Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Isidor #8209:
OK, kosicku neschopnost rozumne investovat som prezentoval ako svoj nazor a podlozil som ho niekolkymi pozorovaniami, ale rad by som casom videl nejake podlozene nazory s dokazmi toho, ze KE vedia investovat aj rozumne.

Moje nazory na KE su citatelne medzi riadkami az hroza, to je pravda. Hlupost je vsade a napriklad v Prahe jej je minimalne rovnako, ked nie viac, ako v KE. V Bratislave takisto. Ale vies co je rozdiel? Ked napises Bratislavcanovi, ze to a to v BA MHD je riesene debilne, tak to uzna. V KE nie, tam budete (niektori) hajit svoje do posledneho dychu. Preto moje rypanie do KE. Cest vynimkam, ktore su diskusii pristupne a do ktorych ani nerypem. Nepotrebujem si nic dokazovat, tu nejde o mna, ale o vasu MHD - a ostatne, "dokazovat si" cosi mozem radsej inde, ako tu 🙂 Ale ked ma niekto utkvelu predstavu, ze si potrebujem dokazat svoju nadradenost alebo nieco take, tak nech si to kludne mysli nadalej, blud je nevyvratny.
Papyr:

Ta prva veta ma byt nejaka vyhrazka? Aaale no, pokojne, zlaty moj, ked Ti len to k stastiu chyba komentovat moju osobu, nech sa paci, ja sa nicomu nebranim. Ak Ti len po tom srdiecko pisti...
Aku informaciu naviac (vlastne 5x viac ako vravis) mi poskytne system RG Mielec oproti BUSE? Lebo ja nemam ani najmensi pocit, ze by ste poskytovali tymto systemom hlbsie informacie, nez my. Ak sa konkretizujeme na PO, tak skor naopak, vas vnutorny panel napriklad okrem nejakej divnej skratky ciela neposkytuje NIC.
DPMK nezamestnava ani jedneho cloveka navyse oproti povodnemu stavu. Jeden clovek popri svojej praci robi nahravanie do vozov a ja externe (popri ostatnej praci) robim tvorbu resp. aktualizaciu udajov. To, ze v DPMK sa do dnesnej doby nepouziva odborny software na tvorbu cestovnych poriadkov nema s konecnou podobou BUSE pre cestujucich ziadnu suvislost. Lenze to Tvoje populisticke "tukanie na stroji" je klasika, coho sa tu vzdy chytas a od coho zacinas. Takze este raz opakujem, ani jedna pracovna sila naviac.
A co sa tyka toho vasho hlasenia zastavok, ktore dostanem v kazdom voze, objektivne musis uznat, ze polovica tych hlasovych znaciek je nahratych nekvalitne - zly hlas, jeho melodia a po technickej stranke je to "prehulene", co v konecnom vysledku pre ne-presovcana neznamena ziaden krok vpred.
Ak si dovolim tieto fakty zhrnut a upozornit na ne, dostane sa mi rozvahy o tom, co sa Ti snazim vysvetlit. Vies co, pan dokonaly? Preskumaj najprv zivot okolo seba, ale nie v dosahu poldruha metra, ale aspon poldruha kilometra.
Reakcia na: Isidor #8209:
On si svoju inteligenciu dokazovat tuna nemusi. Tu si svoju inteligenciu dokazujete vy, svojimi debilnymi prispevkami...
Reakcia na: Papyr #8205:
Ak už chceme byť korektní, tak si Ťa dovolím upozorniť na to, že z dvoch, troch ani štyroch (nie, ani desiatich ?) konkrétnych príkladov plus tvojho subjektívneho názoru všeobecné tvrdenie o "košickej neschopnosti rozumne investovať" vyhlásiť nemôžeš - to by potrebovalo dôkaz ?.
Ale ako Tvoj vlastný, subjektívny a určite ničím neovplyvnený ? názor ho samozrejme prezentovať smieš ?

