K občasným vs. pravidelným cestujúcim. Mesačný lístok stojí 390 Sk, jednorazový 12 Sk. Ak cestujúci použije MHD čo len 33-krát za mesiac, už na predplatnom cestovnom šetrí svoje peniaze. A to hovoríme o približne jednej ceste MHD-čkou za deň. Keď je reč o pravidelnom cestujúcom, predstavím si viac ako jednu cestu za deň. Ak by len chodil do práce a z práce každý pracovný deň, je to vyše 40 jázd mesačne.
Záver: Ak niekto cestuje aspoň raz denne, vyplatí sa mu PCL, prestup ho finančne neznevýhodňuje. Ak niekto cestuje menej, PCL sa mu nevyplatí, no zároveň ho nemožno považovať za pravidelného používateľa MHD. Ak niekto cestuje aspoň raz denne a PCL nevlastní, okráda sám seba a nemá zmysel ho presviedčať.
Úplný záver: Cieľom je jednoznačne prestupná tarifa aj pre občasných cestujúcich. Ale na to treba mať zakúpenú techniku, ktorú momentálne DPMK nemá. Do tej doby sa bude musieť menšinový cestujúci prispôsobiť väčšinovému. Nie je možné vymýšľať nové priame linky pre cestujúcich, ktorí ich nepoužijú ani 33x za mesiac.
Re #10803 mišo h: Veru rozprávka. Aj v Brne mali kedysi do bludu električkových liniek s kadejakými príšernými intervalmi. Ale potom zaviedli prestupnú tarifu a výrazne obmedzili počet liniek. Teraz síce treba prestupovať viac, ale vzhľadom na krátke intervaly medzi spojmi to nie je problém, takže kvalita MHD sa zlepšila.
Re #10808 Y: V Blave majú vodiči ďaleko vyššie platy. Tí istí vodiči majú tiež ďaleko vyššie náklady na prežitie. Neviďme veci čiernobielo.
Re #10825 mišo h, #10837 Balky.: A čo si tým vyriešil? Namiesto lístku za 18 Sk na dve označenia môžeš rovno zlacnieť obyčajný lístok na 9 Sk a máš to isté.
Re #10851 Balky: Bratislavské kombinované lístky, ktoré popisuješ, považujem za zvrhlosť. Prínos pre cestujúceho je nieleže minimálny, tarifa komplikovaná, ale náklady pre dopravcu zbytočne vysoké. Neverím, že sa DPB vôbec oplatí takéto lístky zadávať do tlače.
O SU 3. generacie som cital v nedavnom vydani DM, bol tam popisany SU12 v dvoch verziach. Jedna z nich bola taka, ze sa vyuzil volny priestor, kde predtym bola "zehliaca doska" (= pre priputanie vozickara) pre sedadla, celkovo aj interier bol mierne zmeneny.
Sarko : Pôvodne mala byť prevedená rekonštr. NO tohto roku z prostriedkov DP a to tým spôsobom, že sa vybágruje celé námestie, myslím tým medzi pomníkmi, urobí sa prekládka inžinierských sietí. Potom sa má pod celú plochu urobiť betónová platňa a na to sa položí koľajový zvršok s výmenami a kríženiami . Ale práve kôli zámeru Auparku sa to celé posunulo. Je síce pravda, že nedošlo ešte k dohode ohľadne ceny pozemkov, ale Dpmk si asi radšej počká, keď to bude mať zadarmo.
Ta : Podobne to máš aj na cestnej komunikácii. Bežne je na nej prach a pod. Keď začne pršať vytvorí sa na nej šmykľavý maglajz a ten má podobné vlastnosti ako ľad. Trvá to dovtedy, kým trvaleší dážď nezmyje cestu, príp. koľajnice.
TA : ako mnohy dobre vieme medzi telesami dochadza k treniu. Lenze velkost trecej sily zavisi od velkosti adhezneho sucinitela na ktorom sa podiela vzdy minimalne dvojica telies, v nasom pripade ocelovej kolajnice a okolesnika kolesa. A ocel na mokru ocel ma lepsie trecie vlastnosti cize lepsiu adheznu vlastnost ako ocel na suchu ocel . Preto sa lepsie jazdi na plne mokrej kolaji ako suchej. Ak by si chcel nieco viac skus zabehnut do vedeckej kniznice a pozicat si neaku jednoduchsiu knizku technickej mechaniky zameranej na kinematiku tuheho telesa lebo o tom by sa dalo strasne vela pisat
No, nebol by som si tým taký istý. Na magistráte kvôli neodôvodniteľne veľmi nízkej cene za pozemok v tomto smere vypukol škandál a prieťahy. Myslím, že ešte nič nie je definitívne schválené, takže ani isté.
To nie je len problém Štúrovej, ale všade tam, kde sa listy dostanú. Ako spomínal BMko, je to problém žliabkových koľajníc a na uzavrenom koľajovom zvršku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Blader92