"120 minút je pre nikoho (veď aj pre nikoho je to vymyslené, tu hodina, tam hodina, v tej diere si to nikto nevšimne)"
Pre nikoho? A aký to má potom význam také niečo vymyslieť? Ja si pamätám, že v čase boomu MHD chodila linka (35) zo Štadióna Lokomotívy do Džungle 2x do hodiny celodenne/celotýždenne! Tak toto je riadna šupa. Potom by sme tam mohli rovno šupnúť aj dnešnú L23 s tými pár spojmi, malo by to efekt rovnaký.
"na úrovni dopravy do Nižnej Myšle (z Myšle aspoň niekto cestuje)"
A ako vieš že by necestovali aj z Džungle? Tým, že sa im zníži prepravná príležitosť, tak budú nútení hľadať zastávku (pešia dostupnosť ku inej) inde, alebo prejsť na inú formu dopravy.
"všetci sa z Džungle presunú ku zastávke Pod Furčou alebo ku HMT (veď nech sa... a môžme ju zrušiť, žeby cieľ?)"
Viď moja úvodná otázka "pre nikoho?"
Re #36739 5: No veď samozrejme, z 29 prestup na 16 a dovi dopo. Otázne je čo zo zastávkou Cyklistická? Zrušiť alebo dať každý druhý spoj z linky 16 tade prejsť?
Linky 16 a 29 sú aspoň od Cassovie dokonale zladené. Tu by som povedal, že 16-ke ubrali v sedle na úkor 29-ky. Ak by sme chceli 29-ku ukončiť trebárs na Havlíčkovej, tak či tak by sa 16-ka musela 2-krát zahustiť. Čo by síce bolo dobré z pohľadu 16-ky ako nosnej linky, ale v sumáre by to úsporu neprinieslo.
16-ka stratila status nosnej linky kvôli ponechaniu 12-ky na Podhradovej. Tak to chceli, tak im treba.
Tie 3 linky sú vzájomne prepojené a kým budú MČ trvať na všetkých, 16-ka nikdy nosná nebude.
Džungľa
- 120 minút je pre nikoho (veď aj pre nikoho je to vymyslené, tu hodina, tam hodina, v tej diere si to nikto nevšimne),
- na úrovni dopravy do Nižnej Myšle (z Myšle aspoň niekto cestuje),
- všetci sa z Džungle presunú ku zastávke Pod Furčou alebo ku HMT (veď nech sa... a môžme ju zrušiť, žeby cieľ?)
Poľov
Vidíš, to ma ani nenapadlo. Tak aby boli Pereš, Lorinčík a Poľov seberovné MČ (čo nie sú ani dnes), potom:
- Pereš a Lorinčík v sedle 30-ka k Optime, v špičke 20L,
- Poľov v sedle 25 k Optime, v špičke 25A až na NO.
Re #36729 5: Hm, mohol by existovať taký vymeták do Džungle, ale ten interval 120 minút je tak pre nikoho (na úrovni dopravy do Nižnej Myšle). Všetci sa z Džungle presunú ku zastávke Pod Furčou alebo ku HMT
25: Poľov - NO, prečo nie Polov - Optima? Lorinčík s Perešom musia prestupovať, oni budú mať priamy spoj až do mesta. To sa mi zdá nespravodlivé (aj dnes pri sústave liniek 20, 25 a 30).
Re #36731 Dispecer: Logicky, keď im z Madridskej nepôjde 10 alebo 27 tak naskáču do tej 25, čím ten bus zaplnia a to ešte nešiel cez dedinu.
Re #36735 Dispecer: ZOO má predsa natlačené plagátiky o tom, ako im ide zo stanice bus do ZOO a z Kavečian nebudú prestupovať, lebo...
Ja by som asi tú 29-tku skrátil po Havlíčkovu (buď priamo po Kostolianskej, alebo po trase ... - Atletická - Vodárenská - Mier - Krajský úrad - Havlíčkova a späť). ?
Súhlasím. (Teda, až na tú 27-čku na druhý koniec námestia v smere od Poľova by sa mi fakt nechcelo chodiť... Ale ja som MHĎák, ja tadiaľ chodiť budem... ? )
Mne zas do očí udiera spoločná trasa linky 16 a 29 od zastávky Vodárenská až po OC Cassovia... ? Ale momentálne ma nič nenapadá, ako to riešiť...
Zviesť sa linkou 25 som ešte nemal tú česť, ale linkou 22 áno (na trase Amfiteáter - Tesco, Džungľa). Počet cestujúcich v spoji s odchodom 11:51 (v piatok) zo zastávky Amfiteáter bol relatívne malý. Väčšina cestujúcich z Bane Bankov vystúpila v úseku Mlynská bašta - Mier, dokonca od zastávky Mier po Tesco, Džungľa som cestoval sám... ? Takže súhlasím s vaším návrhom... ?
