Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dobry den.Kde sa da stazovat na vodica?
Reakcia na: Iv #80021:
Ako sa to da dokazat? Napis to, som zvedavy. No nech to je bez mozneho fyzickeho utoku sofera, ako som pisal nizsie.

Inak samozrejme, vacsina soferov je slusnych a mam vacsinou pozitivne skusenosti.
Reakcia na: Dispecer #80020:
1. Mne ide o systemove riesenie, to je ako ked televizia dostane pokutu za vysielanie tych podvodnych sms sutazi, nasledne si ich vysiela dalej a dalej okrada ludi - a nielen hlupych, ale napr. aj naivnych dochodcov a pod. Co vyriesi nejake pokarhanie alebo pokuta, mozno par tyzdnov si ten sofer da pozor a potom to bude pokracovat - a hlavne to nerobi jeden, ani dvaja. Ta anketa mala prave zistit co ludi najviac trapi - ak sa na skorsie odchody stazovalo viac ludi, mohli by s tym nieco robit.

3. Media su urcite lepsi sposob ako individualna staznost, samozrejme tam nepojdem ja do telky, ani nebudem nahravat na mobil aby som mal dokaz, presny cas je na videu spochybnitelny a po tom, ako sa niektori soferi spravali k cestujucim - a nielen k "spoluobcanom", by som sa necudoval ani keby mi niektory vytrhol mobil z ruky a hodil ho o zem - asi by som mal dokaz a mozno by ho aj prepustili, ale dalsi by si odchadzali zo zastavky stale skor.

Inak si nevymyslam, viem ze to je tazka praca, ale to ako sa niektori spravaju, vrieskaju cez cely autobus, uz som to tu spominal myslim ze niektori cestujuci mali aj strach, nedali sa zavriet dvere, pipalo to a sofer krical na dvoch ("nespoluobcanov"), ze sa vraj opieraju o tlacitko, opakovane, pritom som sam videl ze sa ho nikto nedotykal, nakoniec to prestalo pipat sami par metrov po odchode zo zastavky, samozrejme sofer sa cestujucim neospravedlnil - pritom toto bolo este mierne spravanie oproti inym. Ak niekto cestuje pravidelne MHD, tak si nedovoli obvinit sofera, s ktorym bude denne nuteny cestovat - ani za take spravanie a uz vobec za skory odchod.
Reakcia na: Dead #80019:
Že spoj odišiel zo zastávky skôr je prakticky nedokázateľné? Na to si ako prišiel?
Reakcia na: Dead #80019:
1. anketa ≠ sťažnosť ?
Fakt si neviem predstaviť, na základe čoho a akým spôsobom by mali voči konkrétnemu vodičovi / vodičom vyvodiť následky, napr. strhnutie z platu a tak. ?

2. Žiaľ, je to povinné, lebo podľa niektorých bolo veľa sťažností, ktoré boli neopodstatnené. Že tým spôsobia to, že obetovať čas na tieto procedúry bude málokto hoc s opodstatnenou sťažnosťou ich očividne netrápi. A taktiež ani to, že sme sa takto zase posunuli do doby kamennej... ?
P. S.: To, za čo ťa budú považovať, je len a len ich problém.

3. Tak ak podľa teba je riešenie cez média najlepší spôsob, tak to rieš cez média. Alebo čakáš, že to urobí niekto za teba? LOL. ?
Reakcia na: Dispecer #80012:
Dakujem za podrobnu odpoved.

1. DPMK uz do problemu zapojeny je, na moje staznosti som vyuzil ich anketu na ich oficialnej stranke, podrobne som popisal svoje skusenosti a problemy, je uz na nich, ci to pouziju na skvalitnenie sluzieb alebo nie.

2. Osobitne staznosti, to je prave problem, pisat a tlacit list, nosit osobne alebo posielat postou, toto vazne nikto robit nebude - nie kvoli 50 centom, kedze pri staznosti minie viac - a jedna staznost nic nevyriesi, aj keby som to ja osobne riesil, co sa stane, nikomu inemu to za to nestoji a mna budu povazovat za "podivina" co sa stazuje kvoli par centom, neverim ze ak by som im tam kazdy tyzden priniesol jednu staznost, ze sa nieco zmeni.

