Reakcia na: Iv #82451:
"Podľa hovorkyne Dopravného podniku Michaely Karaffovej na linke č. 4 došlo k zmene na základe skutočnosti, že jej prevádzka je z dlhodobého hľadiska nerentabilná."Čiže sa nechystajú žiadať europrachy na opravu tejto trate

"Táto zmena nie je poslednou, pretože Dopravný podnik prehodnotí električkovú obslužnosť až po ukončení výluk spôsobených modernizáciou električkových tratí."
Veď to, že nie je posledná. Zmena zmenenej zmeny. Nič nejazdí rovnako viac, než pár týždňov. Ukážkovým príkladom je vykanibalizovanie linky 51 od začiatku výluk. Z 2 klbákov + 2 sólo sú zrazu 3 elektrošmejdy, nejaké spoje sa vytratili, lebo autobus bolo treba inde, no po skončení jednej etapy sa to do pôvodného stavu už nevrátilo. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo polroka dozadu. Len tak ďalej, vyháňajme stále ďalších cestujúcich, len neviem, kde sa zamestná ten ansámbl školovaných inžinierov z Bardejovskej keď to celé padne na hubu ?
rpopo
Ak by sa hľadala alternatíva ku stávajúcej severnej hlavnej trati tak jednoznačne cez Prešov dvojkoľajka s napojením niekde na úrovni SN na stávajúcu trať no nie za cenu demontáže existujúcej trate 180, ktorú rozhodne treba ponechať, minimálne pre regionálne vlaky. Keby sme urobili takú trať bez pretrasovania, že by potom pokračovala plynule cez Prešov na západ, mohli by sme uvažovať o 160tke medzi Košicami a Prešovom neprerušene (a nemusíme byť géniovia aby sme vedeli, že keď sa od Kysaku do Prešova v súčasnosti ten vlak šuchce 70-80, tak aká úspora času by to bola/. Diaľkové vlaky by cestou tým pádom nemuseli zastavovať vôbec a osobáky by to pobrali tak ako teraz. Jasné, urobili by sme pár kilometrov navyše, ale napojili by sme na priame spojenie so svetom ďalšie krajské mesto a pokiaľ sa nemýlim tak pôvodné plány pri stavaní železnice skutočne počítali s tým, že hlavná trať pôjde týmto smerom. Inač pri stávajúcej 180tke si od Kysaku ďalej ani nedokážem predstaviť, že by niekde minimálne po SN bola 160tka ak by trať išla v tejto trase, možno na zopár zanedbateľných úsekoch, ak by sa trať posunula.
A čo sa Slaneckej týka, ja som to už stokrát povedal, linka 52 je TOTÁLNY NEZMYSEL, nikde inde v európe by niečo takéto netolerovali. Tu sa nedá rozprávať o tom, že presmerujeme dopravu na trať, linka 52 má ísť po trati celá od Valcovní až po Važec. Regionálne autobusy by som ukončil na Važeckej všetky z toho smeru a vybudoval potom patričný terminál, alebo v prípade, žeby sa pritúpilo na mnou navrhované riešenie, ukončiť to na ŽST Krásna a zakomponovať vlaky do systému MHD (v súčasnosti je to blbosť ešte).