Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #4298:
Nie som žiadny zlodej... Práve naopak, ak by som uvidel niekoho, kto linkovú tabuľu kradne, dolámal by som mu ruky. Zo súčasných tabúľ nemám v zbierke ani jedinú.
Reakcia na: KVKV #4292:
Máš pravdu, L1 musela byť zrušená neskôr, bolo ešte obdobie, keď bola len špičková. L5 a L8 od februára 1994 už nejazdili, takže asi aj L1 vtedy. Takže vlastne 10 rokov.
Reakcia na: Vladimír #4297:

Na BUSE to fungovalo a pramenilo z toho istého prístupu (neznalosti), ako pri plastových tabuliach. Podľa info od 1018 bol smer "SÍDL. KRÁSNA-OC VAŽEC" používaný len krátku dobu, v roku 1995 (napr. prvé Ikarusy 435). Následná 2. verzia už mala smer "NAD JAZEROM-OC VAŽEC". U električiek to bolo ťažšie, pretože linky a smery sa nemenili, takže nová verzia sa aj tu dostala, ale až v polovici roka 2002. V najnovšej verzii BUSE sa už používa iba text "NAD JAZEROM".
Ešte že prišla reč na tabule.
Skoro sa stalo, že už som chcel pochváliť DPMK za niečo. Relatívne nedávno zavedené električkové tabulky zelenej farby sú perfektným riešením. Čelné čísla velké, vnút.strana bočných s "teplomerom" ,presvetlenie po zotmení dokonalé,čitatelné. Farebné rozlišenie "R" tiež skvelý nápad .
Ale stále viac sa množia prípady ich "náhrad" všetkým možným. Od starých žltých a modrých až po tie zalaminované, v tých sa snáď niekto vyžíva. Všelijak pokrivené, dokonca priplesknuté na zadné sklo atď. To tie povodné rozkradli? (mali trochu počítať aj s rezervou /aj pre zberatelov ,Sarko,že 🙂 /)
To fakt nie je schopný nikto v dp zjednať poriadok?
Včetne zbalkanizovania stanovíšť vodičov je to nie pekná vizitka mesta.
Reakcia na: balky #4277:
Práve preto ja by som chcel riešiť interným príkazom to, aby električka dala prednosť autobusu a nie naopak. Dôvod je jednoduchý - električka blokuje len sama seba, ale autobus by zdržal aj za sebou stojacu kolónu áut. Bolo by to rizikové.

Tú L24 si over, ale ja som takmer stopro istý, že L24 tam nejazdila a pletieš si ju s L26.

Re #4279 balky: Ee. L25 cez Slovenskej jednoty nezomrela pre kapacitné pomery, ale preto, že sa obyvateľstvo zbúrilo a dôrazne sa dožadovalo obnovenia autobusu po Slovenskej. Preto dostali L14 v klasickej trase Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Železničná nemocnica.

Re #4280 balky: Súhlasím, len s tou opravou, že pri prvom krížení s električkou dá z dôvodu plynulosti cestnej premávky električka (L2, 5, 6, R1) prednosť autobusu.

Re #4282 balky: Vidíš? To ma nepadlo. Veď bus vlastne môže odbočovať z električkovej trate a všetky diskusie o prednosti sú pasé. Autobus sa bude chovať ako električka a nič netreba preprogramovať, nič prestriekať, nič presmerovať...

Re #4291 Sarko: Mám ten dojem, že DPMK pojem "Sídl. Krásna" používal omnoho dlhšie. Nie to na 100%, ale mám silný dojem, že nie tak dávno po Jazere behali električky s BUSE transparentom "Sídl. Krásna". Ako píšem tento príspevok, asi 50 cm po mojej ľavici je položená červená linková tabuľa L52 (kedy tie nové zavhádzali? Tuším 2000, nie?), kde je trasa popísaná aj cez "Sídl. Krásna".

Re #4292 KVKV: Podľa mojich vedomostí bola linka 2/3 zrušená pre neschopnosť normálnej koordinácie liniek.
Reakcia na: Sarko #4254:
No veď práve. Vždy som ho mal na základe jeho príspevkov ako rozumného a náhle sa tu začal oháňať takými výrazmi ako "cestujúci je povinný si zabezpečiť lístok včas", "vodič nie je predavač", "vodič nie je informátor" atď.
Ak nefungujú odbory riadne, je možnosť založiť si vlastné. Ak je situácia skutočne taká tristná, záujemcov o členstvo budú mať dosť a dosť a vedenie DPO sa s nimi ešte rado dohodne ešte pred založením odborov, len aby ich nezakladali.
Reakcia na: Vladimír #4249:

Aj keď určite aj v Prešove by sa našli chybičky, ale pred niekolkými rokmi tam zrejme došlo k "velkému skoku" k lepšiemu (ja tam pamatám 80te roky- hroza skoro ako v ke).
Rozhodne každý, kto sa len trochu ohliada po mhd, tak rozdiel PO-KE je viditelný hneď.
Takže, keď už navštevuješ pravidelne dpmk, skús tam zaniesť ASPOŇ ten prešovský bacil 🙂

