Casto vypadava komunikacia, zranitelne je najma prepojenie zakladne a oznacovaca, vypadava nasledkom otrasov. Dostava sa tam aj prach, vlhkost, po precisteni zasuvky sa zvycajne problem vyriesi ale nie naveky. Ale zranitelne su aj ine kablove spoje, casto sa poskodi kabel v klbe alebo povolia nejake konektory. Co sa tyka samotnych tlaciarni na listky, novsie modre su spolahlivejsie.
Aký je technický problém s tými displejmi? Padá softvér? Alebo je tam nejaká elektronická závada v množstve kusov? (Napr. napájacie obvody alebo CMOS alebo obvody periférnych zariadení.)
A podobne, vie niekto, aký je častý technický problém s označovačmi? Nevedia nadviazať komunikáciu s palubným počítačom? Ak zamrznú pri štarte, v ktorom kroku sa to deje? (Napr. načítanie nejakého ovládača a pod.) Predpokladám, že najčastejšie 2-3 chyby sú dávno známe.
1. Z celkového počtu 184 displejov (4 na voz v 46 vozoch) funguje asi tak 5 displejov. Riešilo sa to i s výrobcom, menil sa aj softvér a proste to nejde.
2. Označovače že nešli kapitola - vlastná kapitola. Keď si EMtest povie, že nejde, no tak ho nepresvedčí nik.
3. Došli ste do cieľa, neskončili v električke pred vami, brzdovým kotúčom v streche ani vám za jazdy neupadlo koleso. Idylka
Ešte nadviažem na prebiehajúce debaty.
V mestskom periodiku č. 11/25 sa píše:
Verejný odpočet úspechov mesta KE - diskusia s primátorom a jeho hosťami... o.i. expertmi na dopravu... 11.12.2025 o 17:30 v Tabačke.
A teraz pozor, jedna z tém: Košice ako slovenský LÍDER V MODERNIZÁCII DOPRAVY. Fúúú...
Skúste sa na to pozrieť trochu pozitívnejšie:
1. Vďaka červeným označovačom ste mohli využiť bezplatnú prepravu.
2. Tie displeje, aj keď fungujú, aj tak tam nejdú videá a rozprávky ako je tomu v busoch.
3. Po koncerte nezaškodí sa trochu schladiť.
4. Došli ste šťastne do cieľa, neskončili ste v jarku, ani v električke pred vami a ani vám počas jazdy nič nevystrelilo spod podlahy do interiéru.
1. Súťaž na nové vybavovacie zariadenia (označovače) práve prebieha.
2. Tie obrazovky vo Variach su kapitola sama o sebe a už dávno ich bolo potrebné nahradiť.
3. Kúrenie vo Variach funguje a púšťa sa.
Vecer po koncerte Davida sme cestovali deviatkou. Vnutri zima ako v koterci, samozrejme displeje s cestovnymi planmi pouzivame miesto svetla, biele svietiace plochy neponukaju uz roky ziadnu informaciu / Blava ma na nich na kazdej zastavke minuty do prestupov na ine linky/. Vsetky oznacovace s cervenymi smajlikmi a nahlas otravne pipali celu cestu. Jedna katastrofa. Doslova psychedelicka jazda. Hlavna vec, ze sme pred rokmi svorne nadavali, ze nemaju na dva mesiace v roku klimu. To, ze v nich 7 mesiacov v roku nezapneme kurenie, ktore maju, uz novinarov netrapi....
Solaris alebo Hess. Hess sa hlasil do sutaze v Prahe a v Bratislave na 24m trolejbusy. Inak nase trhy ignoruje. Solaris ma mnozstvo inych zakazok, hlavne baterkovych. Asi tak sa k tomu stavia. Nebude minat cas a peniaze na podanie ponuky do sutaze, ktoru nevie podliezt cenou.
Ja som to dal do súvislosti preto, lebo aj to, že konkurencia nezíska zákazku je pre Škodu výhra. Tieto obštrukcie sa z ich strany dejú, podľa môjho názoru s tým treba rátať. Keď má dané mesto istú dotáciu, tak si dva krát rozmyslí či vypíše tender pre Škodu, alebo to zahrá na "mysleli sme to dobre" v podaní práve DPMK.
Jedná vec je, že české DP idú z rôznych dôvodov Škode naproti, druhá vec je že okrem Bozankaye žiadna konkurencia fakticky neexistuje.
To do suvislosti nedavam. Ked si mal tymi cenami na mysli situaciu v Ceskej republike, tak asi Ti je jasne, ze ceske dp nastavuju sutaze tak, aby ich mohla vyhrat iba Skoda.
A nie len cez eurofondy, neschopnosť nekoncepčného rozmýšľania dostala toto mesto do situácie kedy peniaze, ktoré sa mohli investovať do obnovy siete sa utratili na jazdené solarisy. Obnovená sieť by umožnila okrem nákupu nových trolejbusov aj infraštruktúru pre nabíjanie elektrobusov. To by sa ale muselo chcieť.
V každom prípade dávam Škode Electric rok, maximálne dva ťahania cien trolejbusov do takej úrovne, že skutočne prestanú dávať zmysel.
Pozerám do mapy mestských dráh a už rozumiem, čo ma domotalo. Myslel som, že ten delič vo vyústení Rooseveltky je už rozhranie napájania z jednotlivých meniarní - a teda som Drewov príspevok pochopil tak, že sa cez Bottovu späť nedostanú... Mea culpa.
Nepoznám pomery v Košiciach..
Ak to správne pozerám je to cca po Námestie Osloboditeľov...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.