Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #87071:
Vodiči áut chodcov na priechodoch bežne púšťajú. Len cyklisti navlieknuc farebné legíny zabudnú, že sú aj chodci a väčšinou aj šoféri a jazdia ako hovädá.
Reakcia na: maco.mhd #87069:
Inak tu je článok z 22. 8. k nadchádzajúcim zmenám, kde kolobežkári od 1.12. nebudú môcť použiť chodník vôbec: https://dennikn.sk/4808170/kolobezky-dostanu-pravidla-na-chodniky-dostanu-zakaz-vstupu-alebo-ich-vyrazne-spomalia/
Čo chceli, to si vykoledovali...

Tiež súhlasím s názorom cyklistu v článku, že keď bude viac bicyklov na cestách, vodiči si zvyknú. To bolo aj oficiálne stanovisko polície (vydali ho zhruba v čase minulej vlády).
Zostáva, aby cyklisti vedeli, čo na cestách robiť 🙂 V košických dedinských MČ sa bežne na bicykli jazdí v protismere, pri ľavom okraji cesty.

Tu je ešte krátka dôvodová správa k zmene zákona:
https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=569615
Reakcia na: maco.mhd #87069:
Som za všetky zmeny v tom duchu, ktoré navrhujete. Napriek tomu jazdiť po chodníku nie je riešenie. Lebo aj keby tie úpravy boli urobené, človek si nájde ďalšie úseky, kde ešte nie sú a kde preto "musí" jazdiť po chodníku. Upravia Jakabov palác? Fajn, ale pri krajskom súde bicyklujem ďalej cez zastávku. Popisujete dobré riešenia pre dlhodobé zmiernenie toho problému. Ja len upozorňujem na to, že existencia toho problému nie je ospravedlnením jázd po chodníku.

Ako popisujete v #87065, mentalita ľudí v aute je, nech všetci uhnú. Ale vlastne taká istá mentalita je, ak človek bicykluje po chodníku. Ani na plnom chodníku nezosadne a netlačí, ale kľučkuje. Stačí krok chodca nečakaným smerom a nasleduje náraz. "Keď šoférujem, nejdem meniť plynulosť svojej jazdy" – platí nielen o vodičoch áut, ale o všetkých vodičoch, vratane bicyklov a kolobežiek. Čo je auto k cyklistovi, to je cyklista k chodcovi...
Reakcia na: maco.mhd #87060:
Citát z oficiálnej stránky ETM: "Miestne orgány by mali využiť hlavný týždeň na vyskúšanie inovatívnych plánovacích opatrení, propagáciu novej infraštruktúry a technológií, meranie kvality ovzdušia a získavanie spätnej väzby od verejnosti."

Nikde na stránke ETM som nenašiel pokyn, že MHD má byť zadarmo a popravde som sa ani nikde mimo Slovenska nestretol s praxou, že by MHD počas ETM zadarmo bola. To je len také slovenské rýchle riešenie, že "zase ide ETM, nič nemáme pripravené, tak nič zložité nevymýšľajme, dajme MHD zadarmo a nejako bude...". Povinnosť si splníme, nenarobíme sa pri tom, a v rozpočte sa to uprace.

