Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TA #66009:
Hej a najsamlepšie vyzerá to U medzi starým logom DPMK a mest.znakom. ?
Reakcia na: VLK #66005:
Aky novsi procesor tam je? Videl som stary typ ked bol vystaveny vo vozovni, ale procak bol asi zakryty s niecim. Je to nieco ako ARM alebo embedded x86 je v tom?
382 má novú celovozovú reklamu na dlažby – Invest – vaše sny sú pre nás výzvou (http://www.dlazby-in.sk). Vyzerá dosť fádne.
http://www.dpmk.sk/vozidla/elektricky#vario_lf
? Všimli ste si? ?
Ja som im poslal podnet na to cez oficiálnu stránku DPMK a perly v ich odpovedi:
- keby každý mal len také starosti ....
- Mňa trápi to, že bez finančných zdrojov vozový park a koľajové trate neobnovíme.
- Informácie o vozidle Vario LF sú tam, kde ste ich cheli mať...
😃 tak akože neviem či je toto do plaču alebo na smiech dávať takéto osobné informácie do oficiálnej odpovede ale tak ja som liberálny, len ma to trochu zaskočilo ?
Reakcia na: Sheep221 #65992:
Ježišikriste, vieš o čom rozprávaš? Videl si navigáciu v aute?
Reakcia na: Dimi #65995:
aby som doplnil a prirútil sa tu ?
ako bolo spomínané - dá sa rozšíriť aj pamäť a doplniť modem a aktuálne používané PP by sa dali používať ďalší čas. Výmena (to znamená, že staré sa odkúpia a nové dodajú so zľavou) sa odsúhlasila z dôvodov:
-> meniteľná pamäť (v starých PP je pamäť pevná) je v rukách dopravcu, bezproblémov rozšíriteľná
-> vyššia rada procesorov a vyššia rýchlosť zabezpečujú hladký chod všetkých bežiacich aplikácií, ktorých rok od roka pribúda
-> rýchlejší procesor je potrebný pre použitie nových bezpečnejších čipových kariet s vyššou bezpečnosťou na prepočítavanie bezpečnostných algoritmov
-> integrovaný bezpečnostný modul pre použitie nových bezpečnejších technológií (u starých PP by sa musel tiež dodať a prekopať OS, čiže tiež značná investícia)
-> odstránené niektoré neduhy pôvodných PP, viac rozhraní (USB, FireWire, pamäťové karty, SAM moduly)
-> PP je ľahší čo ho váhy aj do manipulácie v rámci priestoru kabíny vodiča

Pri porovnaní vychádzala lepšie možnosť výmeny, nakoľko sa bude jednať o nové zariadenia s garantovanou životnosťou. Staré PP by mohli slúžiť naďalej, avšak sú technicky aj morálne zastaralé. V roku 2006 neboli mobilné technológie na takej úrovni, aby sa masovo cez ne posielali dáta na riadenie dopravy. Odvtedy technika niekoľkonásobne postúpila, čo sa prejavilo v nových PP.

EMX7 je najvyššia rada ktorá má aktuálne najlepšie parametre (najmä procesorom), od EMX3 už PP komunikujú c dispečingom... v rámci upgradu by mali byť bezodplatne vymenené aj EMX3 za EMX7, aby bola jednotná platforma (EMX3 a EMX7 sú veľmi príbuzné modely)... ?
EMX7 sa celkovo zatiaľ osvedčil v službách DPMK, prototypový PP v #3329 beží bez jedinej poruchy od jeho inštalácie, čo je viac ako rok (okrem drobných závad na začiatku s GPS)...

Isidor: ako som vyššie spomenul, ten systém je tak koncipovaný a je možné rozšíriť aj starý PP, ale pri porovnaní ceny upgradu starého a výmeny za nový s odkúpením starého je voľba jasná...

