Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 1018 #12310:
Takze investicne financie musime preinvestovat, postavit novu trat, ale pustit na nej interval zvany obcasny, lebo musime setrit vozkm. Je tu niekde logika? Potom nech je hoci aj 50 liniek s hodinovym intervalom.
Dnes by mali vypravovat nostalgicke stare klbaky na 70. Ibaze ostal iba 1008 ktory uz asi ani cerveny nieje[asi CVR]
Ale pojdem este aspon zastavku, aspon zo sucitu ako pred dvoma rokmi ked som siel 2 zastavky zo 6367 ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Dopravák #12322:
Ospravedlnujem sa, nepisal si o ruseni L72, len o tom, ze v okrajovom rezime by nejazdila.(v konecnom dosledku, ak by som stal na zastavke po 21hod, tak by som sa L72 nedockal-co je rovnaky efekt, akoby bola zrusena) ?

Re #12324 milan-cestujuci: Presne...papierove kupony prestavaju platit 1.4.05, ale v marci este platia...a platia za takych podmienok, co si napisal, teda plati aj 3dni v nasledujucom mesiaci-aprili.BCK si kludne mozes nabit az od 4.4.05. Ak si niekto nabil skor,napr. od 1.4. tak od 1.4.do 3.4. sa moze vozit do zblbnutia, lebo vlastne platil 2krat.
Nemam to z vlastnej hlavy, opytal som sa to priamo revizorky, aj zenicka pri dobijani BCK mi to potvrdila.

Re #12325 1018: Tvoje argumenty maju zmysel, proti tomu sa neda namietat...
Reakcia na: 1018 #12325:
Neviem, či b to bol dobrý nápad, ale rozmýšľal som, ak by sa L71 a 72 zokruhovali protismerne po Klimkovičovej cez Kláštor, že by boli vyťažené rovnomerne. Dokonca úplne všetci cestujúci na Sídl. KVP by ju mohli využiť, pretože či by šli "spodkom" (cez Moskovskú) alebo "vrchom" (cez Lechkého), dostali by sa na tú svoju zastávku. A naopak, aj z KVP by sa dalo cestovať oboma linkami do mesta, len by si stačilo pamätať, v ktorom smere ide ktorá linka a postaviť sa na nástupište v danom smere. Najmenej by to praktizovali asi bývajúci v okolí Tr. KVP, ale aj tu, ak by sa mal cestujúci zviesť cez Lechkého a Klimkovičovu na úkor dlhšieho čakania protismernej linky, tak to využije. Trolejbusová trať do Myslavy by mohla potom ostať ako manipulačná a využívaná napr. v čase výluky alebo mimoriadnej udalosti. L19 by sa mohla zrušiť bez náhrady a na L27 by sa posilnil interval. Časť spojov L27 (s intervalom ako na L19) by premávala až ku Mlynu. No a L32 by končila namiesto na Moskovskej, v Myslave.
Reakcia na: Dopravák #12322:


S 15min intervalom na 71 a 30min na linke 72 nemozem suhlasit! Dosiahli by ste tym akurat jednu velku nerovnomernost na oboch vetvach. Ako by odchadzali z Lingova? 71 - 00,15,30,45 a 72 - 07,37 alebo ako? S tym by ste ziskali akurat este vaecsi humbuk, ako doteraz.

Musime vychadzat z toho, ze mame blbo postavenu trat, nerovnomerne zatazenu ale s tym uz nic neurobime. Ano, 71 je silnejsia ako 72, aj ked nie az tak, aby sme juznej vetve (72) zmensili pocet spojov o polovicu oproti severnej (71). Myslava ako taka je nulova, ale pod zastavkou Iskra na juznej vetve je velka cast obyvatelstva dochadzajuca len na tuto zastavku (ulice Denesova, Drabova, Wurmova, Stierova), ak chce ist do centra.

To, ze 71 chodievala plna a nasledovana poloprazdnou 72 bola zalezitost blbych chronometrazi - v novych CP su tzv. "minutky" uz pomenene (vdakabohu) na zaklade prieskumov, ktore sa vykonavali v ostatnom obdobi.

5:

V ramci objektivnosti by si si mal vyskusat jednu vec - urob si maly 1,5 hodinovy prieskum na 3 miestach v meste v case 6:30 - 8:00. Na zastavke Kalinovska, na pumpe Shell na vyjazde z Tahanoviec a na zastavke Sokolovska. Ja som to niekolkokrat absolvoval a ako furcan rovnako ako Ty viem posudit, ze situacia na Tahanovciach je v porovnani s Furcou ovela horsia. Furca totiz zostarla, najvaecsia generacia mladeznikov je vo veku okolo 20 rokov, kdezto Tahanovce su v najvaecsom mladeznickom "rozkvete". Pamaetam si moje chodenie do skoly trolejom kazde rano v rokoch 1995-1999, kedy 5 min interval takmer nestacil. V dnesnej dobe je ale zbytocny. A hlavne ak sa na vedlajsom sidlisku ludia na zastavke Sofijska v case 7:00 -7:30 do svojho spoja takmer ani nedostanu.

