Vďaka za odpoveď, a ešte by som sa chcel opýtať aký prúd odoberá KT8D5 v prípade že už je električka rozbehnutá a len udržiava svoju rýchlosť napr. 30 km/h alebo 40 km/h ???
k bodu b)
Vypraviť môžeš aj celú garáž, len či to je to pravé orechové... Najkritickejšie obdobie je od nástupu ráno, t.j. od nejakých 3:40 po ukončenie nočných služieb, t.j. do cca 8:00, čo je už záver špičky. Po 8:00 môžeš v prípade poruchy brať z vozidiel turnusovaných na nočáky, ak vozidlo ďalšiu noc nejde von, môžeš ho nechať odjazdiť komplet celodenku do konca.
k bodu d)
Poviem ti len toľko, že súčasný stav a najmä skladba skladba je absolútne nedostatočná a nerešpektuje ani samotnú skladbu bežnej výpravy. Paradoxne cez prázdniny máš väčšiu kapacitu zálohy, než cez dni školského vyučovania, hoci je výprava zoškrtaná.
k bodu e)
Na toto určite nie je nijaké písané, či nepísané pravidlo. Na 19ke predsa toť nedávno boli problémy, že spoje odchádzali z východiskovej zastávky s meškaním kvôli meškaniu z predošlého polkola. Keď sa vodiči sťažovali, tak najprv sa to vyriešiť "nedalo", o pár týždňov sa riešenie "zázračne" našlo.
A hej, prestávky. Jestvujú aj zvrhlosti typu prestávka v garáži. Teda keď to už nijako ináč nevyjde (alebo sa to ináč "nedá"), tak vodičovi-trhanárovi sa spraví povinná prestávka po príchode do garáže z ranného dielu služby. Výsledok? Vodič nijakú prestávku reálne nečerpá, určite nebude sedieť 15 minút vo vozidle a potom odíde domov.
Takisto nemôžeš, resp. by si nemal dávať prestávku polkolo po nástupe do služby. A naopak, nemal by si to robiť ani polkolo pred ukončením a ešte máš skupinu vodičov, ktorí budú nadávať aj na rozdelenie 30-minútovej prestávky na polovicu v rôznych časoch.
k bodu i)
Keby boli vodiči normálne zaplatený, ani by ich nenapadlo tieto veci riešiť. Kedysi bola skupina vodičov, ktorá robila výlučne len linku 19 a raz za čas na nich vyšla víkendová 10ka (t.j. kolo linka 10, kolo linka 36). Čo sa robilo? Nadávalo, lebo celý čas je zvyknutý robiť 19ku a raz za tri týždne, či koľko, mu vyšla tá desiatkotridsaťšestka a chudák musel pohnúť mozgom, či pod Ťahanovcami má teraz zabočiť na Mier alebo ísť rovno. Vodiči ostatných turnusov si vydupali premiešanie služieb, veď prečo oni musia robiť 5 liniek a iní robia dve či tri?! Teraz sú urobené veľké turnusy s periódou tuším 60 či koľko dní a nadáva sa zase. Lebo kalendár je potvora a holt služby vyplývajúce z CP nikdy nenaskladáš tak, aby každému vyšla zakaždým rovnaká porcia odpracovaného času a ešte aj rovnaký pomer liniek. A tak sa nadáva, že niekto robí prvé tri dni cyklu 15ku a posledný deň 17ku a "strašne ho to mýli". A potom nadávajú, že "ja robím viackrát ťažkú linku 19 a tamten ju má len raz za čas a robí ľahkú 10ku a 36ku". A takto by sa dalo písať absudrít do zajtra rána.
Okrem toho, ti vo výpočte chýbajú body j), k), l) atď. Ono dosť veľa záleží napríklad aj od toho, čo si objedná U.S.Steel na VZD. To tiež musíš zobehovať, lebo Šaca ti všetko neobslúži. A najhoršie je, že ti železiarne treba obslúžiť aj v čase, keď vrcholí mestská špička a vonku máš najvyšší počet vozidiel. A tak ďalej. Premenných je veľa.
