Čo sa týka prestupov, Košice majú "v zálohe" viacero možných terminálov:
zo smeru KAVEČANY, ČERMEĽ, ŤAHANOVCE
ukončenie na zastávke Sever - štadión Lokomotívy, prestup na električku smer Nám. Maratónu Mieru. Zo smeru Kavečany prichádza do úvahy možnosť prestúpiť aj na nosnú autobusovú linku z Podhradovej.
zo smeru DŽUGĽA
už dávnejšie navrhovaný variant - obsluha MČ len trolejbusovou dopravou lokalizovanou na Trolejbusovej ul. s obojsmernou zastávkou pri Vŕbovej ul. (HM TESCO - vchod).
zo smeru KOŠICKÁ NOVÁ VES
ukončenie okruhom ...Herlianska - Lingov (nástupná zast. trolejbusu) - OC Laborec - Lingov (zast. na Herlianskej) - Herlianska... Prestup na nosnú autobusovú alebo trolejbusovú linku v smerovaní Sečovská - Tr. gen. Svobodu v smere na Darg.hrdinov cez Lingov (aspoň časť spojov), v smere do centra bez zachádzky.
zo smeru KRÁSNA NAD HORNÁDOM
ukončenie na zastávke Nad jazerom - OC Važec. Výstup a nástup na Slaneckej ul., dnešná zastávke autobusu smer centrum. Po výmene cestujúcich pokračovanie ...Slanecká - vpravo o 180° - Važecká - vpravo a následne vľavo - Slanecká smer Krásna... Prestup na električku smer centrum.
zo smeru ŠEBASTOVCE
ukončenie ...Osloboditeľov - Hečkova - Abovská - Gavlovičova - konečná zastávka Barca - servis. Prestup na električku, smer centrum.
zo smeru PEREŠ - LORINČÍK
ukončenie na zastávke Pereš - pohostinstvo (smer Košice) s prestupom na električku smer Košice. Nutné vybovať možnosť otočenia o 180° späť na Pereš.
zo smeru POĽOV
dosť ťažké riešenie - asi najschodnešia cesta v autobusovej linke Šaca - Poľov a späť, prestup na električku na zastávke Poľov - rázcestie. Ideálne výstavba svetelne riadenej križovatky, aspoň na dopyt chodcov.
zo smeru ŠACA
ukončenie na VA U. S. Steel alebo prestup na zastávke Šaca - Valcovne U. S. Steel (pre spoje pokračujúce do Poľova, príp. k CPR). Do budúcnosti ideálne výstavba električkovej trate ako odbočka z rýchlodráhy na zastávku Šaca - SOU s prestupom E/A na tejto zastávke.
zo smeru MYSLAVA
prestup na zastávke Myslava - Grunt pre sever Myslavy (nutné prebudovať prestupný uzol) a na zastávke Západ - Spoločenský pavilón (smer Alejová) pre juh Myslavy a Luník IX.
prípadne zberné protismerné autobusové linky Maša - Iskra - Drabova - Myslavská - Maša a opačne.
zo smeru BAŇA
prestup na zastávke Amfiteáter - možnosť ukončenia autobusu v strede kruhového objazdu na parkovisku, resp. okruhom Baňa - amfiteáter - Letná - Zimná - Čsl. armády - amfiteáter - Baňa s prestupom aj na zastávke Staré mesto - Zimná.
Pri prestupoch by bolo ideálne dbať na vytvárania v max. možnej miere postupov na jednej hrane, vyvarovať sa prechodov prestupujúcich cestujúcich cez cestu. Ideálne by bolo, aby autobus zachádzal na zastávku električky - možné pre Štadión Lokomotívy, Zimnú, OC Važec a Barcu (v príp. Lokomotívy a Barce nutné investovať do úpravy trate a nástupišťa).
zo smeru KAVEČANY, ČERMEĽ, ŤAHANOVCE
ukončenie na zastávke Sever - štadión Lokomotívy, prestup na električku smer Nám. Maratónu Mieru. Zo smeru Kavečany prichádza do úvahy možnosť prestúpiť aj na nosnú autobusovú linku z Podhradovej.