A neboj, Tvoje názory na osoby (nielen) na tomto fóre plus v zvyšku košickej kotliny sú naozaj zjavné aj bez toho, aby si vyslovil oné "dve vulgárne slová", matne si spomínam napríklad na niečo ako "inteligenčnú insuficienciu mesta na Hornáde", takže uvažujem nad tým, či ťa naozaj baví dokazovať si na tomto fóre niečo (svoju inteligenciu asi).
Reakcia na: Vladimír #8204:
No. Pôvodná debata bola o tom, že "bežne v pražskom buse nezaznie názov zastávky šiestich po sebe idúcich zastávok, lebo vodič zabudol stlačiť tlačídlo" - čo nie je pravda (aj keď sa o tom asi musíš presvedčiť na vlastné oči)

Ďalej. "Systém, kedy má vodič čokoľvek stláčať považujem za dosť nedokonalý" - možno nedokonalý (vec pohľadu), ale funkčný, štandardný a bežne používaný.
"za rovnako nešťastné považujem košické zadávanie ručné prehadzovanie cieľov na konečnej zastávke" - to isté.

V konečnom dôsledku teda "kvalita" systému nezávisí od prevedenia ani od značky (dokonca ani od mesta...), ale od jeho funkčnosti v praxi a samotnej úrovne informovania cestujúcich. Preto "problém" s "košickým" prehadzovaním cieľov na konečnej (ak nejaký je) v skutočnosti nie je problém s ručným prehadzovaním cieľov, ale s prístupom vodičov a nadriadených a to je celkom iná kapitola.

PS: Asi aká časť vodičov je schopná bez mihnutia oka vypnúť automatiku a ručne nahodiť inú linku (tvoj odhad)?
Reakcia na: Diggi #8206:
Islo by to aj dvoma slovami, ale nechcel som byt vulgarny.
Reakcia na: Papyr #8205:
Jaj dig prešovčane.....kratšie by to nešlo? Kto ma čítať vaše citové výlevy? ? ?
Tvoje nazory ohladne mojej osoby si nechaj pre seba, ak nechces, aby som sem zacal pisat svoje nazory na tvoju osobu.

Ja som pisal o kosickej neschopnosti rozumne investovat vseobecne a na priklade sposobu IS BUSE (a mnohych inych) som to konkretne ilustroval. A aky argument si proti tomu pouzil ty? Ze nase Mielce nie su kvalitativne tak na vyske ako BUSE. No nie su, samozrejme, ze nie su. Ale informacia, ktoru dostanes z Mielca, nie je 20% z informacie, ktoru dostanes z BUSE, ale podstatne viac, zatialco cena tych 20% dosahuje.

A hlavne som chcel povedat, ze DPMP kvoli tomu, ze ma IS RG Mielec, nemusel zamestnat vobec nikoho. Ja viem, tebe sa to musi blbo pocuvat, ked ty sa profesne zaoberas tym, ze sa hras s pixelikami na BUSE. Ale v Presove jeden system ovlada IS vo vozoch a spravuje (alebo "menezuje") cestovne poriadky, pritom DPMP nema ani jedinu pracovnu silu vyclenenu iba na jeho obsluhu. A u vas? Jedna baba tuka poriadky na stroji a dalsi dvaja ci traja sa staraju o IS BUSE, a ti dvaja ci traja #8193) su este malo, lebo stvrty sa ma starat o diagnosticky software!

Takze kupili ste si enormne drahe BUSE, zamestnavate kvoli tomu niekolkych ludi, a to este nie je dost, mali by ste zamestnat dalsieho, pritom bezny cestujuci v PO sa s IS stretne vo viacerych vozidlach, akusticke informacie dokonca dostane v kazdom, a nas system je lahsi na ovladanie.

Ak si dovolim tento fakt zhrnut a upozornit nan, dostane sa mi rozvahy o mojom psychickom stave. Vies co, pan dvorny nastavovatel displejov? Preskumaj najprv svoj vlastny.
Reakcia na: 1018 #8196:
Jasné. BUSE ako také som nikdy nespochybnil. Ale som rád, že v meste, kde som býval i kde bývam teraz používame systém R&G. Možno má niektoré muchy, ale jeho cena umožňuje mať ho vo všetkých vozidlách. Svoj názor na R&G vs. BUSE by som uzatvoril klasickým "lepší vrabec v hrsti ako holub na streche" 😉

Re #8199 Isidor: Poprosil by som Ťa, aby si sa zdržal zbytočnej irónie, zvlášť ak (myslím) dobre vieš, že porovnávaš neporovnateľné. Samotné riadenie vozidla je niečo iné ako bezduché stláčanie nejakého tlačidla nespočetne veľakrát počas služby.

