Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #1480:

Odkiaľ máš informáciu o odpredaji 79 ks vozidiel T3?!? Čo sa zatiaľ hovorí, je predaj 15 ks T3. Aj tak DPMK nemá koncepciu, ako ich predať, takže si myslím, ak sa aj podarí DP nejaké T3 predať, budú to skôr iba kusovky. Pragoimex ma stále záujem, ale iba o typ KT8. Mať vozidlový park menej ako 20 ks, predstavuje zvýšené náklady na prevádzku daného typu. Zo 40 vozidiel máme už len 19 ks tohto typu, takže...
Taký malý príbeh 🙂

Dobré slovo je grátis po celý rok

Poznámka

Vstúpi občan z vlaku a čo vidí? Električky stoja na štácii a autobusy tiež. Občan neskoro večer sa porozhliadne a ako si to šinie popri električke s číslom 6, bajočko sa cez otvorené okienko opýta vodiča, kedy pôjde ďalej. Aj sa dozvie, ale nie to, čo chcel vedieť. Vodič mu nevianočne (lebo: "do Vánoc času dost, nač ten zhon") odpovie, že on nie je informátor, na to sú informácie na tabuliach pod strieškou. Občan sa tam dozvie, že si počká asi desať minút, ale nepochopí, či rovnakým počtom slov, ako bol odmietnutý, nemohol byť aj informovaný.

Možno iný občan, alebo ten istý, ale to je jedno, v zhone žitia si neprečíta dobre tabuľku na autobuse, ale vidí v tme, že stojí na Moldavskej ulici. Z regimentu študentov, ktorí sa týmto spojom presúvajú do internátov, (lebo je to grátis), zaznie potvrdzujúci hlas, že áno, na zastávke stojí. Mali síce pravdu, že stojí, ale vystúpiť z busu sa nedá, lebo je to grátis doprava do Hypernovy. Ako to však mal vedieť nezorientovaný občan, ktorý na poslednú chvíľu prijachal k autobusu a košické pomery sú mu celkom neznáme. Stali sa mu známymi po tom, keď ho vodič za živý svet nechcel pustiť von zo svojho panstva, lebo vystupuje sa len pred Hypernovou. Vodič má síce pravdu, ale zblúdilej duši by predsa len mohol zvestovať svoju ústretovosť, keď už je to tak, že dnu áno a von len na konečnej.

O to práve ide: nielen na vianočných pohľadniciach byť štedrý v želaniach iným. Dobré slovo je grátis po celý rok.

Košický večer 23.12.2003
Reakcia na: Isidor #1481:
Ked sme uz pritom na margo hlasenia zastavok. este som nevidel ani jeden gasprd (plynak) ze by hlasil zastavky alebo aspon mal nastavene pasmo. IOnac nieje to taky krepy napad, uz som sa raz v noci tak presiel.
Reakcia na: Isidor #1481:
Tak tam MŇA nedostanete 🙂 🙂 🙂
Chalani, ja tiež občas v noci "nemám spánku", ale stačilo mi, že som sa viezol s každou nočnou linkou osobitne a mal som dosť. A odviezť sa všetkými štyroma naraz? Objednajte si prosím vopred aspoň dve-tri sanitky... '-)

Prosím Ťa, urob v tomto príspevku niekde medzeru, lebo ja to mám na displeji celý text v jednom riadku a príspevky musím čítať nielen zvislým, ale navyše aj horizontálnym rolovaním. Dík.
Reakcia na: Isidor #1481:
Ked nemozes spat...:-)
keď som tak dnes ráno o jednej pri ceste z polnočnej omše stretol v 103-ke Furčana, napadlo nám, že na najbližšom "dopraváckom" stretku sa pôjdeme previezť všetkými (štyrmi) linkami nočnej dopravy... čo vy nato? :o)
Čo je to za hlasovaciu otázku - "Ste za odpredaj električiek T3"? To fakt niekto o tom uvažuje? Odpredať z celkového stavu 128 vozňov dovedna 79 vozňov T3??? Jazdiť po meste s 49-timi vozňami? Moja odpoveď je samozrejme NIE!
Ale aj tak mi tá otázka pripadá maximálne čudná.
Vsetkym, ako aj balkymu, sa za posledne 2 moje vylevy ospravedlnujem a zelam stastne a vesele Vianoce!
Prajem prijemné a pokojné prežitie vianočných sviatkov!
VŚETKÝM VÁM ŹELÁM POŹEHNANÉ A MILOSTIPLNÉ VIANOCE, PLNÉ LÁSKY A POHODY.
Napr. v Ciernej nad Tisou som robil 3 a pol roka. Myslis si, ze po 30! rokoch cinnosti zab. zar. neodstranenie PROJEKCNYCH ZAVAD je normalne? Ked som na to spracoval ZN, tak ma prosili aby som ho nedaval... Dodnes sa tam posunove cesty od Se215 a Se216 nedaju postavit (za urcitych podmienok) a je nespravne navestenie navestidiel Sc11 a Sc11b... Ubohe... A tak by som dokazal pisat nedostatky na KAZDU JEDNU STANICU kde som robil. Zdoraznujem slovo KAZDU!
Reakcia na: balky #1470:

Ďakujem za obšírny príspevok. Čo sa týka môjho príspevku, iste uznáš, že z môjho laického pohľadu sa v danej chvíli v dopravnej kancelárii zdal najdôležitejší práve vnútorný výpravca. Na mňa zapôsobil už len samotný fakt, že bol v neustálom a neustávajúcom strese a zhone. Ja si takto takúto zodpovednú prácu (všeobecne) nepredstavujem. Jedno však viem (subjektívne) naisto, ja by som takúto prácu nezvládol!

