Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TA #30226:

Točne boli populárne a konštrukčne zvládnuté už od vzniku železníc. V KE bola prvá výhrevňa s točnou v priestore žel. Stanice , od otvorenia trate z Miskolca. V dosledku vystavby Košicko-Bohum.dráhy depo prekážalo rozšíreniu stanice, bolo vystavané nové –viď mapa, je dodnes.
Inak tomu pokruhovému sa hovorí rotunda , to je tá odstavná hala, točňa je ten otočný most s kolajou.

Svojho času som videl v Berlíne jednu skutočne impozantnú rotundu v pravom zmysle, Obrovská hala, asi 50 paprskov kolají , točňa bola uprostred haly, viedli tam tri vjazdy.
Reakcia na: KVKV #30230:
"elektrifikácia vybraným systémom (Moldava)"

Práve čítam časopis "Železničná revue" ostatné číslo. V článku "Plánovanie dopravnej obslužnosti v regiónoch prinesie viacero zmien" pán Ing. Stanislav Hreusík, PhD. z VÚD v Žiline popisuje navrhovaný stav pre KSK - je to pilotná štúdia Plánu dopravnej obslužnosti. V tabuľke je pre jednotlivé smery porovnanie súčasných výkonov vo vlkm a navrhovaný stav. Takže naprr. smer Ke - SNV 70%, Krompachy - Ke 25%, Trebišov - Košice 40%, a div sa svete, Rožňava - Moldava a Moldava - Košice je navrhovaný stav vlkm 0 (slovom nula). Celkovo výkony vo vlkm pre KSK zníženie na 38,379%. Kdepak soudruzi udělali chybu?
Reakcia na: Papyr #30213:

Isteže to bude vlak, ale budú odlišnosti od súčasnej formy prevádzky.
To jest intervalová doprava, taktový systém, integrovaný tarifný systém s mhd prípadne s dopravcami v rámci kraja. Spočiatku sa to skutočne nebude velmi líšiť od bežných vlakov.
Viď pražské „S“ linky. To je tiež len začiatok.
Až v dalších fázach to može dostávať osobitejší charakter: označovače vo vlakoch, prestupné terminály v mestách, unifikácia a optimalizácia voz.parku, zdvojkolajnovanie tratí (problem Prešov), elektrifikácia vybraným systémom (Moldava) stavba odbočiek do priem.zón (Kechnec), atd. Až ako úplne posledná „třešnička na dortu“ može potom dojsť k prepojeniu sietí železníc a mhd a zaradenie regiotram.vozidiel do UŽ DOBRE FUNGUJÚCEHO systému.
Tak to vidím ja.
Reakcia na: KVKV #30227:
Na celom PKP je DC 3kV.
Reakcia na: TA #30212:

No velmi vážne to berú naši linkotvorci. A velmi velmi ma to znepokojuje.
Ale už som o tom popísal dost.
Reakcia na: Papyr #30194:

Neviem to na 100% ale myslim že Poliaci majú do Muszyny dc system, takže zrejme v Prešove bude styková stanica (?)
Reakcia na: m2001 #30224:
to hej. Len ma prekvapilo, že točňa existovala už tak skoro.
Reakcia na: sc_ke_sk #30200:

Oni už boli rozhodnutí cca pred 30-timi rokmi a to v dobe ked sa ešte iba dokončovali niektoré úseky 3kV dc.
Čítal som to nedávno, zrejme usúdili, že teraz začnú. Ten prechod v úseku Hidasnémeti- KE-Kysak-Prešov mi tiež nedáva logiku. (Jedine že by sa rozhodli uvedenú trať pričleniť k MÁV ? ) Od Hidasu je 25kV ac.

Čo sa týka financií, prerozdelovaní, ekonomických výpočtov, to neriešim, skor sa téme vyhýbam, lebo skoro stále sa narazí na nejakú zlodejinu, tunelovanie alebo zmanipulované ekonomické analýzy. Hnus.
Reakcia na: TA #30221:
áno, to bude to, napokon stojí tam dodnes : http://img183.imageshack.us/my.php?image=p4230009po2.jpg
foto z každoročnej akcie Prebúdzanie Katky
Reakcia na: veteran #30220:
Dakujem za tuto mapu, ako aj za tie ostatne. Ako sa tam vlastne daju pridavat dalsie fotky? Treba ich poslat mailom. Uvodna stranka www.kosice.wz.cz (kde to asi bolo napisane) mi nefunguje. Vzdy ma to priamo hodi do GALERIE...
Reakcia na: TA #30221:
polkruhový, nie polkruhý ? - akoby vejár
Reakcia na: KVKV #30199:
Timis nie je električka ale, ako hovorí Jenki, kovoroľnícky výrobok. Timise napr. v Temešvári, vo svojom rodnom meste, už myslím nejazdia vôbec, a toto mesto je preslávené na rumunské pomery špičkovou údržbou.
Reakcia na: TA #30211:
Preto, lebo zrejme Europska unia nedala vyzvy pre taketo cerpania z fondov. EU totiz na kazdy rok da vyzvy, v ktorych zahrna tu ktoru oblast financovania. Ak mestska zeleznica nepatri ani do jednej z vyziev, potom sa prostriedky na nu nedaju z fondov EU cerpat.
Reakcia na: Peter55 #30216:
jj, včera premával po trase Vidlákovo - Slameniakovo... ? ?
Reakcia na: Axel #30215:
Dnes nemal svoj voz...
Reakcia na: Peter55 #30214:
Aha, takze to na zastavke nebol BMko, zdalo sa mi, ze nejazdi s kratkou Karosou ale s dacim velkym a starym...
Reakcia na: Axel #30210:
4099...
Reakcia na: KVKV #30195:
KORID sa so sucasnymi vozidlami da zaviest len vtedy, ak to nebude vlakotramvaj, ale regulerny vlak. Coz vlastne tu uz davno mame, akurat sa to nevola KORID, ale vlak.

Okrem toho, usek Kysak-Presov ti uz vela sanci na zavedenie dalsich spojov k sucasnemu stavu nedava, pretoze je velmi vytazeny. Na tridsatminutovy interval ti to teda ani omylom nevyjde. Coz pochopis, ked si vezmes napriklad milimetrovy papier, nakreslis si grafikon a skusis vsetky vlaky vykrizovat. Jedine, ze by sa zdvojkolajnil, ale to zas nie je otazka "v podstate IHNED".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.