Po novom budu trolejbusy skutocne vytazene. Rovnomerne. Tak ako spoje ostatnych sidlisk v tomto case. Je mi to luto, ale je to tak. a ked sa setri, tak sa setri. A musi sa rovnomerne.

A interval nie je vsetko - cez vikend mas nasadene male vozy. Vyjadrujme sa v ponukanej kapacite a nie v pocte spojov.
Narazil som na problém, ktorý bude aktuálny len nasledujúce 3 dni.
Na stránke http://www.dpmk.sk/index.php?pag=253 sa píše:

"Časové predplatné lístky (kupóny) na papierovej báze prestanú platiť od 1.4.2005"

a o pár riadkov nižšie:

"Zakúpené predplatné cestovné lístky môžete používať do uplynutia doby ich platnosti!"

Čo z toho je pravda?

Na papierovom marcovom mesačníku je napísané (okrem iného), že platí na vyznačené obdobie a tri dni po tomto období - t.j. do 3.4.2005.
Reakcia na: Sarko #12315:
Díky moc za vyčerpavajúcu odpoved. Inak ak sa postaví tá trat do Petržalky v BA, tak už bude mat BA o pár km električkovej siete naviac, nie ???
Reakcia na: Balky #12321:
nikde som nepísal o rušení L72jky... Ale L72 je sama o sebe "blbá" linka... Viac cestujúcich ide na KVPčko a tak na L72 stačí celodenne 30min. interval a sólo voz, pričom na KVP by trebalo posilniť a to práve L71tkou...
Reakcia na: Dopravák #12320:
Nebyvas nahodou na Furci?
nemusel by si rusit L72, stacilo by sa pohrat s intervalmi a prelozenim liniek.Kedze spominana L71 zvycajne meska, L72 nadbehuje, stacilo by poposuvat intervaly medzi jednotlivymi spojmi. Napr. interval medzi L71 a L72 cca 10min, interval medzi L72 a L71 cca 5min.Takto by uz aj spoje na L72 zbierali cestujucich, nielen sa viezli poloprazdne za L71, ako je to v sucasnosti bezne.

S L70 to nebolo stastne riesenie. Je to vyslovene posilovy spoj z Furce. Kopiruje ostatne trol.linky. No tiez to nebol dobry krok od DP, ked zrusil linku,no pricom sa rata s vystavbou novej trate. Tych par mesiacov mohla jazdit, potom mohla byt vedena po novej trase.A mali by postarane aj o efektivne vyuzitie vozov.Takto im budu male troliky postavat v garazi.
Reakcia na: 1018 #12310:
Viem viem, ty tvrdíš svoje (z odborného hľadiska) a oni svoje, ale tiež nesúhlasím zrušiť L70... ?
Samozrejme aj ja mám (som mal) k doterajšej výprave trolejov svoj názor, ale to čo teraz čítam, tak to bude "brutal".
Ono by sa trebalo s tým pohrať...
Mne osobne dosť vadila L72 poobede, keď na Furču chodila poloprázdna, pretože už od Jumba sa ťahala za L71, ktorá chytala vždy meškania...

L71 - 15min interval celodenne (okrem okrajového režimu)

L72 - 30min interval celodenne (sólo vozy) (okrajový režim by nejazdila) (jazdila by cca od 06:00 do 21:00)

L70 - iba v špičke (sólo) (06:30 - 09:00 / 13:30 - 18:45) s tým, že posledné (2až3spoje) ráno a posledné večer by zachádzali až na Bottovu...
Reakcia na: Balky #12318:
Skriňa KOS Krnov VarCB3NP, podvozky ČKD Pragoimex Komfort, výzbroj Cegelec Europulse, montáž ÚD DPO Ostrava-Martinov.
Reakcia na: Nodes #12293:
Jasnacka, rekonstrukcie vozidiel su priechodnejsie, ako zavadzanie novych typov.
Mal som na mysli to, ci o bola reko vlastnymi silami (dielne DP), alebo reko na objednavku (ina firma)...

