K ankete na tejto stránke asi len toľko,že nie je vôbec objektívna. Podľa toho, čo som videl, tak tam bolo x hlasov z rovnakej IP adresy a niekoľkokrát za sebou. Ale verím, že aj tento problém sa vyrieši... ?
1) chces povedat, ze keby bolo na kazdom 15m solarise iba jedno bocne Buse, tak by ludia nevedeli aka linka im prisla? Ja nehovorim ze el. transparenty nemali byt vobec. ja tvrdim, ze ak by tam bol len jeden namiesto dvoch podnik by usetril miliony...
Aky kompik. Omni_817 uz vysvetlil, ze kazde predajne miesto komunikuje z databazou cez grps. Tak sa znova pytam, ak ta komunikacia je z kazdeho miesta, preco sa karty daju vybavovat iba na dvoch miestach...
2) Uz davno nezijeme v sociku, aby sa DPMK mohol spravat k svojim zakaznikom tak ako sa sprava teraz, ze ich neinformuje a potom sa cuduje preco o nicom nevedeli...
3) V Presove pred zavedenim CK prisiel do kazdej domacnosti informacny letak. karty sa vybavovali na kazdom predajnom mieste (su 4) ziadne dlhe rady sa netvorili, ludia si karty vymienali priebezne a behom 4roch mesiacoch sa karty vymenili. Ale uznavam, vy kosicania ste zvlastna sorta...
Je jednoduchsie kvoli obmedzenosti a nezvladnuti marketingu hadzat vsetku vinu na ludi...
A este nieco. Bolo by vhodne urobit anketu v radoch nespokojnych cakajucich na Roosw., Bard. Stacila by jedna otazka:"Preco ste si vybavenie BCK nechali az na posledne dni?"
1. Ako mozes porovnavat komponenty uzko specializovaneho systemu so sucastou dop.prostriedku, ktory je beznym standardom?Zobr. panel ulahcuje pracu vodicom, a zvysil komfort oznacenia liniek. Teda vzdy a vsade,po celu dobu prevadzkyschopnosti busu bude ten panel vyuzivany. Co vsak s terminalmi, ktore by boli vyuzivane max. par tyzdnov? Co s licenciami na software?Tu nejde len o kompik, ale aj o to, co k nemu potrebujes, aby plnil svoju funkciu.
2. ked nevedelo, o co ide, mohli sa pytat, ked si v predpredajoch kupovali klasicke kupony...Tvoj argument je len chaba obhajoba pohodlnosti ludi...uz davno nezijeme v sociku, kde sa o nas kdekto bude starat.
3. Ty si skutocne myslis, ze perfektnou reklamou, mnozstvom informacii by DP dokopal ludi, aby si skor vybavili BCK? Aj keby si do kazdej post. schranky v KE hodil letak s podrobnym info o BCK, realita by bola presne taka ista, ako je dnes. Tu vobec nejde o to, aka je informovanost.Tu ide hlavne o to, ze ludia si povedia:Este mam cas, je polka marca, mam na to spustu dni, ved az do konca marca mi plati kupon. A potom zacne panika. Doteraz to totiz bolo takto: Je prelom mesiacov, treba novy kupon. Hmm, uz by bolo dobre vybavit BCK. Kaslem teraz na to, este si kupim kupon a v priebehu mesiaca vybavim BCK.No kupon je vo vrecku a vybavenie BCK sa stale odklada...
Je jednoduchsie kvoli vlastnej pohodlnosti a lenivosti obvinit ineho za to, ze nazvlada situaciu, ako si sebakriticky priznat chybu.
Videli ste vcera v spravach na JOJke sot o unose busu z konecnej zastavky mestskej linky v Blave? ? Zivo som si predstavil 3 podnapitych mladikov, ako nahanaju vodica busu... ? ..a potom si to uhanaju po blavackych uliciach. Dufam, ze na zobr. paneli mali prehodeny smer jazdy...a pocas divokej jazdy hlasili zastavky. ? Genialne!
1) "To bolo trocha mimo, porovnavat terminaly na vybavenie BCK s (uz) standardnou vybavou dopr. prostriedkov."
toto mi vysvetli co si tym myslel...
2) ak je na papieroch nalepeny oznam o BCK namiesto o "bezkontaktnych cipovych kartach" tak je to chyba DP. 80% ludi po precitani oznamu nevedelo o co ide...
Hlavne ak tam niesu ziadne dalsie informacie...
3) "Urcite kazdy kosican zaregistroval nejaku informaciu o BCK. Ak nepochopil, co mu branilo, aby sa siel informovat na niektore predpredajne miesto DP??? "
Obratim to. Urcite DPMK zaregistroval ze ludia o BCK nevedeli a prve mesiace o ne nebol zaujem. Co mu branilo pomocou lepsich a zrozumitelnejsich letakov informovat cestujucich vo vozidlach?
