Citáty zo spomínaného článku:
"Chceme ho dobudovávať postupne podľa finančných zdrojov a dopracovať sa k zavedeniu tarifikátorov, aby tí, čo cestujú na dlhé vzdialenosti platili viac, ako tí, čo idú len jednu zástavku. Aby systém v MHD bol spravodlivejší, čo by mohlo do budúcna priniesť aj väčšie príjmy DPMK, no nie plošným zvyšovaním ceny lístka, ale práve tým spravodlivejším platením za služby v MHD.
Ak má tento spravodlivejší systém fungovať v praxi, budú sa musieť dopravné prostriedky vybaviť čítacími zariadeniami, ktoré by cestujúcim odčítali precestované. "
--> No neviem, mne to vôbec na časovú tarifu nevyznieva. Popis jednoznačne sedí na klasický "check-in check-out" systém, kde cestujúci má na karte nejaký kredit, kartu si odpípne pri nástupe i pri výstupe z vozidla a systém mu strhne presne cestovné podľa precestovanej vzdialenosti (počet zastávok alebo kilometre). Chcel by som veriť, že to mysleli inak, ale podľa mňa je to viac ako jednoznačné. Žiaľ
"Chceme ho dobudovávať postupne podľa finančných zdrojov a dopracovať sa k zavedeniu tarifikátorov, aby tí, čo cestujú na dlhé vzdialenosti platili viac, ako tí, čo idú len jednu zástavku. Aby systém v MHD bol spravodlivejší, čo by mohlo do budúcna priniesť aj väčšie príjmy DPMK, no nie plošným zvyšovaním ceny lístka, ale práve tým spravodlivejším platením za služby v MHD.
Ak má tento spravodlivejší systém fungovať v praxi, budú sa musieť dopravné prostriedky vybaviť čítacími zariadeniami, ktoré by cestujúcim odčítali precestované. "
--> No neviem, mne to vôbec na časovú tarifu nevyznieva. Popis jednoznačne sedí na klasický "check-in check-out" systém, kde cestujúci má na karte nejaký kredit, kartu si odpípne pri nástupe i pri výstupe z vozidla a systém mu strhne presne cestovné podľa precestovanej vzdialenosti (počet zastávok alebo kilometre). Chcel by som veriť, že to mysleli inak, ale podľa mňa je to viac ako jednoznačné. Žiaľ

Omni_817
Ide tu o to, vybavit v prvej faze nocaky systemom kontroly BCK, neskor vsetky autobusy kvoli kontrole nastupu cestujucich cez predne dvere vo vecernych hodinach.
Zaroven, planuje sa, ze 24h listok na BCK sa oznaci az v cest. prostriedku a zacne platit od tohto momentu, cize nie ako doteraz, ze ti ho tam nabiju s presnym datumom, odkedy plati.
V druhej faze sa planuje so zavedenim KLASICKEJ prestupnej tarify, tym aj oznacovacov vo vozidlach.
Zatial som nikde nepocul, ze by sa planoval VRUTOCKO/Martinsky system, cize nie cestou mesacnikov, ale cez odratavanie kreditu z elektronickej penazenky...
Samozrejme, nic nie je vylucene, uz nie raz DPMK prijalo velmi logicke riesenia...