Re #12314 Sarko: DP riadne "rozhadzuje" tu 50tkovu radu. Teoreticky, po KE by mohlo jazdit az 10expresnych liniek oznacenych L5x.
Ale: L50-volakedy jazdila (teraz neviem, kam),v sucasnosti sa ma rusit
L51-volakedy existovala, dnes je volna
L52-volakedy existovala, dnes je volna
L53-existuje
L54-existuje
L55-existuje
L56-existuje
L57-nemali sme ju uz v KE?
Takze vyuzitie expresnej rady je na 50%
Naco sa ma teda L50 rusit a zaroven sa zriadi nova linka s novym znacenim L57? Efektivnejsie by bolo len zmenit trasu linky.Aj kvoli cestujucim...
Sarko spomynal si ze sa zrusi L50?Ved ju zaviedly prednedavnom a uz chcu L57? Kedy maju zrusit 50?Toto je cele nejak popletene.
Reakcia na: Sarko #12315:
Zabudol som ešte na "nočnú špičku" do/z USS od cca 21:30 do 23:30.
Reakcia na: Maťo #12311:
Trolejbusová sieť v KE je najmenšia v SR, má cca 13 km+1 km manipulačná trať do vozovne. BA má 39 km.

Električková sieť je naopak najväčšia v SR, má cca 43 km (nemýliť si s dĺžkou tratí, ktorá je presne 85,531 km). Pre ilustráciu, dĺžka siete električiek v BA je 37 km, v Brne 69 km a v Prahe 136 km.

KE majú 7 mestských električkových liniek, 8 rýchlodrážnych liniek a BA má 13 električkových liniek. V trolejbusovej doprave majú KE 3 trolejbusové linky (od apríla už len 2), BB 7 liniek a BA 11 liniek.

Keď však porovnáš pomer električkových tratí, ktorých je v KE o 50 km viac a liniek o 2 linky viac ako v BA s intervalmi na jednotlivých linkách a počtom vypravených vozidiel, zistíš obrovský nepomer. Z tohto pohľadu električková doprava v BA prepraví oveľa viac cestujúcich a má väčšie percentuálne zastúpenie v balíku s trolejbusovou a autobusovou dopravou, než v KE.

Električkových liniek z USS je 8, a to preto, že dovoz a odvoz zamestnancov je plošný v rámci celého mesta (V USS pracuje viac ako 16.000 zamestnancov). V ostatných častiach mesta, kde nie je dostatočná dostupnosť k linkám "R", premávajú autobusové linky RA1 až RA8. Tieto autobusové linky zastavujú len v danej lokalite a potom prechádzajú cez celé mesto a pozdĺž rýchlodráhy bez zastavenia (niekedy aj viac ako 10 km) až na zastávku Valcovne USS a Vstupný areál USS. Doprava do/z USS je nárazová a funguje len v špičke cca od 5:00 - 7:00 a 13:00 - 15:00. Mimo špičky premáva v celodennom pravidelnom len 60 min. intervale iba linka R1.
Reakcia na: 5 #12312:
L50 sa bude rušiť... Nahradí ju síce L57, ale bude mať okresaný interval, 15, možno až 20 min. Mne sa tiež nechce prepočítavať ponúkané kapacity Furče a Ťahanoviec vo vzťahu k Mieru, ale verím, že 1018 Ti to zráta profesionálne.
Reakcia na: 5 #12312:
Uplne s tebou suhlasim.Ale ked si to vezmem celkovo obmedzuje sa tu uz vsetko.Ale taka doba...treba setrit. ?
Reakcia na: 1018 #12310:
Ako objektívny obyvateľ mesta sledujem to, že sa nedávno zriadila L50 (trasou akosi podobná L70), s podľa mňa absolútne neopodstatnene hustým intervalom. Predĺžila sa prevádzka L54, ráno chodia posilové spoje na vybraných linkách - všetko plus pre Ťahanovce.

Na strane druhej vidím, že na Furči sa v ostatnom čase len obmedzuje, čím tu vzniká značný nepomer - trebárs vo vzťahu k Mieru, ak by som zrátal ponúkané kapacity z oboch sídlisk, čo sa mi ale teraz nechce, ako objektívny obyvateľ mesta by som asi ostal veľmi prekvapený.

Ale veď počkajme si, ako budú po zmenách vyťažené jednotlivé linky. Môj tip - preplnené trolejbusy. Rovnaký interval v špičke ako cez víkend, to proste nemôže stačiť.
Mohol by mi dakto napísať aká veľká je trolejbusová sieť a koľko liniek je v KE, (napríklad v porovnaní s ostatnými mestami v SR) a aká rozsiahla je električková sieť v KE (v porovnaní s BA) a koľko má liniek ? Prečo je až 9 liniek z USS do KE ? Nie je to trochu veľa na jednu radiálu ?

Ďakujem

Maťo z Prievidze

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.