------------------------------------------------------------------------
Ešte k linke 25: V čase prípravy CP som si myslel, že by 25-ka bola dobrou alternatívou pre Ťahanovčanov, ktorý denne sa stretávajú so zápachami na "centrálnom spojení" Sídliska Ťahanovce so svetom, no po prezretí CP som zistil, že zápcham sa vyhnem asi iba na bicykli... ? (Možno preto medzi odchodmi o 06:00 a 08:15 nie je žiadny ďalší odchod, aby Sídliskoťahanovčania sa netrepali do toho sóloautobusu/-ov, ktorý/-é sú nasadené na túto linku... No čo už... ? )
Keďže dnes mám mimoriadne plodný deň, dovolím si nadniesť ešte jednu myšlienku.
V novom LV mi (o.i.) dosť kolú oči linky 22 a 25.
22 preto, že obsluhuje Džungľu, čiže takmer nič,
25 preto, že od Krajského súdu až po HMTesco nehanebne kopíruje trolejbus.
Úvaha: Keď už linka obsluhujúca THC-obec ide cez Magnezitársku a okolo HMT, prečo by nemohla zájsť do Džungle a obslúžiť ju? Párminútová zachádzka by nikoho nezabila, ľudia z THC-obce by sa aj naďalej dostali do centra v rámci 30 min. JCL. Do Džungle by pritom mohol zachádzať len každý druhý spoj.
Efektívnejšie a zoptimalizované linky 22 a 25 by vyzerali takto:
22: Baňa Bankov - Amf. - NMM - Mier - (Džungľa) - THC-obec - THC-sídl.
25: Poľov - Moldavská - NO (s manipulačným otáčaním napr. na Bottovej).
Úspora je jednoznačná, do Džungle by to šlo ako 22A (60'/120'). Ale sa mi uľavilo. ?
uz ma to prestava bavit, tie trolejbusy chodia kazdy druhy ?? ci ako?? stale mam smolu na ten spoj co proste nepride alebo je napisane ze ide (71+72) na 10,20,30,... a pride na 25 (torysa) z lingova nemoze nabrat take meskanie.. ja takyto bordel v mhd si nepamatam ?
Dnes som išiel dvakrát elktričkou cez zastávku na znamenie, v oboch prípadoch vodiči zastavili a otvorili dvere, aj keď na zastávke nikto nestál a nikto sa nechystal vystupovať. Potom som išiel L10, na L VIII otvoril len predné dvere, ale ľudí nekontroloval, ani na nich nepozeral, niektorí mali lístok v ruke, ale si ho neštikli. Na Stodolovej hlásili, že nástup cez predné dvere, ale otvoril všetky. Takto sa substrát nenaučí správne cestovať ?
A ešte jedna pochvala dispečerom. Sedel som v brike, do ktorej na Moldavskej vrazilo auto. JCX 4 aj 5 tam boli za neskutočne krátky čas a postarali sa aj o odvoz cestujúcich, a to aj z ďalších dvoch zastávok. Super.
a čom sa nedáva? je tam tlačidlo? je, tak naj sa používa, keď niekto nedotiahne tak ma ústa a môže niekoho poprosiť aby mu to zmačkol. Z vonku mi stačí keď niekto mávne rukou raz a nie ako keby bol v škole na vyučovaní. Inač do konca Septembra je "prikázané" zastavovať na zastávke na znamenie keď niekto vonku stoji.
Stlačenie tlačidla dverí za jazdy s ich následným otvorením pri zastavení na zastávke funguje na niektorých Solarisoch /posledné dodávky/, na Karosách a Škodách.
Signál na zastavenie dávaš STOPkou, dvere si otvoríš tlačidlom DVERE. ? . V Ikarusoch sa myslím znamenie nedáva.
No take s takym co sa rozsvieti som sa stretol zatial len v elektrickach T6.
Este som si spomenul ze tento tyzden som isiel tym istym spojom (L3) a niekto stlacil pred zastavkou na znamenie zachrannu brzdu co je nad dverami.
Neviem o tom ze by to v Prahe bolo povinne.. Teda zatial som si to nevsimla..
Inak ako sa dava vo vozidle vediet ze na dalsej zastavke treba zastavit? Treba stlacit tlacidlo "Dvere" alebo "Stop"? A ako je to v ikarusoch ktore maju to tlacidlo na strope? V KE mi tiez vadillo ze dvere sa daju otvorit az po zastaveni vozidlla.. V Prahe aj v Ostrave to funguje tak ze hocikedy pocas jazdy sa to da stlacit, tlacidlo sa rozsvieti a dvere sa otvoria po zastaveni vozidla.. To by bolo dobre aj pre znamenie ze vodic ma na zastavke na znamenie zastavit
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.