3. Preco media, prave preto, ze jednotlivo to nikto neriesi, je nemyslitelne aby spoj odisiel zo zastavky o niekolko minut skor, tiez je to prakticky nedokazatelne, ak to niekto natoci, bude aj konkretny dokaz a ked sa o to zacnu zaujimat media, naprava sa moze udiat stokrat skor ako ked sa bude stazovat jeden clovek. To je aj dokazane, problemy co sa neriesili roky, zrazu pri zapojeni medii vyriesili za par dni.
Reakcia na: Bjorn #80016:
Tak na cestu MHD na koncert AC/DC hlavne vyzýval organizátor aj mesto, keďže v okolí nebolo možné parkovať a celé okolie bolo pre IAD uzatvorené.
Ďalšia verzia grafiky na monitoroch vo Variách. Pokiaľ viem tak už je to tretia a čím ďalej tým je to horšie. Táto pre zmenu nedokáže zobrazovať diakritiku v názvoch zastávok. A ten nesúlad s funkcionalitou, katastrofa. Netreba testovať a rovno šmariť do prevádzky riešenie ktoré je horšie ako to predchádzajúce...
Reakcia na: N/A #80013:
Znova to porovnanie Prahy a Košíc... Minule bol koncert AC/DC, dopravný podnik vyložene vyzýval ľudí, aby nešli autom, ale posilnenou MHD. Alebo noc múzeí pred niekoľkými dňami - jazdilo asi 10 špeciálnych liniek a metro malo predĺženú dobu prevádzky o hodinu, keď posledné spoje šli okolo štvrť na dve. Atď, atď pri každej špeciálnej akcii niekde v meste. Veteran tu spomína Brno. Posledný mesiac bol počas víkendov na priehrade festival ohňostrojov. Padol divácky rekord, keď sa na to v jeden deň prišlo pozrieť 180.000 ľudí, dve tretiny všetkých obyvateľov Košíc. Opäť skoro všetci prišli MHD, tá jazdila z miesta konania po upravených trasách tak, aby pokryla celé mesto a tiež v predĺženej prevádzke.

Kým sa nezmení slovenská mentalita a samospráva (politici vo všeobecnosti) sa neprestanú považovať za nadľudí, nikdy sa nič nezmení. Mesto nedá ani cent navyše, nespraví nič pre ľudí, lebo nie sú peniaze. Tie nie sú, lebo ich všetci kradnú. Potom to tak vyzerá, no vyplakávanie na internete tomu nepomôže.
Reakcia na: dewj #80007:
Možno bol pustený iba ventilátor. Tento rok som toto zažil žiaľ viackrát ako ventilátor + klimatizácia a to bolo vonku (a dnu ani nehovorím) dosť horúco. Vraj sa po vypnutí motora vypne klíma a keď sa naštartuje, už sa spustí iba ventilátor. Ak o tom ani nevedia tak by to chcelo nejaké školenie (niektorým by bolo vhodné vysvetliť aj používanie retardéra a skoršie brzdenie) alebo len ochotu vodiča prejsť sa na konečnej po vozidle, skontrolovať okná, označovače, teplotu.. a možno by potom zistil že klimatizáciu vôbec zapnutú nemá. Ale to by muselo najskôr záležať na cestujúcej verejnosti ? Koniec koncov keby mali autobusy aspoň dvojité okná, hneď by to bolo lepšie. Samozrejme česť výnimkám, ktorých určite nie je málo, ale mohlo by byť viac..
Reakcia na: N/A #80013:
MS v ľadovom hokeji, Hokejové mestečko, EQDF, Family Safety Day USS...

Akosi tu ťažko očakávať posilnenie dopravy pri akejkoľvek väčšej akcii vo večerných hodinách. Bezprostredne po konci je mesto takmer vždy vymreté. Už len také Brno žije po víkendoch do jednej, štvrť na dve... V Košiciach je v uliciach mŕtvo pred polnocou.

U nás by v prvom rade bolo treba zvládať aj to, čo je vopred dohodnuté. Teda neposlať po skončení Bielej noci krátky autobus na nočák a na predošlé dva spoje nechaj klbák poprevážať vzduch. Resp. ináč: Pri písaní služobného príkazu si treba pozrieť, či naozaj všetky spoje robí rovnaká služba a potom začať písať...
Takéto niečo ako ponuka zvýšenia počtu spojov kvôli "len" športového zápasu sa u nás stať nemôže.
Ak sa u nás niečo deje tak po skončení sa dostaň domov ako chceš. DPMK nemá záujem o poskytnutie prepravy po skončení alebo na začiatok akcie.

Viď okopírovaný text zo stránky DPP Praha:
Posílení provozu PID v oblasti Žlutých lázní

S ohledem na předpokládaný zvýšený zájem fotbalových fanoušků o návštěvu Fan zóny ve Žlutých lázních při posledních zápasech českého a slovenského týmu v základních skupinách na EURO 2016 bude v pondělí 20. června 2016 a v úterý 21. června 2016 posílen provoz PID v oblasti Žlutých lázní.

Po oba dny, bezprostředně po skončení utkání (od přibližně 22.50 hodin do přibližně 23.45 hodin), bude posílen provoz tramvajové linky číslo 3 v úseku Dvorce – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – Novoměstská radnice a autobusových linek číslo 118 v úsecích Dvorce – Smíchovské nádraží, Dvorce – Sídliště Spořilov a linek číslo 124 v úseku Dvorce – Želivského.

