytukavam ako datel na mobile, navyse pocas jazdy? Ale neplac, DPB je na tom, co sa (ne)koncepcnosti tyka uplne rovnako, ak nie aj horsie ako BMko ci DPMK.
KVKV
V Nemecku sú známe tieto úpravy:
V Lipsku v 80-tych rokoch do vleč.vozov B4D doplnené motorové podvozky, neviem už či obidva a neviem tech.-konštrukčné detaily, ale videl som to -preklzovanie náprav vleku pri rozjazde, vlek nemal MG. Dovod bol v potrebe kapacitných súprav do náročných sklonových pomerov na niektorých tratiach. Všetky tri vozy napájané len z panťáku prvého voza!
V Chemnitz (K.Marx Stadt) u súprav T3D+T3D+B3D Prebehla v 90-tych rokoch ich velká rekonštrukcia, pri ktorej druhému vozu zostala len zjednodušená výbava kabíny vodiča. Voz je ale schopný samostatne manipulačnej jazdy.
Varšava-80-te roky:
V trjvozových súpravách Konstalov(kopirT1) bol občas k videniu druhý alebo tretí voz so stejným čelom ako vzadu, bez stan.vodiča. Bol to motorový vlečňák, mal pantograf alebo polopant.