Dnes sa voľačo okolo 9.00 robilo na výhybkách na križovatke Československej armády - Zimná. Z diaľky to vyzeralo, akoby ich umývali silným prúdom vody.
treba však podotknúť i to, že na Slovensku je množstvo nedisciplinovaných vodičov, ktorí absolútne nedávajú chodcom prednosť na priechodoch. Navyše niektorí sú schopní chodcovi ešte aj nadávať za to, že mu museli zastať...
Napr. na križovatkách Moyzesova - Kostlivého - Dominikánske námestie a Moyzesova - Timonova - Galenova sa majú postaviť semafory, čo bude určite plusom pre chodcov. Na druhej strane na Moyzesovej je, už dnes, potrebné zaviesť zelenú vlnu.
Zopár dní nefunguje ten pri Galérii, to je veget, žiadne kolóny, plynulá premávka zo všetkých smerov... no a tie na prechodoch pre chodcov...Stojí tam na červenú iba magor vodič a chodec si prechádza ako príde. Odpoviem ti ináč: Keď sa komplet vypnú, pochopíš, že potrebná je len polovica a ta druha polovica premávku a plynulosť zrýchľuje.
m2001 porovnával dvojicu električiek s kĺbovým autobusom. Keďže spriahnuté kĺbové autobusy nechodia, spravím iné prirovnanie: Kĺbový autobus má 4 dvere, zatiaľ čo električka o rovnakej kapacite len 3.
Spokojný ? ?
Nehádam sa, ale tuším L27 mala v službe L39, ktorá chodila na blšák... a keďže to vykonávali krátke vozy, bol to masaker... Skús pohrabať voľakde v papieroch, lebo ja len z kotrby lovím.
Re #17312 m2001: A čo je na tom divné? Psychická zdatnosť je potrebná ku Solarisu a fyzická na Ikarus ?
Re #17318 yeti: PTKe sa síce nepredstavil, ale mám ciťák, že práve on ma na svedomí polovicu zbytočných semaforov v KE.
S tou 17-nástkou som našiel u seba jeden článok spred vyše 5tich rokov z Korzára:
Petícia za záchranu sedemnástky (4.9.2000)
(krs)
Košice - Nespokojnosť so zrušením linky č. 17, ktorá v súvislosti so zavedením nového linkového vedenia autobusov, zdá sa, pretrváva. Obyvatelia Michalovskej, Humenskej a okolitých ulíc začali podľa našich informácií spisovať petíciu za svoj autobus. K dnešnému dňu by malo byť zozbieraných už vyše päťsto podpisov. O tom, či spomínaná iniciatíva občanov obmäkčí srdcia pracovníkov vedenia dopravného podniku, sme sa porozprávali s dopravným námestníkom DPMK, a.s. Arpádom Schwartzom.
"Na spisanie petície má verejnosť právo, nechápem však, čo chcú na novej trase zmeniť. Túto reakciu zaraďujem medzi všetky ostatné, veď aj keď sa rúbe drevo, lietajú triesky. Samozrejme, že po nabehnutí na nový systém dopravy budeme jednotlivé pripomienky ešte prehodnocovať. Na druhej strane si myslím, že by sa možno našlo aj 500 podpisov ľudí, ktorým vyhovuje nová trasa sedemnástky. Podobná situácia je aj na uliciach Výstavby, Gudernovej, či Pražskej a ľudia odtiaľ sa nesťažujú. Uznávam, že mali doteraz na autobus bližšie, ale ani teraz nie je vzdialenosť na spoje, či na Popradskej, alebo Triede SNP dlhšia ako 300 metrov. Možnosť cestovať pätnástkou, prípadne elktričkami č. 6, 9 a erkami predsa zostáva," hovorí A. Schwartz, pričom dodáva, že o smerovaní liniek nerozhoduje len DPMK, ale aj košický Magistrát. Dôležitou zmenou nového linkového vedenia totiž bude zvýšená ponúkaná kapacita spojov na všetkých sídliskách o desať percent.