V případě potřeby bude posílen také provoz metra v centrální oblasti města. S časovým prodloužením provozu metra se nepočítá.

Přejeme Vám příjemnou zábavu.
Reakcia na: Dead #80009:
"Dalsia vec, staznosti su povazovane za anonymne, pokym nie su poslane postou, resp. nie su podpisane, takze ak staznost riadne vyplnim, meno, osobne udaje, len to nepodpisem, kedze cez net to nejde, tak sa to oficialne riesit nemusi - ale co osobne skusenosti, je sacna ze sa to riesit bude?"

Sťažnosti už nejaký rok treba prísť podpísať osobne na DPMK. Bohužiaľ. Keď ju podpíšeš, riešiť sa bude. Možno k Tvojej spokojnosti, možno nie - závisí to prípad od prípadu. ?

"Este nieco, mozem sa stazovat len na konkretnu situaciu, jediny skory odchod, musim napisat vsetky udaje o buse, datume a case? Co potom, sofer povie ze skor neodisiel, co bude nasledovat?"
Čím viac údajov a čím sú presnejšie, tým je väčšia šanca, že zistia, o koho konkrétne sa jedná.

"Ak by som ale spocital iba peniaze (nie cas), ktore ma stali skorsie odchody a nefunkcne, ci zle fungujuce zlte citacky, tak za posledne roky by to boli nie desiatky, ale uz stovky Eur.

Ked sledujem, ako cestujuci pouzivaju karty, pri vystupe prilozia, nasledne prestupuju, takto aj pri 20 min. ceste pouziju 2 listky, alebo cestuju viac ako 30 min., ale malokto si tukne aby si kupil 60 min. listok, takze na 40 min. cestu tiez pouziju 2 listky, aj keby im stacil jeden. Kolko penazi neinformovani cestujuci minu zbytocne a kolko kvoli skorsim odchodom...

Nemozem si pomoct, ale myslim ze to chce systemove riesenie, aj v tejto diskusii sa nasli ini cestujuci ktori maju pravidelne skusenosti so skorsimi odchodmi, takze to nie je ojedinely pripad."

Hľadať systémové riešenie bez zapojenia DPMK do toho (či už cez sťažnosť, alebo "násilne" - cez médiá), je také... ?
Proste, je super o tom písať na imhd.sk, ale takýmto spôsobom sa to na oficiálne cesty jednoducho nedostane. ?

"Zaujimalo by ma este, ak by mi kvoli skorsiemu odchodu nevystacil povodny listok a neoznacil by som si dalsi, prisiel by revizor a listok by bol par minut neplatny, ako by sa toto vyriesilo, kedze ako spotrebitel sluzby mam iste prava a zakupil som si sluzbu za urcitu cenu a spoj v dany cas neprisiel, ze prisiel o 2 min. skor ma nezaujima, ja som bol na zastavke v cas odchodu, mal som zakupeny a oznaceny listok, svoje povinnosti som si splnil, DPMK si svoju povinnost nesplnil, ako by sa to riesilo? Mozno sa to zacne riesit az ked takato situacia nastane a niekto nebude ochotny platit pokutu za chybu ktoru sam nespravil."
Ja osobne som s tým problém nikdy nemal, keďže väčšinou mám zakúpené predplatné lístky. Takže ešte raz - treba sa opýtať DPMK a potom sa prípadne tu pochváliť odpoveďou. ?
Reakcia na: Dead #80009:
Ja som to robil takto (toto je podnet - cez http://www.dpmk.sk/napiste-nam):

"Meno a priezvisko: Meno Priezvisko
Adresa: PSČ Košice
E-mail: email@email.sk
Predmet Vášho podnetu:
Dobrý večer,

som Váš pravidelný cestujúci a všimol som si viaceré zmeny v MHD. Keďže mi celkom záleží na kvalite verejnej dopravy, rád by som Vás informoval o mojich skúsenostiach s novým softvérom v označovačoch EMtest EM 316 io s dotykovým displejom.

Legenda:
dátum #vozidlo (linka | čas:odchodu zo zastávky > konečná zastávka spoja)

21.04.2013 #5244 (27 | 16:57 Belehradská > Staničné nám.)
Pri nástupe 2. dverami som priložil svoju BČK (používanú ako elektronická peňaženka) k označovaču, aby som si zakúpil lístok. Po priložení sa však označovač reštartoval, tak som odišiel k označovaču pri 1. dverách, kde sa situácia zopakovala a tak som šiel k označovaču pri 3. dverách, kde som však zistil, že lístok mám zakúpený...