Re #11923 Omni_817:
Najprv tvrdis ze pri vybavovani karty sa udaje za davaju do databazy a na kartu a potom, ze s databazou komunikuju vsetky predajne miesta cez GRPS. Este raz sa pytam kde je problem?
Viem ze klzava platnost je v KE novinkou. Vsade inde to uz najmenej 15 rokov nieje...
jasne jasne, len teraz, keď si ešte plno ľudí vybavuje kartu, tak sa ti nechce čakať na roosveltovej. automaticky idem k najbližišemu stánku na námestí osloboditeľov, ale rovanké myšlienky má plno ďalších ľudí, ktorí si len chcú dobiť kartu. ono to časom pominie
Vyraz "kredit" v tomto zmysle asi nie je to "prave orechove". No myslim si, ze je to akysi sleng pre nieco, co sa aktivuje na karte. Tazko povedat, ci to je suma,od ktorej je potom zavisla doba platnosti BCK, alebo casovy interval, ktory ma svoju hodnotu. A pojem "kredit" je asi najjednoduchsie, najkratsie jedno slovo, ktore to zhruba vystihuje...
Re #11914 cvoki: Bardejovska je na akom sidlisku?Ja mam take znalosti, ze to este patri k Terase..Takze nabuduce to skus tam a nemusis na NO..A este nieco:BCK sa da na april nabit uz v tychto dnoch..urcite tam teraz pred tou budkou nie je fronta. Tak ako to spomenul Isidor v #11921.
Re #11920 mišo h: Doplnim #11921 od Isidora. Tahanovce su vynimkou, ale nie chybou DP. Ak tam byvas, tak urcite vies, ze miestna samosprava sa este rozhoduje, kde by boli vhodne priestory pre DP. Pocul som nieco o Mile. Takze tvoj hnev by som smeroval na tych, ktorych si zvolili obyvatelia Tahanoviec.
Re #11922 pete: To bolo trocha mimo, porovnavat terminaly na vybavenie BCK s (uz) standardnou vybavou dopr. prostriedkov. To sa da tazko komentovat...Na tvoje body reagoval Omni_817 v #11923, takze to nebudem rozoberat.
Myslis si, ze keby boli dopr.prostriedky oblepene kalendarmi, putacmi vo velkosti A0, busboardmi,ktore by informovali o BCK, z reproduktorov by sli nonstop informacie o BCK, tak by teraz tiero rady neboli? Dovolim si tvrdit, ze by to bolo tak ako to je teraz..Jasne, najlepsie je to zvalit na neinformovanost zo strany DP. Clovek by musel zit hlboko pod zemou, aby sa o prechode na BCK nedozvedel. Ale zase, ako to budem stale tvrdit, je to lenivost, nezaujem ludi...Urcite kazdy kosican zaregistroval nejaku informaciu o BCK. Ak nepochopil, co mu branilo, aby sa siel informovat na niektore predpredajne miesto DP???
Vravim, je to len v ludoch...ci zmena EVC auta, danove priznania,...kto z tych, co stoja v radoch si povie sebakriticky, ze je to len jeho chyba, lebo mohol tam dojst skor? Ale nie, Slovak bude radsej vykrikovat, ze ten ktory urad (firma) to znova nezvladol, lebo on, pan pohodlny dosiel 5minut pred12 a musi teraz cakat vo frontach.
1/ BCK sa da vybavit na 2 miestach len preto, ze je potrebne zadavat udaje do databazy a cast z nich zaniest aj na kartu. Personalizacia karty nespociva len v nalepeni podkladu a fotky, ale najma v zaneseni udajov (Meno, datum narodenia, typ zlavy). 2 vybavovacie miesta su uplne postacujuce v pripade, ze ludia nie su blbi a nenechavaju si to na poslednu chvilu! zaujimave vsak je, ze Bardejovska je prazdna skoro stale, zatial som tam nevidel dlhsi rad ako 20 ludi...
2/ dobitie BCK je mozne na dalsich 6 miestach, cize dokopy 8 miest... Pri rozlozeni medzi sidliska, plus klzavu platnost to musi byt dostatocny pocet. Jednotlive terminaly komunikuju cez GPRS s centralnou databazou, takze nie je problem na najhorsie dni (28-eho az 4-eho v mesiaci) zariadenie s obsluhou umiestnit aj na miesta, kde je otvirene dnes len zopar dni do mesiaca. Tu je este rezerva, pre pripad vytazenia, pretoze sa da pocitat, ze aj tak bude vacsina ludi dobijat v tieto dni, napriek tomu, ze s kludom mozu dobit uz 30 dni vopred...
3/ klzava platnost je v KE naozaj novinkou, s ktorou prichadzaju prave BCK, aspon co sa tyka mesacnych a stvrtrocnych listkov...