A hej, Šaca. Tam sa tiež nadávalo, že majú strašne krátke výkony, tak sa im vymysleli prejazdy na 18ku a 51ku. A potom po skončení špičky hurá jalové kilometre z Košíc naspäť do Šace. Plus zo Šace samozrejme príde dízelsólo, zatiaľčo na 18 a 51 bežne jazdia elektronezmysly, čiže zabudni na nejakú typovú (kapacitnú) jednotnosť v rámci linky.
Takže otázka kto je tu pre koho je veľmi správna, len každý si ju zodpovie tak trochu po svojom. Keby mali vodiči robotu normálne zaplatenú a nemali by v turnusoch porobené fakt brutálne zvrhlosti, tak by sťažnosti buď neboli, alebo by na miesto mudrlantov čakal zástup desiatich ďalších ľudí, ktorí by tú robotu za taký plat a za nastavených podmienok robili bez podskakovania...
K „b“:
Asi to nebude celkom jedno, lebo keď je otvorená zadná brána vozovne od Moldavskej, vidno tam zo 5 odstavených Tedomov (zrejme dlhodobo).
Takže minimálne evidenčný počet autobusov 12 m by mi bol na dve veci...
Problém pre 9, R2 a R8 na Alejovej bude zrejme ten, že aj keď sa niekde pod kruhový objazd určite dá umiestniť dočasná koľajová spojka, asi sa nedá vyrobiť rozumný prestupný bod najmä smerom na Terasu, čiže by ľudia museli pri prestupe prejsť peši 400 m a viac a to by nebolo dobré.
Aj keď v smere do železiarní by to nemuselo byť až také strašné, lebo tam je koľajová spojka napevno, takže obojsmerná električka by tam mohla pristaviť na vytvorenú dočasnú zastávku zhruba v rovnakej vzdialenosti od okraja kruhového objazdu ako na Alejovej - čiže v súčte prestup s cca 200 metrami pešej chôdze. Je to síce aj otázka napájania, ale to by sa asi dalo upraviť.
Zopár tipov:
b) ak ťa nezaujíma úplne aktuálny stav (vzhľadom na poruchy a pod), tak na to ti postačí aj evidenčný stav vozidiel tu na webe... ?
i) lebo odborári. ?
Gabi93 neverim že v useku Spoločenský pavilón - Važecka bude L9 nahradená v celej trase AD, neverim že DP "pustí busy" na Slanecku do kolón cež špičky ráno a poobede aby stáli v zápchach a "naberali meškania".. ale tak uvidíme.. počkáme na oznam ?
Terepin sa možno vyjadril trochu expresívnejšie, ale racionálne jadro to má - nakoľko za posledných pár rokov naozaj nebola jedna etapa výluky, kde by nebolo aspoň jedno riešenie, nad ktorým zdravý rozum zostáva stáť...
Zato táto reakcia bola vzorová - síce ja poznám všetky interné a externé mantinely a Vy nie, ale „viem, ale nepoviem“ a Vy kritizovať nesmiete, lebo Vy ich neviete... Ale „pome, ukáž sa...“.
Ja by som sa napríklad aj „ukázal“ (teraz cez sviatky by som na to aj mal čas), ale neviem:
a) koľko je dnes celková špičková výprava autobusov (vo veľkostnej skladbe),
b) koľko ks z každého veľkostného druhu je možné maximálne súčasne vypraviť,
c) koľko vodičov autobusov je dnes v práci cez školský, neškolský a voľný deň,
d) koľko z toho sú zálohy (opäť veľkostná skladba, ale aj špička vs. celý deň vs. noc),
e) koľko minút sa dáva na konečnú (okrem prestávok, čiže na meškanie + na prejazd konečnou),
f) čo všetko bude pre busy uzavreté resp. čo sa im sprejazdní naviac (otáčania cez koľaj),
g) možnosti dočasných zastávok (Zimný štadión, Idanská, Spoločenský pavilón, Bernolákova),
h) či retardér na Bernolákovej môže ísť opäť dočasne dole,
i) prečo by sa nemohli „zásadne meniť turnusové tabuľky vodičov“ (to kto je tu pre koho?).
