Aky novsi procesor tam je? Videl som stary typ ked bol vystaveny vo vozovni, ale procak bol asi zakryty s niecim. Je to nieco ako ARM alebo embedded x86 je v tom?
http://www.dpmk.sk/vozidla/elektricky#vario_lf
? Všimli ste si? ?
Ja som im poslal podnet na to cez oficiálnu stránku DPMK a perly v ich odpovedi:
- keby každý mal len také starosti ....
- Mňa trápi to, že bez finančných zdrojov vozový park a koľajové trate neobnovíme.
- Informácie o vozidle Vario LF sú tam, kde ste ich cheli mať... tak akože neviem či je toto do plaču alebo na smiech dávať takéto osobné informácie do oficiálnej odpovede ale tak ja som liberálny, len ma to trochu zaskočilo ?
aby som doplnil a prirútil sa tu ?
ako bolo spomínané - dá sa rozšíriť aj pamäť a doplniť modem a aktuálne používané PP by sa dali používať ďalší čas. Výmena (to znamená, že staré sa odkúpia a nové dodajú so zľavou) sa odsúhlasila z dôvodov:
-> meniteľná pamäť (v starých PP je pamäť pevná) je v rukách dopravcu, bezproblémov rozšíriteľná
-> vyššia rada procesorov a vyššia rýchlosť zabezpečujú hladký chod všetkých bežiacich aplikácií, ktorých rok od roka pribúda
-> rýchlejší procesor je potrebný pre použitie nových bezpečnejších čipových kariet s vyššou bezpečnosťou na prepočítavanie bezpečnostných algoritmov
-> integrovaný bezpečnostný modul pre použitie nových bezpečnejších technológií (u starých PP by sa musel tiež dodať a prekopať OS, čiže tiež značná investícia)
-> odstránené niektoré neduhy pôvodných PP, viac rozhraní (USB, FireWire, pamäťové karty, SAM moduly)
-> PP je ľahší čo ho váhy aj do manipulácie v rámci priestoru kabíny vodiča
Pri porovnaní vychádzala lepšie možnosť výmeny, nakoľko sa bude jednať o nové zariadenia s garantovanou životnosťou. Staré PP by mohli slúžiť naďalej, avšak sú technicky aj morálne zastaralé. V roku 2006 neboli mobilné technológie na takej úrovni, aby sa masovo cez ne posielali dáta na riadenie dopravy. Odvtedy technika niekoľkonásobne postúpila, čo sa prejavilo v nových PP.
EMX7 je najvyššia rada ktorá má aktuálne najlepšie parametre (najmä procesorom), od EMX3 už PP komunikujú c dispečingom... v rámci upgradu by mali byť bezodplatne vymenené aj EMX3 za EMX7, aby bola jednotná platforma (EMX3 a EMX7 sú veľmi príbuzné modely)... ?
EMX7 sa celkovo zatiaľ osvedčil v službách DPMK, prototypový PP v #3329 beží bez jedinej poruchy od jeho inštalácie, čo je viac ako rok (okrem drobných závad na začiatku s GPS)...
Isidor: ako som vyššie spomenul, ten systém je tak koncipovaný a je možné rozšíriť aj starý PP, ale pri porovnaní ceny upgradu starého a výmeny za nový s odkúpením starého je voľba jasná...
A ešte dopíšem, že aj satelit vie komunikovať (dvojcestná komunikácia), avšak táto je veľmi drahá a aktuálna alternatíva v podobe mobilných operátorov je jasná voľba. Ďalší spôsob prenosu dát na dispečing je aj vlastnou rádiovou sieťou, avšak digitálne siete podporujúce dátové prenosové kanály sú nechutne drahé...
Keď sa už rozbehla podnetná debata o elektronike, postrádam správy o montáži kamerových systémov do vozidiel MHD (teda okrem jedného shitelisu), žeby až "v ďalšej fáze" o 3 až 10 rokov...?
Slabe a pomale, hej? Zaujimave, lebo v oktobri 2006 napisal riaditel EMtestu na diskusii md.net toto: "V dpmk je nainstalovany system bez on line prepojenia, ale ako bolo spomenute uz davnejsie, cely system je koncipovany v PC filozofii co znamena ze rozsirenie tohto systemu si vie kazdy predstavit - asi ako ked chceme GPRS do svojho notebooka - inymi slovami treba GPRS modem a neaky soft." tak asi nevedel, co jeho firma vyraba...
Existuje nejaka moznost aby sa stare pocitace vymienali za nove s nejakou zlavou, lebo povedzme si pravdu, zaplatime miliony za upgrade no co so starymi?
Myslim ze ked sme kupovali emtesty tak Buse od nas stare pocitace odkupovalo naspat.
Ee, vysvetlim ti to ja .. Povodne, stare "skatule", teda palubaky su na tolke online (a aj ine) data slabe a pomale, kolabovali by. Zaroven sa menia aj kvoli nedostatku vlastnej pamate a nemoznosti nahrat do nich niektore velmi uzitocne hlasenia a udaje, aktualne obchadzkove trasy atd atd.. Prave kvoli pamati. Proste to nejde, su zastarale. Za dalsie, aj vizualizacia pre vodica bude ina, s trochou inovovanej upravy (a naozaj dobrej).. Co sa tyka uzitocneho hlasenia, to je napriklad aj hlasenie: Vozidlo caka na cas svojho odchodu. Toto sa vo vozidle zahlasi, pokial ono stoji na zastavke a je v nadbehu. Aby si ludia nemysleli, ze tam stoji len tak, lebo vodic dostal krc do nohy a nedokaze zatlacit plynovy pedal. Takze aj kvoli tomu sa menia palubne pocitace za novsie modely MX7, ktore ma len jeden citelis 3329, oba midibusy a Vario. Tieto vozidla sa uz daju odsledovat na gps a da sa s nimi pracovat hlavne pri mimoriadnych dopravnych situaciach setrnejsie, co sa tyka PHM, eliminovania meskania, zapajania sa do kolecka, operativnejsie a rychlejsie riesenia odosielania vozidiel na miesto urcenia a to podla ich vzdialenosti od inkriminovaneho miesta atd atd ... Ale to si uz, ako pozeram, popisal skor ... :))) ..
Nie satelit netusi nic o polohe vozidla, satelit posiela (zjednodusene) iba presny cas a *svoju* polohu na obeznej drahe. Ked prijimac na zemi dostane taketo info od aspon 3-4 satelitov, dokaze si elementarnou matematikou ? sam vypocitat svoju vlastnu polohu. Ale aby ju poslal niekam dalej, musi byt vybaveny dalsimi prostriedkami.
shep: zrejme nevies ako funguje gps. satelit len odosiela data o svojej polohe a gps prijimac ich vypocitava a porovnanim s inymi satelitmi. Data neodosiela nazad do satelitu. Satelit vobec netusi s kolko a akymi zariadeniami pracuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.