Nuž veľké pozitívum v tom, že máte v KE všetky spoje nízkopodlažné, nevidím, keď je to za cenu nevypravovania niektorých poradí a ich náhrady autobusmi. Nerozumiem tomu, ako sa mohlo pokaziť a následne odstaviť také množstvo električiek. Stále sú odstavené na vlečke železiarní? Dokedy? Veď medzi odstavenými sú - ak sa dobre pozerám - aj niektoré KT8 s nízkopodlažným stredným článkom. A plánuje sa niečo z odstavených električiek ešte opravovať? Nerozumiem vete "Mohli sme mať ale Škodovka nám do toho hodila vidle". KE niečo objednávali od Škodovky a tá nevyhovela? Veď pokiaľ viem, objednávali ste Variá a tie ste aj dostali.
Tak síce máme málo vozov hlavne z dôvodu absencie rozsiahlejšej možnosti údržby počas rekonštrukcie Vozovne Bardejovská, ale okrem iného keďže okrem KT #523 a T6 #620+#621 a #622+#623 (ktoré sa veľmi často neobjavujú v centre mesta a na nosných linkách) DPMK dosiahol skoro 100%-nú nízkopodlažnosť všetkých električkových liniek (áno viem že Váriá nie sú 100%-ne nízkopodlažné ale stále lepšie ako zníkopodlažnené KT8). Možno do budúcnosti aj DPMK nakúpi 100%-ne nízkopodlažné vozidlá aby sme to mali presne. Mohli sme mať ale Škodovka nám do toho hodila vidle . Pravda podiel vypravovaných vysokopodlažných vozidiel v KE v porovnaní s BA odzrkadľuje aj to že u nás si mesto objednáva oveľa menšie výkony ako v BA aj keď priestor na väčšiu by tu bol...
Nuž ako vidím, veľa iného ako Váriá v Košiciach nejazdí. Nerozumiem tomu. V Bratislave z 58 T6 je prevádzkyschopných 58 okrem tých pár kusov, čo sú v dielňach na prehliadke. A to nám tu jazdia T3SUCS z r.1987, dokonca i jedna súprava T3SU z r.1982 s výzbrojou TV1 (kedy dojazdili v KE električky s výzbrojou TV1? - pred 40 rokmi?), K2S z r. 1974-1977, ba i T3 z r.1975, denne 3 ks v premávke. A to nehovorím o Prahe, kde jazdia aj 63-ročné T3. Smutno je mi z košického DP, keď pri takom prebytku vozov nezvláda vypraviť všetky plánované poradia...
Linka 4/7 vznikla pri zmenách pred 3 rokmi. Pôvodne L4 jazdila na trase Barca - Lokomotíva a L7 Jazero - Boženka. Kedže vznikla L1 s trasou Jazero - Loky, tak L4 a L7 sa spojili do jednej linky Barca - Boženka. A keďže sme boli roky zvyknutí, že do Barce chodí L4 a na Boženku L7, tak sa im čísla nechali pre tieto smery. https://imhd.sk/ke/doc/sk/21333/Zmeny-v-elektri%C4%8Dkovej-doprave?text=zmeny+v+linkovom+veden%C3%AD
Električky do USS jazdia, no takmer denne sa vyskytujú problémy s nedostatkom prevádzkyschopných vozidiel, takže sa vypravujú autobusy na niektoré Rky, 6 alebo 9. Okrem Várii jazdia aj KT8 a T6.
Pokriem nepokrité (písané večer polozaspatý ňeriešte gramatiku):
1. - 4/7 - Tu podozrievam ľudí ktorý majú na starosti databázu pre palubáky že sa im jednoducho nechcelo prerábať jedno alebo druhé keďže l. 7 mala ciele "7 NAD JAZEROM" a "7 BOTANICKÁ ZÁHRADA" a l. 4 mala ciele "4 HAVLÍČKOVA" a "4 BARCA" a tak to skombinovali.
2. - Výkony "R-iek" sú na nutnom minime keďže si U.S. Steel neobjednáva viac (rovnaká situácia ako u "RAčiek") a "normálna prevádzka" (nech už to v našich pomeroch znamená čokoľvek ) sa na rýchlodráhu vráti až keď (resp. lepšie: ak) sa postavý predlžka trate smer Nemocnica Šaca. NAD tam jazdí pre nedostatok prevádzkyschopných električiek keďže sa pri vykrívaní výpadkou električkami prioritizujú mestské linky.
3. - Okrem Várií jazdia aj: KT8D5 #523; KT8D5R.N2P #509; ČKD Tatra T6 #620+621 (väčšinou 13. R-ku), #622+623 (aj keď tá momentálne stojí), Cvič. jazdy (zvyknú byť.): KT8D5 #513; ČKD Tatra T6A5: #624+625
4 a 7 neviem preco ale 701 pravidelne jazdi na R linkach do USS napr. R1 R3 alebo R7 a pochybujem ze by nejaka normalna linka chodila do sace lebo jedine kde by koncila je USS
Ak to teda DPMK zverejňuje, ako sa k tomu viem dostať?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1