A ešte dopíšem, že aj satelit vie komunikovať (dvojcestná komunikácia), avšak táto je veľmi drahá a aktuálna alternatíva v podobe mobilných operátorov je jasná voľba. Ďalší spôsob prenosu dát na dispečing je aj vlastnou rádiovou sieťou, avšak digitálne siete podporujúce dátové prenosové kanály sú nechutne drahé...
Reakcia na: tbus #66002:
Možno to urýchli "lúhový maniak" ak nedajboh zase udrie, ale radšej nemusí...
Reakcia na: Alco #66000:
Jeden stači na to aby to urobili humbuk vo všetkych medich ?
Reakcia na: Dispecer #66001:
"mesto prisľúbilo pomoc", rozumej, bla bla bla, nakoniec aj tak "nebudú peniaze" ?
Reakcia na: Alco #66000:
#3311 bol len pilotný projekt, chystá sa verejné obstarávanie na ďalšie. Viď: http://www.ta3.com/clanok/12916/dopravcovia-v-kosiciach-zvysuju-bezpecnost.html
Keď sa už rozbehla podnetná debata o elektronike, postrádam správy o montáži kamerových systémov do vozidiel MHD (teda okrem jedného shitelisu), žeby až "v ďalšej fáze" o 3 až 10 rokov...?
Reakcia na: Isidor #65998:
Riaditelia vo vela firmach netusia co sa tam vyraba ?
Reakcia na: Dimi #65995:
Slabe a pomale, hej? Zaujimave, lebo v oktobri 2006 napisal riaditel EMtestu na diskusii md.net toto: "V dpmk je nainstalovany system bez on line prepojenia, ale ako bolo spomenute uz davnejsie, cely system je koncipovany v PC filozofii co znamena ze rozsirenie tohto systemu si vie kazdy predstavit - asi ako ked chceme GPRS do svojho notebooka - inymi slovami treba GPRS modem a neaky soft." tak asi nevedel, co jeho firma vyraba... 😉
Reakcia na: Dimi #65995:
Existuje nejaka moznost aby sa stare pocitace vymienali za nove s nejakou zlavou, lebo povedzme si pravdu, zaplatime miliony za upgrade no co so starymi?
Myslim ze ked sme kupovali emtesty tak Buse od nas stare pocitace odkupovalo naspat.
Reakcia na: Dimi #65995:
A prečo sa to nedá s EMX3 (Citelisy #3301 - #3328)?
Reakcia na: Isidor #65987:
Ee, vysvetlim ti to ja 🙂 .. Povodne, stare "skatule", teda palubaky su na tolke online (a aj ine) data slabe a pomale, kolabovali by. Zaroven sa menia aj kvoli nedostatku vlastnej pamate a nemoznosti nahrat do nich niektore velmi uzitocne hlasenia a udaje, aktualne obchadzkove trasy atd atd.. Prave kvoli pamati. Proste to nejde, su zastarale. Za dalsie, aj vizualizacia pre vodica bude ina, s trochou inovovanej upravy (a naozaj dobrej).. Co sa tyka uzitocneho hlasenia, to je napriklad aj hlasenie: Vozidlo caka na cas svojho odchodu. Toto sa vo vozidle zahlasi, pokial ono stoji na zastavke a je v nadbehu. Aby si ludia nemysleli, ze tam stoji len tak, lebo vodic dostal krc do nohy a nedokaze zatlacit plynovy pedal. Takze aj kvoli tomu sa menia palubne pocitace za novsie modely MX7, ktore ma len jeden citelis 3329, oba midibusy a Vario. Tieto vozidla sa uz daju odsledovat na gps a da sa s nimi pracovat hlavne pri mimoriadnych dopravnych situaciach setrnejsie, co sa tyka PHM, eliminovania meskania, zapajania sa do kolecka, operativnejsie a rychlejsie riesenia odosielania vozidiel na miesto urcenia a to podla ich vzdialenosti od inkriminovaneho miesta atd atd ... Ale to si uz, ako pozeram, popisal skor ... :))) ..
Reakcia na: Sheep221 #65992:
Nie 🙂 satelit netusi nic o polohe vozidla, satelit posiela (zjednodusene) iba presny cas a *svoju* polohu na obeznej drahe. Ked prijimac na zemi dostane taketo info od aspon 3-4 satelitov, dokaze si elementarnou matematikou ? sam vypocitat svoju vlastnu polohu. Ale aby ju poslal niekam dalej, musi byt vybaveny dalsimi prostriedkami.
shep: zrejme nevies ako funguje gps. satelit len odosiela data o svojej polohe a gps prijimac ich vypocitava a porovnanim s inymi satelitmi. Data neodosiela nazad do satelitu. Satelit vobec netusi s kolko a akymi zariadeniami pracuje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.