Uvažoval som už aj predtým o vhodnosti žst ako centr.terminálu mhd, pri dobudovaní okružnej trati a privedení trolejbusov by to šlo.
Ale ako konečná prímestských liniek** je to ideálne už teraz, skvelý nápad, zmizla by tak definitivne Fejova a Bottova.
**/pokial nebudu ukončené najblišom termináli MHD s prestupom na nosnú dopravu
Reakcia na: BM #4257:
No ja som zase vždy tvrdil, že čím dlhšia linka, tým lepšie a také som aj najradšej jazdil. Čo to má za význam sa niekde krútiť ako vrtuľa?
Reakcia na: Balky #4289:
Mal som na mysli označenie konečnej na mapách a v dokumentoch, kde boli uvedené trasy liniek. Linkové tabule sú kapitola sama o sebe. Inak mám v zbierke aj linkovú tabuľu v rámčeku s výrazným červeným "LINKA VZORNEJ KVALITY". 🙂 Vo vozovni som ju našiel síce ošúchanú, ale len jedinú.
Reakcia na: Maťo #4290:

Nie som si istý rovnakým dátumom ,ale myslím že došlo vtedy k zrušeniu liniek 1,5,8. L1 myslím už predtým bola len špičková(?)
To zachádzanie L2 do Krásnej súvisí s tým určitým zlúčením L2 a 3 v uvedenom období, podla mňa to bolo dosť zmetočné ,zrejme preto to dlho nevydržalo.

Na linkové tabule DPMK môžeš pokojne zabudnúť, pretože od postavenia električkovej trate Nad jazerom v roku 1983 až do roku 2002 nájdeš na všetkých možných tabuliach liniek 1, 2/3, 3, 5, 9, R2 a X zmiešane buď smer SÍDL. KRÁSNA alebo smer OC BAJKAL. Mám na mysli aj tie najnovšie novodurové žltej farby so zeleným číslom linky. DPMK teda viac ako 15 rokov označoval tento smer nesprávne. Od roku 2002 je to už aj tak minulosť.

Práve pozerám, že ohľadne dátumov existencie liniek 1 a 2/3 mi ušetril čas Maťo. Po roku 1990 už premávali samostatné linky 2 a 3.

Kataster je zákon a tam sa dá dozvedieť presne od kedy-do kedy to bola Krásna. Jeho výstavba mala pokračovať ďalej na Juh a východne od Hornádu sa plánovalo vybudovanie sídliska Družba, vrátane električkovej trate Nad jazerom - pole na Krásnou n/H. - les východne od Vyšného Opátskeho, s pripojením na už predpokladane vybudovanú konečnú trate Senný trh-Palackého-Herlianska-nevybudované sídlisko Košická Nová Ves...

Čo sa týka mapy, na ktorú si dal odkaz, je to stará mapa prebratá od Slovenskej kartografie, ktorá uvádza Krásnu namiesto Nad jazerom od postavenia sídliska hádam až doteraz. Skús sa obrátiť na mapu Košíc od Vojenského kartografického ústavu, ktorý si mapu vypracoval sám a nedopustil sa prenosu chýb. Už hneď v prvom vydaní z roku 1995 nájdeš aj hranice mestských častí a k nej príslušný názov. Sídlisko Krásna tam nenájdeš.

Práve mám pred sebou mapu urbanistických obvodov mesta a hranice obvodov s už 15 rokov neexistujúcimi názvami Krásna I, Krásna II a Krásna III a ich hranice sú tak ako som ich uviedol. Akurát môžem upresniť hranicu obvodu Krásna II a III - 150m po Raketovej, potom zvislo 100m po Sputnikovej a nakoniec 300m po Družicovej až po stred rieky Hornád.
Reakcia na: Balky #4286:
Bývala linka vzornej kvality L1 dojazdila 30.6.1992, potom bolo letné obmedzenie kedy L1 nejazdila a po 1.9.1992 bola "zrušená".
Jednosmerné linky 2 a 3 cez stanicu boli zavedené od 17.5.1989 do 3.11.1990.
Reakcia na: Sarko #4287:
No, neviem, ci minimalne 5rocne obdobie oznacovania konecnej elektriciek ako Krasna III je kratke obdobie. Je to fakt a taketo oznacenie sa pouziva aj teraz, v roku 2004, aj ked ako si spomenul, je to vsetko MC Nad jazerom.
Reakcia na: Sarko #4281:
Ak chces vidiet na vlastne ? planovane sidlisko Krasna, ktore nikdy nebolo postavene, staci si najst stranku www.kosice.sk/mapa/f8b.jpg a mas to dokonca farebne.
Len s hranicami je to trocha problem. Urcite su hranicami ulice Ladozska (Nad jazerom-Krasna I), Rovnikova (Krasna I-Krasna II) a pravdepodobne Druzicova (Krasna II-Krasna III)
Reakcia na: balky #4282:

História Krásnej je oveľa zložitejšia, ako sa zdá. Územie za Hornádom (v smere od Košíc) bola prvotne samostatná obec Abaszéplak (Abovská Krásna), tak ako bola samostatná obec pred Hornádom Apátiszéplak (Opátska Krásna). Po vojne v roku 1945 sa zlúčili do jednej obce s názvom Krásna nad Hornádom. Dnešné Nad jazerom sa začalo stavať v roku 1969, pričom ulice, ktoré spadali do katastra obce Krásna nad Hornádom, boli pomenované ako Krásna I (od Ladožskej po Rovníkovú), Krásna II (od Rovníkovej po Družicovú) a Krásna III (od Družicovej po Meteorovú). Aj napriek tomu bola konečná autobusov označovaná ako "Galaktická" a neskôr aj konečná električiek "OC Bajkal". Označenie konečnej električiek ako "Krásna III" trvalo len krátke obdobie. V roku 1976 došlo k pripojeniu Krásnej nad Hornádom ku Košiciam a niekedy v 80-tych rokoch aj k úprave katastrálneho územia tak, že Nad jazerom už vystupuje po Meteorovú ako celistvá mestská časť. Za Meteorovou je už katastrálne územie Krásnej nad Hornádom a tu to deliť na 2 časti nemá absolútne žiaden význam.

Inak historicky bol zle preložený aj pôvodný názov Vyšného Opátskeho - Szilvás Apáthi, časť, ktorá kedysi tiež partila Krásnej nad Hornádom. Správny preklad mal byť Slivné Opátske, pričom Nižné Opátske nikdy neexistovalo.
Reakcia na: Leveller #4285:
Kludne mozem napisat, ze este pred 10 rokmi sa veselo pisalo Krasna III.
Oazka skor pre Sarka. V ktorom roku bola zrusena L1, resp. kedy sa urobil prepoj na NO Juzna trieda- ZST a zavedena L3 OC Bajkal-zst-S.Lokomotivy a L2 S.Lokomotivy-ZST-OC Bajkal.Pretoze provizorne striekane tabulky L2 mali konecnu Krasna III.
Dokonca aj neskor zrusena L5 mala na tabulke KrasnaIII. V tom obdobi by som videl zanik formalneho nazvu "Sidlisko Krasna".
Ad Sidlisko Krasna.Urcite existovalo,lebo ja byvam na namesti kozmonautov a este donedavna mi na adresu pisali ze Sidlisko Krasna II.Takze vyzera to tak ze Krasna I zacina niekde pri terajsom kostole.Tie nazvy sa prestali pouzivat tak pred 15 rokmi.
Ráno namiesto troleja Opäť jazdil autobus. Ale, čo je podstatnejšie, je výmena cestujúcich... a to tak nezmyselne až to bolí ?
Trolej 1020 prichádza (z garáže) na NO a cez Bottovú sa vracia k zastávke Jakabov palác...zastane za ňou a čaká...o chvíľu prichádza 3511 (L71) a zastane za trolejom... ľudia čakajúci na zastávke chcú nastúpiť (aj nastupujú), ale z vozidla sa náhle začnú valiť ľudia a utekať do troleja pred nimi... nastáva mierny chaos...

Pri tom jednoduchšie by bolo, keď už trolej prišiel na NO, počkať na Bottovej a bus s KVPčka by prišiel tiež na Bottovu a tam by si vymenili cestujúcich,
2. pri Mlynskej Bašte - konečná L70
3. pri HT - najjednoduchšia varianta - ušetria sa vozokilometre

No, ale my sme na Slovensku a tu sa to všetko robí naopak...najmä v DPMK
Reakcia na: Sarko #4281:
Aj ulica ceskoslovenskeho odboja ?
Reakcia na: Sarko #4281:
Aby nebrzdil lavy pruh pre auta, tak by busy MHD mali zriadeny specialny, priamo na elektrickovom pase.
Myslim, ze nasi vodici su zbytocne zhyckani smerovymi sipkami na semaforoch, pricom ako vidno z nehod, ani tie nedodrzuju. Na zapade je bezne, ze svieti len zelene svetlo a vodici napriek tomu, ze maju volno, davaju prednost chodcom, protiiducim autam...
S tou Krasnou nemas uplnu pravdu. Sidlisko Krasna stoji. Nepamatas sa na tabulky elektricek, kde cierne (cervene) na zltom stalo: Krasna III To znaci, ze muselo byt aj Krasna II a I. Ak teda boli uz vtedy, tak musia byt aj teraz, ved na sidlisku sa ziadne panelaky neburali. To, ze sa skor vzil nazov sidliska "Jazero" presnejsie "Nad jazerom", je uz druha vec.
Je to podobne, ako Luniky na Terase, pricom to je MC Zapad.

Pre inych Krasna=Krasna n/Hornadom, no ja to budem stale delit na sidisko a primestsku cast-obytne domy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.