Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PvvS #1085:

Tak ja Ti to vysvetlím, aby si sa toľko netrápil ;o)

1737 ex 519, bol v KE riadne prevádzkovaným vozidlom, i keď je pravda, že bol tiež jeden čas po DN brakovaný, ale našťastie pred totálnym vybrakovaním ho zachránila dodávka ND a preto sa pomerne rýchlo dostal do prevádzky. Po oprave dostal tmavší odtieň červenej, kvôli ktorej si vyslúžil prezývku "Ikarus".

Naopak, 1738 ex 504, to je vozidlo, ktoré si v KE zajazdilo od 27.7.1989 do veľkej DN dňa 15.2.1993, t.j. iba o niečo viac ako 3 roky. Vozidlo sa čelne zrazilo so súpravou T3 a aj keď samotná oprava netrvala dlho, jeho sprevádzkovaniu bránil pokročilý kanibalizmus. Z tohto dôvodu si toto vozidlo po predaji do Brna vyžiadalo aj väčšie investície, pričom však karoséria ako taká bola v zachovalom stave, nosný rám pri nehode nebol ohnutý.

Takže zhrnieme, 519 premávala v KE 12 rokov, predaná ako prevádzkyschopná, väčšie opotrebenie karosérie, ale menšie investície do GO. 504 premávala v KE 3 roky, predaná ako nepojazdná, minimálne opotrebenie karosérie, ale kvôli technickej kanibalizácii vyššie investície do GO.

Napadá mi ešte jedna vec, ako je riešené chladenie odporníkov na streche? Pokiaľ tam sú pôvodné ventilátory, ktoré sú vo vozidle najhlučnejšie, aj to môže robiť veľký rozdiel. Zisti si, či v 1738 ventilátory zostali, počuť to počas stánia vozidla.
Reakcia na: Esicko #1073:
O prvom nástupišti mi ani nehovor. Vždy sa zlostím, keď nestíham vlak, že musím utekať až na "trojku" 🙂

Re #1074 Nodes: A prečo by nemali?

Re #1076 J: Každopádne Tvoje príspevky vyznievajú tak, akoby Bratislava bola mestom s uvedomelými cestujúcimi, ktorí si na čierno cestovať nedovolia. Ako keby v Košiciach bolo percentuálne dvakrát toľko čiernych pasažierov alebo čo. Mal som možnosť dozvedieť sa interné údaje DP o čiernych pasažieroch a uisťujem Ťa, že východ nevedie 😉

Re #1077 Sarko: Keď nastane to správne obdobie, aj v Košiciach sa občas vyrojí vykoľajenie za vykoľajením 😉 Ale uznávam, že v Brne sa jazdí divoko, aké predpisy majú, neviem. Ale štýl jazdy sa mi páčil.

Re #1084 BM: Ak, tak je to len psychologický efekt. Vodiči lístky takmer vôbec nekontrolujú. A značnu to znižuje úroveň DPMK v očiach cestujúcich.
Reakcia na: Sarko #1078:
Ne zatim ne . Snazim se prijit na ten propastnej rozdil v chodovych vlastnostech 1737 a 1738. S obema vozama sem se po brne najezdil docela dost a to ihned pote co vyjely na trat 🙂 . A 1738 je az nechutne ticha. A to nejen zatlumenin ale i klidnejsi jizdou . Oproti 1737 je podle mne aspon o 20-30 procent tissi. Je to hodne znat . Tak sem tise doufal ze by byly dalsi podvozky k porovnani . Ale mam smulu :(( . Ted uz tam asi zadny cely KT8 delat nebudou. POdle vseho maji zakazky jenom na NP clanky.
Reakcia na: Vladimír #1065:
Ale na vacsine plni svoj ucel
O nehode, ktorá na amfiteátri zablokovala električkovú dopravu:
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=18279
Reakcia na: J #1076:

Lenže miniatúrne štikače nie sú košickou, lež výlučne železiarenskou špecialitou. 🙂

Re #1072 S499.1023:
Tak to sa mi uľavilo, lebo už som mal pocit, že si si na mňa sadol... :-)))
Reakcia na: Esicko #1073:

Tie "visiace" koľajnice má na svedomí momentálne náhle oteplenie a absencia čo len jedinej dilatačnej špáry. Keďže v KE máme do 80% tratí na neosvedčenom systéme zvanom BKV (Blbec, Kto Vymyslel..), tak ešte môžeme byť radi, že sa to občas stane len na jednom krátkom úseku. Možno si ešte niekto pamätá, keď jedno leto prišli náhle horúčavy, ako sa na križovatke Tr. SNP-Toryská vydula koľajnica o celých 50 cm! Čiastočne sa ju podarilo skrotiť až privolaným hasičom, ktorí ju chladili prúdom studenej vody, ale pred električkou sa koľajnica doslova hadila ešte v úseku cca 50 metrov... :->
Reakcia na: janosko #1068:

No to mi vaša šéfka tvrdí, že pri niektorých obmedzeniach obmedzenie ako také nebolo potrebné, ale že sa pozerala do nejakého predpisu, že v niektorých oblúkoch na tratiach z BKV panelov je údajne konštrukčná rýchlosť do 30 km/h...