DP ma v kazdom 15 solarise 2 bocne displaye, jeden za 100tisic a ty tvrdis, ze nema peniaze... DPMK ma peniaze len ich rozhadzuje tam kde to nieje potrebne. Tam kde by sa zisli (na skvalitnenie sluzieb) ich pouzit nechce...
1) ak teta nevie nalepit fotku na BCk za minutu, tak je lava a nema co predavat za pultom.
2) 5 pocitacov pre DPMK. No ano, je to zbytocnost.. co by s nimi podnik asi robil. este by niekoho napadlo tlacit cez pocitat cestovne poriadky a co potom. Ze ano...
Inak pri vybavovani BCK sa vypisovala ziadanka. Takze vkladat udaje do databazy sa daju aj offline. Pri dobijani karty sa rovnako davaju do databazy udaje o platnosti karty. To sa vie robit na vsetkych miestach? Vysvetli mi to prosim.... (alebo si samozrejme mozes najst nejaku inu trapnu vyhovorku...)
3) Ziadna aktivacia. jednoducho tam tie informacie nahras a je to. Rovnako na Rusveltke aj KVP.
Samozrejme ze to v provom rade nezvladol podnik. Preco tie trhacie informacie o BCK neboli vo vozidlach uz od novembra. preco boli 4 mesiace na oknach iba nevyrazne letaky o BČK? (comu vacsina ludi nerozumela? skratka BCK sa da vylozit fakt rozne...) Nie kazdy kupuje noviny...
Re #11921 Isidor: Tym chces povedat ze klzava platnost mesacnika bez BCK nieje mozna? (alebo ze nieje mozna v Kosiciach?) lebo vsade inde to fungovalo...
Ale no. Hádam aspoň raz za mesiac vytiahneš päty z Ťahanoviec (a ak nie, pýtam sa načo ti je mesačník? ?) a pohybuješ sa aj inde v meste (v centre). Oproti starým kupónom majú BČK tú výhodu, že si "kredit" (?) môžeš "dobiť" nielen okolo prvého v mesiaci, ale prakticky celý mesiac pred vypršaním platnosti. Výhovorky nie sú namieste, celá prekážka spočíva vo vlastnej lenivosti (hovorím aj za seba )
No keď si vezmem, že v BA pri dvojnásobnom počte obyvateľov a cestujúcich sa dajú ČK vybaviť v šiestich z jedenástich predajných miest, tak v KE by ešte jedno využili. Viac by som už ale nedoporučoval. Však dáky ten počítač a čítačku aj tak musia mať navyše pre prípad poruchy. A možno by sa dala na ten mesiac aj zapožičať.
Najviac sa používa sa výraz "mesačník" a nie je problém počuť výraz "dobiť si mesačník". Pravda je však taká, že výraz "kredit" mylne zaniesli práve tunajšie verejné médiá, ktoré informovali napr. takto: "možnosť prenosu kreditu na rodinu", "vysokoškoláci budú mať ako cestovný doklad študentskú kartu na ktorú sa bude dobíjať kredit...", atď.
Moj pohlad na tuto vec je asi taky, ze v mysliach mnohych beznych cestujucich, ktori nemaju sajnu o existencii napr. tychto fanusikovskych stranok, je predstava cipovej karty spojena akosi automaticky s predstavou odcitavania sumy za uskustocnenu jazdu, cize akoby odpocitanie kreditu.
a aky vyraz ste pouzivali pre predplatny listok pred zavedenim kariet? v BA sa aj po zavedeni bezkontaktnych cipovych kariet nadalej pouziva vyraz "elektricenka", "kupit si elektricenku",.... Pri mobilnom telefone si dobijas kredit, ale nasledne ho aj minas, v tomto pripade nic neminas, a ked neminies, nemas dovod dobijat
No minimalne pocet predajnych miest treba jednoznacne zvysit... aspon 1 na kazde sidlisko do p. ...nie zeby som sa z terasy musel trepat na nam. osloboditelov a cakat 3 roky v rade pri tej bude...co to je 7 budky na 70 000 ludi ci kolko... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Omni_817
2/ dobitie BCK je mozne na dalsich 6 miestach, cize dokopy 8 miest... Pri rozlozeni medzi sidliska, plus klzavu platnost to musi byt dostatocny pocet. Jednotlive terminaly komunikuju cez GPRS s centralnou databazou, takze nie je problem na najhorsie dni (28-eho az 4-eho v mesiaci) zariadenie s obsluhou umiestnit aj na miesta, kde je otvirene dnes len zopar dni do mesiaca. Tu je este rezerva, pre pripad vytazenia, pretoze sa da pocitat, ze aj tak bude vacsina ludi dobijat v tieto dni, napriek tomu, ze s kludom mozu dobit uz 30 dni vopred...
3/ klzava platnost je v KE naozaj novinkou, s ktorou prichadzaju prave BCK, aspon co sa tyka mesacnych a stvrtrocnych listkov...