Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #11140:
Diky za vysvetlenie pre 5, kedze to na prvykrat dobre nepochopil .

Re #11145 Sarko: Plny suhlas s tymto prispevkom, az na malickost. Co je pre podnik vyhodnejsie? Platit dvojicku v 20min. intervale, alebo solovoz v 10min.intervale? Co je vyhodnejsie pre cestujucich? Pre cestujucich je lepsi 10min.interval, na DP by mal vysoke naklady na vodicov. Normohodiny nepustia, takby museli zamestnat viac vodicov, aby to stihali (za predpokladu, ze by im DP odmietal platit nadcasy). Pre Dp by bolo najvyhodnejsie, tak ako spominal miso h., maximalne dlhy voz s co najvacsimi intervalmi. Usetria na vodicoch. Preto sa divim, ze stale pribudaju len SU15 a nie Su18. Fakt som zvedavy, co vymysli DP s tolkymi SU15.
Reakcia na: Sarko #11145:
Moja veta o spiatočníctve bola myslená ironicky. Práve tak, ako majú zmysel kĺbové električky, majú ho aj kĺbové autobusy. (Či nie?)
Systém kratších vozov a lepších intervalov je síce lákavejší pre cestujúcich, ale aj nákladnejší pre dopravcu. Spotrebuje viac energií, potrebuje viac vodičov, atď. A nedá sa robiť všetko superlákavé bez ohľadu na ekonomickú stránku. Ak by sme šli v tomto uvažovaní do extrému, najlepší by bol potom na linkách každých 20 sekúnd osobný automobil, ale to už by nebola MHD. Prečo asi vynašli kĺbový autobus? Lebo lepšie spĺňa podmienku hromadnosti.
Reakcia na: 5 #11143:
Tak to je pomýlený názor. Električková doprava by všeobecne mala byť nosnou a zabezpečovať dopravu všade tam, kde nestačí autobus, ani trolejbus. Takže aj kapacita jedného električkového vlaku je oveľa vyššia. Čo sú potom súpravy dvojíc? Veď kapacitne tiež zodpovedá kĺbovej električke. A do jednej dvojičky alebo kĺbovej električky sa vojde 2x viac cestujúcich, než do kĺbového autobusu.

Inak ja som hovoril len o tom, že zo strany dopravného podniku BY BOLO seriózne (nie, že tak aj urobí), ak už nakupuje len 15m verzie autobusov, aby adekvátne posilnil interval a ponuka kapacita zostala nezmenená. Nič mu nebráni, aby niečo podobné nemohol v určitých prípadoch zohľadniť aj v električkovej doprave.

A bonbónik na záver, nestačí, že zo 40 kĺbových električiek nám zostalo len 19?
Reakcia na: 5 #11143:
Opytaj sa na amgistrate, preco maju elektricky take intervaly, ake maju.
Reakcia na: mišo h #11142:
Od nákupu kĺbových autobusov sa upúšťa, ale kĺbove električky sa rekonštruujú... ehm... aké spiatočnícke.
Prečo sa potom nerekonštruujú sólo električky a nejazdia v 2-krát lepších intervaloch?
fu, nerozumiem prečo tu stále vravíte o 18 metrových solarisoch. konečne to tu Sarko napísal, že 15 metrové autobusy v hustejšom intervale sú omnoho lákavejšie ako polhodinové linky, na ktorých je jedno aký dlhý príde autobus, aj tak je stále natrieskaný.

potom podľa tohoto spiatočníckeho princípu je možné urobiť nesmierne efektívnu dopravu v meste, keď z každého sídliska pôjde raz za hodinu 42 metrový autobus a jeho trasa bude mať 34 zástavok a čas za ktorý sa dostane z jednej konečnej na druhú bude niečo okolo 58 minút
Reakcia na: SOLARIS MANIAK #11126:
CNG len jeden? Skoda.
Reakcia na: 5 #11137:
Lenže nezabúdaj, že doteraz to vždy bola zmena liniek bez zmeny tarifného systému. Ak sa potom linkové vedenie zmení radikálne, tak potom tým, ktorí nový a lepší systém nepochopia, ostanú už len oči pre plač.
Irisb no co vsimol si si dverove spinace na karosach? Vcera som ta videl na L 29 5221.
Reakcia na: irizar #11135:
Na Slovensku nie je momentálne žiadny Solaris Urbino 18, takže ak by si chcel prísť do KE len kvôli tomu, tak prídeš úplne zbytočne 🙂
Reakcia na: Balky #11134:
Vieme, ako je to so zmenami linkového vedenia v KE. Spomeňme si, keď zrušili L17 z Popradskej. Pred Bardejovskú prišiel rozzúrený dav dôchodcov z Michalovskej, pokričali, podupali a do týždňa a do dňa mali L17 späť.
Reakcia na: 5 #11130:
Ja som myslel tak, že pozitívny je príchod nových vozidiel, pričom som súčasne napísal aj, že nedohodnutie žiadneho SU18 je smutnou správou. Smutnou by však nemusela byť, ak by DPMK k tomu pristupoval seriózne a napr. na linkách s prevádzkou kĺbových vozidiel by zadelil zodpovedajúci počet spojov na základe prepočtu kapacity kĺbových vozidiel. Takto by sa mohli skrátiť intervaly spojov a prevádzka linky by bola atraktívnejšia.
Budúci týždeň idem do Košíc a chcel by som sa previesť Solarisom 18, vedel by mi niekto poradiť číslo linky zo želeyničnej stanice?
Reakcia na: 5 #11130:
Mozno sa DP len pripravuje na prechod prestupnej tarify. Znizi pocet liniek, skrati trasy a zahusti intervaly. Potom uz na L34 nebude potrebny klbak, ale postacia aj 15m solarka.
Tiez sa cudujem, ze DP nevlastni ziaden SU18. Aspon na prezentacie, skusky...
Reakcia na: Furčan #11132:
už aj idem!
Reakcia na: SOLARIS MANIAK #11131:
ta nesed tu a choď ?
Reakcia na: Sarko #11129:
Ja dnes možno pojdem, aj ho pofotím. No len aby sa predomnou opäť "neskril"
Reakcia na: Sarko #11115:
Neviem, čo je veľmi pozitívne na príchode nových 15 m autobusov, keď už teraz je ich tu prebytok. Čo chceme, aby jazdili aj na L34? Tu sú potrebné 18 m vozidlá.

Re #11122: Vladimír: To chápem. Ja nechápem, ak je pravda, čo písal Shorty, že pri ceste z centra na tie konečné by sa nič nemenilo... Vtedy to nemá význam.
Inak odporúčam sa ísť na 3701 povoziť. Nodes mi volal priamo z neho, vôbec som nepočul hluk z motora a vraj aj zrýchlenie má veľmi veľké.
Reakcia na: Sarko #11127:
Veru tak!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.