Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
100 %-ne NP autobusovú linku asi v KE reálne nemáme. Ale treba dodať, že drvivá väčšina spojov na L12, 13, 16, 18, 19, 30, 37 je NP. A to nie je málo. Netreba tiež zabúdať, že DPMK má aj 2 špeciálne upravené Karosy na prepravu telesne postihnutých. Zmysel L60 a to, že jeden z týchto vozov často jazdí aj na bežných linkách, to už je ďalšia vec...
DN 2 metre za zásuvkou Stará radnica v smere na Amfiteáter - 403 (L9) > Škoda Felicia
Reakcia na: LUK #10115:
No veta "na tejto linke premáva nizkopodlažný autobus" je dvojzmyselná ... ?
Reakcia na: Pivix #10114:
ano suhlasím, že napr. na takej L32 nemáš šancu počas špičky sa zaoberať čistotou autobusu, tam ma vodič čo robiť,aby stíhal jazdiť podľa CP.
No a na druhú stranu treba povedať, že čistota vozidla nie je zodpovednosť vodiča. Vodičová zodpovednosť je autobus, cestujúci, bezpečnosť a dodržiavanie CP. Nie však čistota.
Reakcia na: Balky #10113:
"Ak je na busovom CP jasne vytlacene "na tejto linke premava nizkopodlazny autobus", chapem to ako garantovanu linku." -> Ak je na autobusovom CP toto vytlačené, tak vôbec neviem, kedy mi ten NP voz príde... ? Je rozdiel garantovaný SPOJ a garantovaná LINKA. Viď #10098
Ja len k tej cistote. Neviem ale niekedy sofer toci kolecka bez pauzy na konecnej pripadne za 5 min moze stihnut vycistit tak par sedadiel. Takze sa mi to cistenie na otocke zda skor nerealne. Samozrejme su aj spoje kde by to bolo mozne...
Reakcia na: pete. #10109:
Re #10097 Papyr: V Kosiciach su v elektrickovej sieti 2 linky, kde su garantovane spoje vykonavane nizkopodlaznymi vozidlami.
Ak je na busovom CP jasne vytlacene "na tejto linke premava nizkopodlazny autobus", chapem to ako garantovanu linku. Tou je L37, L19 a mozno i L30. O nizkopodlaznost sa usiluje aj L13, no zatial sa to s tak malym poctom NP SU12 neda garantovat. Aj ked som uz na L13 videl aj SU15.
Reakcia na: pete. #10110:
ano mali by sa aj počas služby autobusy čistiť, alebo by sa v nich mala udržiavať aká taká čistota, ale som zvedavý, či by si to ty dodržoval, keby sa ti počas služby stalo také, že ty upraceš voz, prejdeš kolo a je v nom opäť rovnaký bordel, a toto sa vdaka "čistotným" cestujúcim stáva pomaly pravidlom, že ak je autobus aspon trošku čistý, treba ho čo najskôr zašpiniť, a narobiť v nom bordel.
Reakcia na: ketrinke #10108:
Samozrejme, ze po skonceni sluzby je to povinnost, aby autobus do dalsieho dna nastupil cisty. No z cistenia pocas sluzby by si mal brat dpmk priklad.
Reakcia na: Isidor #10102:
Ake vyryvanie? eMareq, chcel vediet z coho si ma brat DPMK priklad. tak som to napisal.

To ze v PO su spokojni cestujuci podla mna nieco svedci o kvalite MHD, ak podla teba nie, tak to je tvoja vec.

Nocnu dopravu som uznal, mate ju podobnu, netreba si brat priklad.

Ad jeden riaditel. Ked si myslis, ze rozbujnena administrativa prispieva ku kvalite cestovania, tiez ti to vyvracat nebudem.

Ad Vynimky typu: Zazil som ako na stanici asi 30 ludi nastupovalo prednymi dverami 5 minut do nejakej 26tky ci coho, a za nou stala 32-ka plna cestujucich, cakajucich na vystupenie a dalsi na zastavke na nastupenie. Ak si myslis, ze taketo cakanie nema s kvalitou MHD nic spolocne, tak OK.

S garantovanymi linkami je to podobne. Ak sa obcas na vasich L30 a L19 objavi VP namiesto NP tak to s garantovanou linkou nema nic spolocne. Ano aj v PO s stane(tada teraz uz nie, ale stavalo sa ked boli iba 2 NP, a to tak raz za rok), ze ide na 12tke VP. Ale v nom sedia dvaja zamestnanci DPMP a pripadnych vozickarov nalozia do vozidla rucne. Co je v tom vasom pripade nestane. A neviem co to ma spolocne s intervalom.