25.04.2013 #3327 (10 | 22:40 Staničné nám. > Madridská)
Pri nástupe 2. dverami som si priložil BČK v snahe zakúpiť lístok z elektronickej peňaženky - priložil som kartu a zakúpilo mi. Lenže, keďže som mal so sebou batožinu, ako správny cestujúci som si chcel zakúpiť lístok aj pre ňu. Tak som si dal Zakúpiť pre spolucestujúcich a stlačím batožina. V tom si všimnem, že mi ale kúpilo 60 min. lístok pre spolucestujúceho (tlačidlo nad batožinou), tak som sa rozhodol svoj výber zrušiť voľbou "Zrušiť" avšak nič sa nedialo, tak som ešte 2x stlačil znova Zrušiť a nič... Pozrel som vyššie a kúpilo mi už ten lístok (60 min. pre spolucestujúceho, ak sa dobre pamätám) pre 4 spolucestujúcich...

Dúfam, že Vám a spoločnosti EMtest tieto moje skúsenosti pomôžu odstrániť problémy s používaním informačného a odbavovacieho systému a vyladiť jeho funkčnosť.

S pozdravom
Meno Priezvisko

P. S.: V súvislosti s novou verziou softvéru by možno bolo vhodné aktualizovať "screenshoty" v manuáli k označovačom."

Sťažnosti už nejaký rok treba prísť podpísať osobne na DPMK. ? Bohužiaľ.
Reakcia na: Dispecer #79999:
Ako presne funguje to nahlasovanie? Skusal to uz niekto, z akehokolvek dovodu? Aky bol vysledok?

Dalsia vec, staznosti su povazovane za anonymne, pokym nie su poslane postou, resp. nie su podpisane, takze ak staznost riadne vyplnim, meno, osobne udaje, len to nepodpisem, kedze cez net to nejde, tak sa to oficialne riesit nemusi - ale co osobne skusenosti, je sacna ze sa to riesit bude?

Este nieco, mozem sa stazovat len na konkretnu situaciu, jediny skory odchod, musim napisat vsetky udaje o buse, datume a case? Co potom, sofer povie ze skor neodisiel, co bude nasledovat?

Aj keby som to reklamoval, ze som kvoli skorsiemu odchodu nestihol dalsi bus a potreboval som dalsi listok - a reklamaciu by mi uznali, tak ta suma ktoru by som dostal by mi nepokryla ani cas a namahu ktoru by som vynalozil, kvoli 60 centom to asi nikto robit nebude.

Ak by som ale spocital iba peniaze (nie cas), ktore ma stali skorsie odchody a nefunkcne, ci zle fungujuce zlte citacky, tak za posledne roky by to boli nie desiatky, ale uz stovky Eur.

Ked sledujem, ako cestujuci pouzivaju karty, pri vystupe prilozia, nasledne prestupuju, takto aj pri 20 min. ceste pouziju 2 listky, alebo cestuju viac ako 30 min., ale malokto si tukne aby si kupil 60 min. listok, takze na 40 min. cestu tiez pouziju 2 listky, aj keby im stacil jeden. Kolko penazi neinformovani cestujuci minu zbytocne a kolko kvoli skorsim odchodom...

Nemozem si pomoct, ale myslim ze to chce systemove riesenie, aj v tejto diskusii sa nasli ini cestujuci ktori maju pravidelne skusenosti so skorsimi odchodmi, takze to nie je ojedinely pripad.

Zaujimalo by ma este, ak by mi kvoli skorsiemu odchodu nevystacil povodny listok a neoznacil by som si dalsi, prisiel by revizor a listok by bol par minut neplatny, ako by sa toto vyriesilo, kedze ako spotrebitel sluzby mam iste prava a zakupil som si sluzbu za urcitu cenu a spoj v dany cas neprisiel, ze prisiel o 2 min. skor ma nezaujima, ja som bol na zastavke v cas odchodu, mal som zakupeny a oznaceny listok, svoje povinnosti som si splnil, DPMK si svoju povinnost nesplnil, ako by sa to riesilo? Mozno sa to zacne riesit az ked takato situacia nastane a niekto nebude ochotny platit pokutu za chybu ktoru sam nespravil.
Reakcia na: dewj #80007:
Klima uz minuly rok isla v niektorych spojoch silnejsie a bol to obrovsky rozdiel, takze mozne to je, len to z nejakeho dovodu silnejsie pustene vo vacsine spojov nie je.
Reakcia na: romeo #80005:
Aj ja som zatiaľ v každom Sore zažil klímu čo som tento týždeň išiel ale to musím stáť v strede uličky, inak ani necítim že niečo fúka. Avšak minule som bol v Prešove a tie klímy v trolejbuse sú podľa môjho názoru A. pustené na chladnejšie alebo B. oveľa silnejšie lebo tam bolo tak príjemne ako v tých nových vlakoch kde je až zima.
Reakcia na: 110mat110 #80004:
Vcera cca o osmej rano uz vyhlasoval dispecing, ze sa ma pouzivat klima.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.