Ja nechápem, kde sa na Slovensku berie to automatické očakávanie, že počas týždňa mobility MUSÍ byť MHD zadarmo. Prečo? Keď si pripomíname medzinárodný deň mlieka, tiež je vtedy vo všetkých obchodoch mlieko zadarmo???
Reakcia na: mi.v #87067:
Porušovať zákony samozrejme že je zle ale keď si to zobereš tak ty potrebuješ ľudí vytrepať ľudí z áut a to tím že 90% jednosmeriek sú zbytočne jednosmerné pre bicykle (čiže by boli vpohode pojazdné obojsmerne bicyklami aj autami jednosmerne) a v košiciach by boli pri tomto prístupe eliminované neskutočné obchádzky ktoré sú úplne zbytočné. Napríklad pri Jakabovom paláci smerom do mestského parku a ku stanici by pomohla (tu: https://maps.app.goo.gl/D5jSTYkCh7iV6Xz18) dodatková tabuľka "Bicykle voľno" a značku "222 Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov" posunúť už na Staromestskú stranu mosta. Mos je rovnako široký ako zdieľaný chodník za ním a + by sa touto zmenou len zlegalizovalo niečo čo už sa deje dlho a nikto s tím nemá problém. Ďalej, nemal by som problém s jazdou po cestách (najmä na "vnútrosídliskoukách" ak by na to tie cesty boli postupne prestavané počas rekonštrukcií a obsahovali by tzv "traffic calming" hocijakého iného štýlu ako klasické plastové spomaľovacie prahy
ale riadny upokojenie dopravy, nestačí len značka "Zóna 30" alebo "Obytná zóna" ale aj stavebné úpravy, kľudne aj tie ulice vydláždiť (Síce je to naraz drahšie ale dlhodobo je to lacnejšie ak sa to spraví poriadne, všeci veľmi dobre vieme že Telekomunikačné spoločnosti veľmi rady vykopávajú a znova zakopávajú káble dookola dokola čiže pri asfaltke to treba vyfrézovať vykopať zahádzať nazad, nechať sadnúť a znova vyasfaltovať a potom to samozrejme popraská atď, ale pri dlažbe ju stačí vybrať, vykopať zahrabať ubiť a založiť dlažbu nazad a pri správnej manipulácii nevznikajú žiadne výtlky a je to aj ekologickejšie keďže sa využije už existujúca dlažba)
Reakcia na: LUKYmhd #87066:
Samozrejme, ja nehovorím že nie, tak by to mali byť
Reakcia na: maco.mhd #87065:
Podľa mňa treba byť poctivý. Nepočítajúc teraz cyklocesty, buď beriem bicykel s tým, že nepôjdem po chodníkoch, alebo ho nechám doma, lebo na trase mi vychádza jazda po chodníkoch a pôjdem iným spôsobom dopravy. Na cestu si vezmem žltú vestu a prilbu, ak sa bojím, nie? A keď idem od vchodu domu 30 metrov k najbližšej ceste, tak bicykel tlačím, či ani to nie? Platí aj pre kolobežku: buď som ochotný ísť povolených 5 km/h (alebo tlačiť) ak prechádzam niekde po chodníku medzi dvomi cestami, alebo idem len po ceste, alebo ju nechám doma. Ja používam všetky formy dopravy, presne tak to robím. Tak ako keď sedím v aute, tak aj na elektrickej kolobežke musím obísť 1-2 kilometre, aby som sa dostal na miesto vzdialené 500 metrov. To, že môj dopravný prostriedok prejde všade, mi právne neumožňuje, aby som ho použil všade. Niekto nadáva na tých, čo riadia štát, ale jeho správanie je rovnaké. Vždy, keď mu zákon kazí pohodlie, tak ho poruší. Ale toto nie je dobrý spôsob života, prejaví sa na postupnom vnútornom úpadku osobnosti.
Reakcia na: maco.mhd #87065:
ja len doplním jedno..ak si cysklista a prechádzaš okolo autobusovej zastavky treba ist pomaly a opatrne..ja sa ti nemam čo uhýnať na zastavke tam by si mal zosadnuť s bicykla a tlačiť ho.
Reakcia na: mi.v #87064:
Sám som cyklista aj využívam MHD a áno raz za čas keď prejde niekto cez zastávku, je to otravné (hlavne na tých užších kam by som rozhodne K.S. nezeradil (skôr takú NMM smer Vojenská nem. alebo Stará nemocnica smer centrum atď.) ale posielať cyklistou na cestu problém nevyrieši nikdy lebo s vodičmi ktorý sa po košiciach pohybujú to je maximálne nebezpečné. Chýbajúca cykloinfraštruktúra je celomestský problém a priestor pred Kraj. S. by si vyžiadal knihu s názvom "Ako na to NEísť" lebo tam je to katastrofa celkovo. Cyklistou tam poslať na cestu je nezmysel hlavne kvôli stúpaku smerom ku bielemu domu alebo SOŠi čím by zpomaľovali premávku a vodiči ((áut ktorí nie sú odkázaný na auto ešte doplním) ktorý už teraz majú v Košiciach priveľké slovo by mali o sprostosť viac na čo reptať. Úprimne ja by som na Štúrovej smerom do aj z centra natvrdo ubral jeden pruh a naj idú busom abo električkou, nezájem, a rovnako aj na Palackého ktorá by sa mala odľahčiť keď otvoria obchvat a tam by sa dali krásne aj rozšíriť chodníky. Celkovo stav pešej, cyklistickej alebo aj VHD infraštruktúry je otrasný keďže väčšinou každý 2. Košičan má zabednené myslenie a stále žijú v minulosti s heslom že "Auto je pán, ostatní sa uhnite" a nie "auto je v meste hosť, rovnako ako človek v prírode"