Že sa 10 rokov po týchto úsekoch jazdilo a občas aj načierno jazdí aj 50 km rýchlosťou a nikdy sa nič nevykoľajilo, tak to na to nemám slov a vulgárne slová si odpúšťam. 😕
Reakcia na: PvvS #1071:

Áno, podvozky si rekonštruoval DPMK vo vlastnej réžii. Objavil si niečo na fotografiách? Alebo nad čím špekuluješ? :->
Reakcia na: Vladimír #1069:

Lenže to si nepleť s miestnou špecialitou nedodržiavať traťové a prejazdné rýchlosti. Len si spomeň ako nedávno dopadlo brnianske KT-čko ev.č. 1706... Okrem toho to nie je jediná udalosť, v Brne je každý týždeň minimálne jedno vykoľajenie a úplne bežný jav. Koľkokrát Brno navštívim, toľkokrát sa mi naskytne príležitosť na fotografovanie nejakej mimoriadnej udalosti.
Sarko: No este som nepočul zo žiadneho iného mesta aby si ľudia vyrábali štikače 🙂

#1057 Vladimír: No ja by som nástup prvými dvremi urobil u nás na linkách ako L38, 29, L28, L91, L191, L37, L53,... Samozrejme až po prehode do II. pásma. Revízory by sa tak mohli venovať len I. pásmo. Ideálne by bolo keby si revízora stretol raz za mesiac. To ťa v Ba výjde 1400,- a za 1500,- je električenka.

Ako názoné ukážky?! Myslíš článok ala Nový Čas a jeho blud, že si ľudia kreslia čísla na lístky lebo vedia kedy asi budú nastupovať? A že si lístky namáčajú v acetóne či Save? Potom keď sa pýtali revízora tak povedali občas je to vidieť u študentov ale lahko sa to zistí, bo okrem čísielok to robí aj dierky a nikdy sa netrafíš rovnako 🙂
Pochopitelne, mal som na mysli trate...preklep, pardon.
Reakcia na: janosko #1068:
Serus, vitaj medzi nami. 🙂 Co sa tyka tych obmedzeni, aj v pripade, ze by sa opravili trte, myslis, ze vam povolia vyssiu rychlost?
Reakcia na: Vladimír #1069:
Mne sa zda, ze uz 14 rokov sme tu na Slovensku obycajni ludia naivni. U nas, co robim 6 rokov v Ke sa toho uz narozpravalo a pozrite sa na 1. nastupiste zel. stanice. Cele to malo trvat necele 4 mesiace, stoji to uz 14. Robilo sa to kvoli odstraneniu zatekania, teraz to bude druhu zimu stat obnazene aby mohlo este lepsie zatekat... Na Slovensku je to skratka tak! Keby ze som mlady, nie som tu ani 5 minut. Na svetelnej krizovatke, z ktorej jedna vetva vedie ku Carrefouru elektrickove kolajnice v krizovatke doslova visia vo vzduchu (vidno najmä pri priecnom prejazde cestnych vozidiel cez ne) a koho to trapi. Tak akurat mna...
Reakcia na: Sarko #1060:
Ajhľa, na rozdiel od BA diskusie tu s Tebou možno len a len súhlasiť:-).
I.
Reakcia na: Vladimír #1069:
No i tady se obcas jezdi pomalu a do pravyho uhlu se da i na vyhybce :)) :)) . Jo podvozky pro reko KT8 si delal DP sam ?
Reakcia na: BM #1052:
Mno ze bych se konecne dozvedel kam pujdou ty hromady starych vyrazenych SAVSu z Brna ? vyzdivat Medlanky s nima nechteli, a je jich docela dost 🙂 🙂 🙂 🙂
Dopravný podnik by si mal vytýčiť nejaký plán - určitú víziu MHD v tom a v tom roku. A tomu podriadiť všetko ostatné. To znamená, že ak vieme, že električka bude nosná, môžeme pomaly redukovať z roka na rok dodávky autobusov a ušetrené investičné prachy vrážať do električkovej prevádzky. Veď sa stačí pozrieť na košické trate - ako napísal kol. jasnosko - všade samá "tridsiatka", tu-tam "desiatka". Keď som bol v Brne, plakal som od dojatia pri zistení, koľko sa dá ísť cez výhybku a ako sa dá ísť do pravého uhla.
Neviem, či som naivný, ale chcem veriť, že sa začne blýskať na lepšie časy (prestupná tarifa a pod.)
Ahojte.Precital som vase nazory a som s hodou okolnosti vodic elktricky.Mate pravdu ze mhd je pomala a ked si vsimnete ze lektricky v niektorych usekoch az strasne pomale.Mame same obmedzenia na trati tu tolko tu zas tolko.Je to brutal.Zas ked idem rychlejsie tak potom cestujuci nadavaju.Co sa tyka rychlodrahy tam to ja super frcis kolko da masina.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.