Nie náhodou tak L37: Ťahanovce - Ťahanovce cez B. Němcovej a Watsonovu? (ja si tak pamätám).
Re #17316 yeti: Ale mohla to byť aj 52, 58 či 59. Mne by sa však pozdávala 53A, vidím v tom logickosť (veď sme tu v dávnej minulosti za čias premávky L52 mali vetvu premávajúcu od/po Nám. osloboditeľov bola označená ako 52A, alebo dnešná podmnožina L56 - L56A). Už aké číslo ste dali, také je.
Ale tá chronometráž a odchody z Hanojskej mohli byť v poriadku.
Súčasťou žiadosti o 51-ku bola aj žiadosť o súhlas s vetvou č. 37A - premávka len cez pracovné dni večer od 18. do 21. hod raz za pol hodiny. Momentálne však na realizáciu nemáme čas, idú výluky a koniec etapy na Prešovskej.
Podnet nebol môj (ja som túto vec, ktorú som ako blbosť kvalifikoval už vtedy, keď sa ešte len rodila v hlave autora pred 5 rokmi, chcel ponechať ako 1 z piestov v rámci tlaku na potrebu generálnej zmeny linkového vedenia), ale nakoniec dobre, že sa to udeje, veľmi to bije do očí a trápime tým cestujúcich.
Som „pán K.”, ako ma niekto pred pár dňami nazval. A „ptke” sa tuším tiež nepredstavil...
Ak sa pýtam na veci, ktoré tu už boli vyjasnené, tak pardon, čítam Vás pravidelne len od júna. V tom prípade ma prosím naveďte, kedy o tom debata bola a popozerám.
Otázka bola podľa mňa dosť jasná, aj keď všeobecná - a myslím, že je naprosto zásadná.
Nepreceňujte moje možnosti, len som zvedavý na názory ľudí, ktorí sú v obraze, ide im naozaj o vec a aj rozmýšľajú. Možno sa v niečom poučím, možno niečo odmietnem, ale na realitu to asi priamy dopad mať nebude.
Pôvodne som navrhol novú linku označiť len ako vetvu č. 53A, ale „ptke” chcel osobitné číslo a riaditeľ dopravy to akceptoval, tak som navrhol č. 51 (č. 50 bolo nedávno). Veď to je jedno, nie?
Ale predsa prestupy bus-bus beriem. Ale predstavet si 60 rocnu somrajucu zenu, ktora musi na namesti osloboditelov prejst pol kilimetra z jej autobusa do elektricky. Alebo namesti MMM. Co sa tyka prestupov na jednej zastavke, je to OK akle niektore zastavky s riadne daleko od seba. Alebo aspon treba ist cez prechod naokolo.
A do linky 12 by som nebabral... ...aspon ja
Mimochodom, vcera rano ste mali vidiet tych ludi na Belehradskej. Hned ako prisla linka 51 zacali sa do nej hrnut ludia, ktorych poznam z L57. Zaujimave bolo potom sledovat ako vyskakuju z vozidla na sofjskej. Niektori si to nevsimli a spokojne isli na NO. ?
Rýchlosť výmeny cestujúcich by som do toho radšej nemontoval, pretože kapacita 2*T3 je rovnaká ako 2*kľbový autobus, takže máme u električky LEN 6 dverí oproti 8 u autobusum už vôbec nehovoriac o KT8 s púhymi 5 dverami:-P!
Ak hovorím zle, opravte ma, s vyšším odberom el. energie sa neznižuje cena za kW/h (odberové kategórie)? Ďalej jednoznačnou výhodou napr. 2xT3 je jednoznačne vyššia rýchlosť výmeny cestujúcich(6 dverí oproti 4 u kĺb. autobusu) a kapacita --> z toho vyplývajúca predurčenosť ED byť "nosnou ".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Záchvat
Re #17312 m2001: A čo je na tom divné? Psychická zdatnosť je potrebná ku Solarisu a fyzická na Ikarus ?
Re #17318 yeti: PTKe sa síce nepredstavil, ale mám ciťák, že práve on ma na svedomí polovicu zbytočných semaforov v KE.