zo smeru DŽUGĽA
už dávnejšie navrhovaný variant - obsluha MČ len trolejbusovou dopravou lokalizovanou na Trolejbusovej ul. s obojsmernou zastávkou pri Vŕbovej ul. (HM TESCO - vchod).
zo smeru KOŠICKÁ NOVÁ VES
ukončenie okruhom ...Herlianska - Lingov (nástupná zast. trolejbusu) - OC Laborec - Lingov (zast. na Herlianskej) - Herlianska... Prestup na nosnú autobusovú alebo trolejbusovú linku v smerovaní Sečovská - Tr. gen. Svobodu v smere na Darg.hrdinov cez Lingov (aspoň časť spojov), v smere do centra bez zachádzky.
zo smeru KRÁSNA NAD HORNÁDOM
ukončenie na zastávke Nad jazerom - OC Važec. Výstup a nástup na Slaneckej ul., dnešná zastávke autobusu smer centrum. Po výmene cestujúcich pokračovanie ...Slanecká - vpravo o 180° - Važecká - vpravo a následne vľavo - Slanecká smer Krásna... Prestup na električku smer centrum.
zo smeru ŠEBASTOVCE
ukončenie ...Osloboditeľov - Hečkova - Abovská - Gavlovičova - konečná zastávka Barca - servis. Prestup na električku, smer centrum.
zo smeru PEREŠ - LORINČÍK
ukončenie na zastávke Pereš - pohostinstvo (smer Košice) s prestupom na električku smer Košice. Nutné vybovať možnosť otočenia o 180° späť na Pereš.
zo smeru POĽOV
dosť ťažké riešenie - asi najschodnešia cesta v autobusovej linke Šaca - Poľov a späť, prestup na električku na zastávke Poľov - rázcestie. Ideálne výstavba svetelne riadenej križovatky, aspoň na dopyt chodcov.
zo smeru ŠACA
ukončenie na VA U. S. Steel alebo prestup na zastávke Šaca - Valcovne U. S. Steel (pre spoje pokračujúce do Poľova, príp. k CPR). Do budúcnosti ideálne výstavba električkovej trate ako odbočka z rýchlodráhy na zastávku Šaca - SOU s prestupom E/A na tejto zastávke.
zo smeru MYSLAVA
prestup na zastávke Myslava - Grunt pre sever Myslavy (nutné prebudovať prestupný uzol) a na zastávke Západ - Spoločenský pavilón (smer Alejová) pre juh Myslavy a Luník IX.
prípadne zberné protismerné autobusové linky Maša - Iskra - Drabova - Myslavská - Maša a opačne.
zo smeru BAŇA
prestup na zastávke Amfiteáter - možnosť ukončenia autobusu v strede kruhového objazdu na parkovisku, resp. okruhom Baňa - amfiteáter - Letná - Zimná - Čsl. armády - amfiteáter - Baňa s prestupom aj na zastávke Staré mesto - Zimná.
Pri prestupoch by bolo ideálne dbať na vytvárania v max. možnej miere postupov na jednej hrane, vyvarovať sa prechodov prestupujúcich cestujúcich cez cestu. Ideálne by bolo, aby autobus zachádzal na zastávku električky - možné pre Štadión Lokomotívy, Zimnú, OC Važec a Barcu (v príp. Lokomotívy a Barce nutné investovať do úpravy trate a nástupišťa).
Sarko
To síce spĺňa svoj účel, ale svojím spôsobom je tiež obmedzujúcim faktorom. Sarajevský podnik, kde sa povojnoví zruinovaní čierni pasažieri rojili ako kobylky, to vyriešil geniálne, žiadne obmedzovanie, ale na každom kroku sú revízori. Za týždeň som vykonal x-jázd, ale len asi raz alebo dvakrát sa mi pošťastilo revízora nestretnúť. A každý si tam poctivo štiká.
K prestupnej tarife:
Chalani, ktokoľvek budete vymýšľať čokoľvek, tak len nech je elektrická trakcia nosná a zvyšok ako doplnok! Jasné, že električky nebudú ziskové a využívané, keď tu máme nezmyselnosti ako súbežné vedenie autobusov s rýchlodráhou, na Moldavskej ceste, Južnej triede, Slaneckej a čiastočne B. Němcovej a v Barci.