Reakcia na: veteran #82440:
Hrašovik by mal vlakové spojenie iba kvôli vyústeniu tunela blízko neho v mojom nákrese. Tá zastávka nemení trajektóriu trate, čiže nie je dôvod nedať tam zastávku. Ak by sa toľko nešetrilo, bolo by možné potiahnuť trať aj do vami spomenutých Rozhanoviec bez veľkého zníženia rýchloasti. Nižná a Vyšná Myšľa by prišli o takýto druh dopravy, ktoré majú cca 2000 obyvateľov, avšak treba prihliadnuť na to, že by sa oveľa zatraktívnila doprava pre ľudí od Slanca ďalej na východ. A obce Nižná Hutka a Rákoš by získali tiež taký druh dopravy. Treba pripustiť kompromisy. Nedá sa obslúžiť každá obec po ceste a zároveň zachovať rozumnú dĺžku cestovania. Napríklad pre ľudí v Michalovciach by bola určite atraktívnejšia cesta do Košíc za 38 minút namiesto hodiny a 8 minút. ? Myslím si, že hlavným cieľom má byť pritiahnuť čo najviac ľudí do vlakov.
PtrOlsn
Trať 180 by som ja osobne iba smerovo a výškovo upravil na 100 km/h, kde sa dá, tak aj 120km/h pre osobáky, ktoré by tam ostali jazdiť, zrenovoval zastávky, pridal informačné a zabezpečovacie technoĺogie.
Čo sa týka trate 190 smerom na Čiernu nad Tisou, moje riešenie by ušetrilo 20 minút iba od Košíc po Slanec, čo je obrovská úspora času. Ďalej trať pokračuje po rovine, kde by nebol problém s jej modernizáciou na rýchlosť minimálne 120 km/h, ako aj trate 191 do Humenného, ktorá sa má ešte v tomto programovom období doelektrifikovať.
Pokiaľ budú premávať vlaky takou rýchlosťou a v takých intervaloch ako teraz, tak to iba čím ďalej, tým viac znevýhodní vlakovú dopravu, ktorá bude iba upadať. Treba ľuďom ponúknuť alternatívu k autu ako časovo, tak aj pohodlím, inak z auta nikdy neodídu.
@veteran
Pevnosť kopca v hĺbke 100 metrov pod Furčou sa dá zistiť podľa zloženia materskej horniny a geologickými vrtmi. V takej hĺbke to už nemusí byť problémové a ani tak drahé. Tunel smerom na Hrašovik by som tam dal kvôli napojeniu obcí pred Budimírom. Samozrejme, dal by sa potiahnuť vlak aj do Rozhanoviec, ale za cenu dvoch estakád ponad teraz budovanú diaľnicu. Táto varianta je vzhľadom na náročnosť terénu smerom na Kysak efektívnym rozšírením siete železníc. Pre ľudí by to bola ekologickejšia, pohodlnejšia a lacnejšia alternatíva k autu alebo autobusu.