Trošku som sa rozohnil uvedomujem si to ale treba poveď že spôsoby sú len mesto/štát nechce
Reakcia na: Dispecer #87063:
Za tým je asi otázka, či Štúrova poskytuje priestor na cyklochodník. Ja by som si ho v pohode vedel predstaviť, ale nie každý by zniesol stratu jedného jazdného pruhu 😁 V súčasnosti máme len jednu možnosť – povinne všetkých posielať na cestu.
Reakcia na: mi.v #87062:
Oveľa lepšie by bolo vyriešiť celý ten priestor pred súdom tak, aby priestorom viedol seriózny cyklochodník mimo zastávku, ale ide o pozemok štátu v správe súdu...
Ja by som v rámci Európskeho týždňa mobility urobil niečo pre cestovanie tak, že na autobusovú zastávku Krajský súd smerom na Terasu by som každý deň v tom týždni postavil 1-2 hliadky mestskej polície a zaradom by dostávali pokuty (nie napomenutia) všetci cyklisti na chodníku (zákon určuje: okrem tých do 12 rokov a ich sprievodcov) a všetci kolobežkári (s rýchlosťou nad 5 km/h). Tá zastávka má pomerne úzke nástupište a jedni aj druhí cez neho idú ako po ceste. Keď už nejako spríjemniť používanie MHD, tak ukážkovo riešiť tento praktický problém s bezpečnosťou ľudí čakajúcich na tej zastávke. Navyše, táto aktivita by peniaze neminula, ale zarobila 🙂 A ľudia by ju neofrflali, ale ocenili, s čím asi bude súhlasiť každý, kto tam občas čaká na bus.
Reakcia na: maco.mhd #87060:
Dávam do pozornosti len takú drobnosť, že keď si pozriete podobné aktivity viacerých dopravcov na východe, možno sa vám tá ponuka bude zdať veľmi podobná. Nie je to náhoda. 😎

A že ľudia reptajú? Reptali by aj keď by bola MHD naveky pre všetkých zadarmo. 🤷‍♂️
Reakcia na: Dispecer #87058:
Na košické pomery je toto celkom dobré, ako stále by bolo lepšie keby ten týždeň bol zadarmo ale ako bolo nižšie vypichnuté a i tak to všetci veľmi dobre vieme že by to nemal kto zaplatiť.

PS: i tak sa mi ale páči jak tam ľudia reptajú v komentároch, niektorý majú zaujímavé poznámky ale ostatné je balast... facebook ako vyšitý
Reakcia na: Dispecer #87058:
Super.
Ahojte všetci, natáčam video o električkách v Košiciach a neviem nájsť informácie o zastávkach, ktoré boli postavené pri spustení systému. Má niekto informácie o tomto?
Reakcia na: Drew5 #87050:
Toto je žiaľ nielen o Košiciach, ale o celej EÚ. Žije na dlh, hospodársky upadá. Ďalšie desaťročia to bude len horšie, nie lepšie.

U nás to mediá príliš neuverejnili, ale hlavné mesto Brusel nedávno zbankrotovalo (ako mesto). Ročné príjmy 7,5 mld., výdavky 15 mld. Jeden z mnohých článkov je napríklad tu, pomôže prekladač:
https://exxpress.at/politik/bruessel-ist-pleite-kein-geld-keine-regierung-kein-plan/
Je to obrovská hanba na zvonku nablýskanú Úniu, že mesto, v ktorom sídli jej vedenie, nedokáže obnoviť správu mesta (finalisti volieb sa nevedia dohodnúť), preto nedokáže riadiť svoje výdavky (a to nie o pár percent, ale o dvojnásobok sumy!) a zbankrotuje. A to nie je všetko ale nikto nevie, čo s tým robiť ďalej (aspoň k dátumu, keď sa o tom písalo v európskych médiách).
Reakcia na: maco.mhd #87051:
Kto tie aktivity a promo (cestovanie zdarma) podniku zaplatí? Mesto? Prečo by malo? Už platí cestovanie zdarma tam, kde je to potrebné (Jazero, seniori, deti). DPMK? To je nesprávne očakávanie, podnik je na poskytovanie dopravnej obsluhy a nie zdroj peňazí na drahé promo podľa nejakých kampaní. EÚ? Tá už zaplatila to spísanie kampane na letáčiky a tam končí. Máme sa na to pozbierať tu na iMHD? Alebo ako presne by ste si predstavovali, kto by mal tie jazdy zdarma zaplatiť?
Chápem, asi sa vychádza z toho, že tí ľudia do MHD mimo kampane nenastúpia, takže ako keby vo vozidle neboli ani v ten deň promo akcie. Ale väčšinou sa vzniknuté náklady vyčísľujú (aspoň štatisticky) a niekoho zaujíma, komu nakoniec zostanú na krku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.