Kde som pisal, ze by mal DPMK brat priklad z 60min intervalu? ja som pisal o 10-12 minutovom intervale (prekladanom, teda 5-6min intervale) Co je na 100tis mesto trocha lepsie ako 20-30 min interval na 250tis mesto, casto prekladany takze ze 3min za sebou idu dva busy a potom pol hodinu nic. (vid Ulica Bozeny Nemcovej)
Reakcia na: Vladimír #10098:

Tak to s tým vysávaním v Košiciach by som ťa jemne chcela opraviť. Totiž všetci vodiči vždy po skončení smeny musia natankovať čo je jasné, ďalej musí prejsť cez umývarku a taktiež aj pristaviť autobus k vysávaču kde im celý autobus pracovník pekne povýsava.
Reakcia na: Isidor #10102:
Len tak mimochodom - v BA je nočných liniek 17 a v živote by ma nenapadlo tvrdiť, že je kvôli tomu v BA lepšia nočná doprava.
Reakcia na: Isidor #10085:
No mne sa ase zdá, že 2-3 kĺbáky ročne v 100k PO sú viac ako 7 SU15 v 250k KE:-P.
Reakcia na: eMareq #10083:
Vzladom na úlohu bus dopravy v PO je to vysoko postačujúce. Či myslíš, že treba na Cemjatu v 10 min. intervale jazdiť, aby srdce šotouša bolo uspokojené?
Reakcia na: Isidor #10078:
No a že v so jazdia nočáky do šiestej a v nedeľu do siedmej je len príklad rozumného šetrenia.
Reakcia na: Isidor #10078:
KeĎ mi tie dva trolejbusy a jeden autobus zabezpečia polhodinový inerval pre 70% obyvateľov a hodinový pre zvyško, tak čo by si ešte chcel?
Reakcia na: Vladimír #10098:
Prepáč, ale na evidentné vyrývanie sa inak reagovať nedá. Ale ak v tom žiadne vyrývanie nevidíš, potom sa asi nemáme o čom baviť.
O neúplných alebo zavádzajúcich informáciách choď rovnako poučovať "pete."-ho (páči sa mi "spokojní cestujúci", "len jeden riaditeľ" (čo to má spoločné s kvalitou MHD??!), "pravidelná a hustá nočná doprava", "výnimky v PP typu..." a niektoré iné)

-> Je mi jasné, že 60minútový interval v stotisícovom meste je rovnaký ako 60minútový interval v štvrťmiliónovom. Ale bližšie to porovnávať nemienim, nakoľko prešovské linkové vedenie podrobne a z vlastnej skúsenosti nepoznám.
-> "Historický vývoj" je síce pekná vec, ale ako zdôvodnenie podľa mňa relatívne slabý. "Vždy to tak bolo" mi až príliš pripomína niektoré (nielen) košické "výhovorky", prečo by nešlo to i ono.
-> Fajn, takže Prešov je väčší "valal" ako Košice. Beriem.
-> Áno, tri, opravil som sa. A súhlasím s tým, že DPMK by si mal brať príklad a kupovať tiež klbáky. Len pripomínam, že v posledných rokoch sa aj tu nakupuje a to nie málo (pokus o odľahčenie: a nemohol by si skôr DPMP zobrať príklad a kupovať 15m busy? ?)

Ďalej. Chceš povedať, že ten 60minútový interval v PO, resp. 20-30 minútový v KE by mal byť nasledovaniahodný? Takto to pete prezentoval.

Tak vidíš, ja som to na L30, ani L19 nezažil. Netvrdím, že sa to nestane, ale štatisticky (nielen) tieto dve linky SÚ linky plne pokryté NP vozidlami (pokojne by som ti urobil štatistiku vozov za týždeň/mesiac, ale toho času nie som v KE). Opieranie sa o mizivé percento nie-NP spojov mi príde ako vyrývanie, prepáč. Samozrejme, ani to by sa nemalo stávať a DPMK má na čom pracovať, ale dávať mu za príklad prešovskú "garantovanú" linku (alebo dve), kde jazdí všeho všudy jeden autobus raz za hodinu...hmm. Ale nemám v úmysle sa hádať. Veď toto je len diskusia 😉

Re: #10097 Papyr: Fajn, ak sa silou-mocou chceš držať toho, že "VŠETKY SPOJE", 7 dní v týždni, 365 dní v roku, bez výnimky, neberiem ti to. A tak by ma teda zaujímalo, koľkokrát (a či vôbec) sa od "zgarantovatenia" vašej L12 stalo, že na ňu bol nasadený VP autobus?

Ad NPA: nie 34 ale 37/200. Plus 3/120 "NPE".
Aké krásne binárne číslo ?
Sorry za OT.
Vladimír: chcel by som vedieť, v ktorých veciach by si DPMP mohol zobrať príklad od DPMK.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.