Čo sa týka zabezpečovačov, je mi jasné, že Gordikon sa s hybridmi v KE nedá porovnávať. O informačnom systéme ani nehovoriac. Ešte donedávna som chodieval do Miškolca na nostalgické výlety, kde na hlavnej stanici Tiszai Pályaudvar určený pracovník ručne prstom natáčal drevené hodinové ručičky pre odchody vlakov a vedľa nich vymieňal ošúchané a ošumelé plechové tabuľky. Dnes tam chodím závidieť všadeprítomné obrovské elektronické kryštalické tabule.
Všetkým diskutujúcim prajem príjemné prežitie vianočných sviatkov 🙂
Reakcia na: balky #1471:
Je smutne, ze hadzes humus na vypravcov ako sa ulievaju a lebedia si. Ja si myslim, ze humus je: -ked 2 roky nevie SZaT upravit zab. zar. v Kuzmiciach a 2 roky sa tam vchadza na "privolavacku". Skoda, ze sa tam rychliky 221 a 604 nezrazili pri nehodovej udalosti, mozno by tam niekto davno zrusene preklzove vzdialenosti zrusil. Ale bola aj nehodova udalost v Kosiciach (vchod na obsadenu kolaj), lebo vchod na 20. kolaj od Druzstevnej pri Hornade sa neda postavit, ale nie je taky clovek, co by zriadil cestove rele vchodu na 20. kolaj. Ja si osobne myslim, ze ako vypravca za poslednych 13 rokov v staniciach Strazske, Petrovce n.L., Michalovce, Banovce n.O., Hriniste, Celovce, C.Dvor NRT, Hatalov, Drahnov, Vojany NRT+SRT, Turna n.B., Kosice nakl. stanica+osobna stanica a Cierna nad Tisou SRT+NRT mam prehlad, ze SZaT je najslabsim clankom na vychode Slovenska. V Banskej Bystrici bolo tak dolezite urobit nove informacne tabule komplet? A my v Kosiciach, co mame 5x viac vlakov dodnes nemame na Pragotrone cielovu stanicu WIEN, je tam polovica SANOK a PECS namiesto toho. Je to pekna reklama, ze? Ale co sa divit, pod vedenim spravy pana J ani nic nie lepsie nemozno cakat! To ze dispecer z Presova nemoze staviat zabezpecene posunove cesty vo Velkom Sarisi a Sabinove, to je tiez podla Teba krok vpred, ze? Neutoc na Sarka, lebo on ako nezavisly pozorovatel videl a popisal, co robi taky kosicky vypravca. Az raz budes robit v Kosiciach vypravcu na vasom skvelom zab. zar., potom hodnot pracu vypravcu pri pocte 270 az 310 vlakov/24 hodin!
Reakcia na: Esicko #1468:
Na kosickej zst este dlho bude tronit stare info zar.-Pragotron. Skusobne bola namontovana nova info tabula k 2. nastupistu, no vymena celeho systemu zalezi hlavne od penazi.
Dokonca hrozil krok spät. Po odstaveni 1. nast a vystavani peronu k dalsej stan. kolaji na 3. nast sa mali k infor. zar. na 3. nastupisti namontovat haky, na ktore by sa zavesovali zelezne tabule s informaciami. Bolo to zamietnute.
Tak isto hrozilo, ze system hlasenia pre verejnost sa zoberie a prejde sa spät na hlasenie operatorkou. Aj v tom boli peniaze.
Nastastie sa takym stupiditam zabranilo.
Reakcia na: Sarko #1442:
Trocha ma mrzi,ze si myslis,ze vypravca je ten najdolezitejsi. Vlastne sa to stale tak berie,lebo je ludom na ociach.(tzv. vonkajsi) Ale aby sme uviedli vsetko na pravu mieru,tak v mensich zst, ktore maju max. 5 stanicnych kolaji, bohate staci jeden vypravca.Dokonca pri mojich navstevach som nie raz videl,ako si len tak lebedia,dlhe hodiny nerobia nic. Vo vacsich su na to dvaja (vnutorny,ktory stavia vlak. cesty a vonkajsi,ktory vyprevadza vlakove supravy), alebo ak je jeden, tak tam ma operatorku, ktora ma na starosti ovladanie inform. zariadeni, resp. zapisovanie vlakov, komunikacia s dispecerom. Ulohy su rovnomerne rozdelene.
Co sa tyka porovnania zab. zar. na kosickej zst a GORDIKONu, je to ozaj obrovsky rozdiel. Kym kosicke zab. zar. je totalny docasny hybrid vselicoho, GORDIKON predstavuje moderne releove zab. zar. A cudoval by si sa, ale ani dalsie zst nie su na tom o nic lepsie.
Ak je cele zariadenie v poriadku, ludi -vypravcov kontroluje technika. Dokonca to robia tak naslepo, streotypne, ze ked sa nahodou nieco pokazi, dokazu riadne zazmätkovat.Dostavame sumare poruch na zab. zar. a kolkokrat je pisana porucha typu: Porucha stanicneho zab.zar. Po nudzovom vybaveni vymen zab. zar. vykazuje spravnu cinnost.
Mnohi by si teda mali uvedomit, ze v sucasnosti je riadenie dopravy suhra viacerych zloziek a ich ludi na zst a este dlho potrva, kym nieco take, ako modelova trat Presov - Plavec, riadena len dispecerom v Presove bez ucasti vypravcov, bude beznou zalezitostou na hlavnej trati.
Reakcia na: Esicko #1468:
Ano v BA je vyse roka, informacna tabula. Na Petrzalskej stanici mi robi jeden kamos vypravcu takze nebude problem zistit kolko vypravcov ma stanica.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.