Pretože mne sa zdá, že niekto si tu pestuje pocit výlučnosti a je alergický na kritiku. A pritom trvale praxou dokazuje, že až taký profík nie je...
A pritom ako vidím, prvé perly už sa rysujú - autobus za R2 po celej trase (prebytok vodičov autobusov?), linka 6 až na stanicu (prebytok peňazí na prevádzku MHD?)...
Ale s názorom, že desiatku netreba zatiahnuť k stanici, súhlasím (aj to večer je nezmysel).
Predpokladam (ziadne info nemam), ze 6/9 po terase budu koncit v DPMK. Odtial NAD na zelezniky. Mozno cez Popradsku okolo Cassovie, mozno inakadial. Z jazera 9/R2 po Alejovu, na zelezniloch prestup na NAD. Mozno bude R2ka ako R1 nahradena na navozy cela NAD.
Rky na terasu cez DPMK, busy cez Bardejovsku a Bernolakovu k Steelke.
Zdravím, chcel by som sa opýtať či by mi nevedel niekto poradiť ohľadom električky KT8D5. Aký je bežný prevádzkový prúd ktorý odoberá pantograf počas rozbehu električky ???
Poprípade aký maximálny prevádzkový prúd môže odoberať KT8D5 ?? 600 A alebo viac ??
Zaujímalo by ma ako bude riešena ED teda konkretne trasy liniek ktorých sa výluka na kruháči bude týkať? V médiach sa vždy objavi taka "pozitívna" správa vždy ak sa končí nejaka etapa reko trati, že "už začnu linky premávať" tam a tam,,atd, (ako bolo tomu po ukončení Vss, aj Komenskeho, aj Nemcovej,, teraz je to tak isto že konečne trieda SNP už sa bude jazdiť,, pýtam sa ako teda bude riešena trasa L6, a hlavne L9 a R2 ?? Pokiaľ viem od kedy začali akékoľvek opravi trati L9 prestala jazdiť na svojej pôvodnej trase,,, a je jedo či sa robil "uzol" (amfik, mmm ,Havličkova, Vss) ale aj Komenskeho, teraz SNP.. a teraz zase kruháč,, linku 9 tie reko trate asi postihli od začiatku od kedy sa začali trate opravovať (a to je už niekoľko rokov) buť bola len krátená, alebo zrušená, alebo len na kusku svojej trate nahradená AD (nikdy nie v celej svojej trase),, tak by ma zaujímalo teda ako bude tentokrát "zmenená" alebo skrátená, alebo upravená trasa L9 ?? Predpokladám že L6 pôjde z depa cez terasu, kuzmáknu, NO na stanicu,,, a čo L9? depo- terasa- havličkova,,, a v useku od spoločenskeho po važecku? nahradená AD ? neverim.. alebo riešene z važeckej KT-čkami a uvraťovo končiť bude na alejovej? hm a v useku alejová- spoločenský ako? a čo L R2 ? bude jazdiť obkľukou cez celé mesto, terasu, bardejovsku a do uss cez bočný výjazd?? Možno už sa vie presne ako budu spomenute linky 6.9 R2 vedene. dakujem za info.
Úprimne, viac ako predĺženie jazdnej doby na linke 10 pri tom návrhu od Terepina by ma zaujímalo, kde sa tí ľudia natlačia do nich - aj v niektorých časoch mimo špičky býva veeeeľmi slušne naplnená. Ak teda Terepin neráta s výrazným navýšením vozidiel a vodičov na tejto linke... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Iv