Ked si manazeri zmyslia, ze obchodne centrum bude stat na zelenej luke za mestom, kam nielenze nikdy ziadna MHD nechodila, ale neviedla im tam ani cesta, v tom pripade ma OC platit. Iny dovod jazdit tam (nez ist na navstevu toho OC) totiz nie je.
Ale ak su manazeri mudrejsi a predvidavejsi, na svoj OC si vyberu vhodny brownfield, teda miesto v centre mesta, ktore teraz chatra. Pozemok zrovnaju so zemou a postavia tam OC. V takom pripade bude OC postavene v blizkosti UZ PREDTYM EXISTUJUCEJ zastavky. V takom pripade OC platit nemusi.
Krasnym pripadom obchodneho centra, ktore sa postavilo vo vnutri mesta, na rusnej krizovatke, na spojnici mnohych autobusovych a tramvajovych liniek, je OC Novy Smichov na Andeli v Prahe. Vacsina ludi tam prichadza MHD a je to najuspesnejsie OC v Cechach. A dotovat zastavku pri OC nemusia (dotovat zastavku Andel???). Podobne by to bolo v KE pri postaveni OC na Nam. osloboditelov, tam by sa tiez ani neuvazovalo o tom, ze by sa zastavka musela dotovat.
Takze moj nazor je taky: ked uz si niekto postavi obchodny dom v poli za mestom, nech si aj dotuje dopravu. V opacnom pripade, ak chce mat dopravu zadara, nech si to postavi v meste na uz existujucej zastavke.
pritom dopyt po mhd je v optime dost velky, nema to by tak, ze tam v ramci mesta, kde je dopyt, ma dpmk zabezpecit sluzbu bez ohladu na nejake dotacie od sukromnej firmy ?
Koľko platí Cassovia za tri (pôvodne plánované 4, no z nedostatočnej kapacity konečnej zastávky znížené) celodenné linky priamo pred hlavný vchod centra? Či akože jedno obchodné centrum si za mestské linky musí platiť a iné ho má zadarmo?
" všetky operácie s čipovou kartou sa zaznamenávajú na čipovú kartu (je to pamäťové médium) a rovnako do štatistiky zariadenia, ktoré s tou kartou aktuálne pracovalo. Takže revízorská čítačka kontroluje dáta, ktoré sú uložené na karte. "
--->>> ako je potom možné, že ak si zakúpim CL v 1. voze a som kontrolovaný v 2. voze ( v rámci platnosti CL ), čítačka dokáže zistiť, že mám zakúpený CL až po prezentovaní sa v 2. voze
Minimálne popoludní by to šlo. X čaká na VSS, príde električka, ľudia prestúpia, X odchádza. Aj ráno by sa to dalo naplánovať. Však už majú toľko prieskumov, mali by vedieť aspoň približne odhadnúť zdržanie v rannej špičke a prispôsobiť tomu odchody X z Jazera.
Vzhľadom na situáciu na Slaneckej ceste i v prípade naviazania prípojov by tie chodili náhodne (ráno smer Važec - VSS a poobede zase naopak), aj keď by dispečer musel riadiť odjazdy elín, tak aby nechodili prázdne. Čím by sa nepravidelnosť prenášala.
3 - 10 min, to by nebolo zlé, ale len, ak by boli všetky autobusy veľkokapacitné. Každému je ale jasné, že sa tu vystrieda celý vozový park, takže príde plná súprava a všetko sa to bude tlačiť do Nemtudomu, alebo, v tom horšom prípade, do Novoplanu. Aký problém môže byť v tom, aby busy chodili po električkovej trati v oboch smeroch? Okrem toho, že sa zdržia v zápche a cestujúci budú čakať na "pravidelnú" náhradnú dopravu.
?
Re #45891 Nodes: Každý druhý spoj bude prázdny, tak aspoň bude perfektný argument pre obmedzenie spojov.
Čo asi môže byť výsledkom pravidelného intervalu X? Jedna X pôjde naprázdno, ďalšia bude brať ľudí z dvoch KT-čiek... Úplný blud.
Podobne dodrbané sú aj "prípoje" k DŽ. "Linka č. 14 prichádza na zastávku „Čermeľ“ 35 minút pred odchodom vláčika, takže pri vláčiku je dostatok času na zakúpenie cestovných lístkov na vláčik (spoj s príchodom 5 minút pred odchodom vláčika ako prípoj používať neodporúčame)."
Keď robím výluku, tak zabezpečiť prípoj viazaný na každý spoj by mala byť psia povinnosť dopravcu. No ale však nie každý má systém manažérstva kvality.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.