Hoci ide o vskutku jednoduchý úkon, zapojením vodiča do činnosti sa zvyšuje pravdepodobnosť omylu. Je to úplne pochopiteľné. Aj v supermarketoch, kde sú obrovské nápory zákazníkov je dnes už štandardom skener čiarových kódov, ktorý nablokuje zakúpený tovar automaticky. Povedal niekto, že predavačky sú tak málo inteligentné, že nevedia kód výrobku alebo priamo cenu nahadzovať do pokladne ručne? Nie. Akurát je možné predpokladať, že pri toľkých zadávaniach za deň sa môže priplichtiť nepríjemný omyl. Rovnako je to aj s vodičmi. Ja netvrdím (a nikdy som netvrdil), že vodiči sú nejaké stádo nevzdelaných volov. Samozrejme, že vodič stláčať tlačidlo pri každej zastávke môže. Ale zbytočne sa tým zvyšuje riziko omylu. Stačí, aby jeho pozornosť zaujala bezpečnosť chodca na zastávke a pod. a už môže na stlačenie tlačidla zabudnúť a cestujúci informáciu nedostane. Skrátka podľa mňa by taká vec ako ohlásenie zastávky, mala nabiehať bez zásahu vodiča.

Ohľadne narážok na prešovského vodiča už vôbec nechápem Tvoj provokačný tón, keďže ak verím Tvojej vlastnej logike, musím veriť, že odpoveď na položené otázky musíš tušiť aj sám. A tak len pre istotu uvediem, že v prípade, že nejakým nedopatrením systém nehlási aktuálnu zastávku, vodič má možnosť zastávku nastaviť správne ručne a systém bude od nej pokračovať ďalej už automaticky. V prípade nepravidelnosti má možnosť z automatického režimu sa vypnúť a ručne nahodiť inú linku a cieľ, prípadne v nových verziách systému R&G aj priamo nastaviť variant trasy pre automatické hlásenie zastávok na mimoriadnej trase mimo cestovného poriadku. Samozrejmosťou je možnosť vyhlasovania predvolených oznamov cestujúcim, o obchádzkach, technických poruchách vozidla, kontrole cestovných lístkov a pod.
Reakcia na: Diggi #8202:
Inac jedna C744 je vždy na 56-ke a druhá ide ráno z Ťahanoviec okolo 6.15 linku RA5. ?
Reakcia na: Majkl #8197:
jasné záujem je. NO niečo mi vtedy spomínal Vladimír, 4128 a 4129 neboli natankované preto, že boli vyradené v novembri 2003 ?.
4131, 4132 a 4133 ako aj 4126 jazdili až do konca augusta, teda ešte istú dobu po Tvojej návšteve. Od 1.1.2004 už nebol vypravený žiaden linkový autobus. ?
Ja som bol v Šaci 27.8.2004. Už som sa chystal , že sto vezmem smerom na Košice keď okolo 14.00 vybehli von C734-ky 6009, 6023. Bolo to síce len na 2 kolá a zvoz z USS ale stačilo to na to, aby som ich odfotil. To bol piatok, ako som zistil posledný deň a posledné minúty linkových busov na mestských linkách.

Ostali nám len 2 generálkované C744 3101 a 3103. ?
Dnes, presne pred 113. rokmi, sa v uliciach mesta objavili koňky a začína sa písať história MHD na Slovensku. Vtedy na jedinej linke premávali koňky na trase železničná stanica - Kirovova - Alžbetino námestie (Nám. osloboditeľov) - Hlavná - Nám. Františka Jozefa (Nám. MMM) - Hospodárska škola (Št. Lokomotívy). Trať bola k 12.8. nasledujúceho roka predĺžená po Čermeľskej ceste až k reštaurácii Baránok (Čermeľ) a pribudli aj trate nákladnej dopravy. Koňka a neskôr aj para, bola nasledujúcich takmer 20 rokov bežným obrazom mesta.
Reakcia na: jakub #8165:
Pýtal si sa, či ešte jazdí. No, vraj hej 🙂 Musím si ho kdesi odchytiť...
http://www.prahamhd.vhd.cz/Busfoto/CityBus_prot.htm
Reakcia na: jakub #8165:
Ked je este aktualna Tvoja otazka, bolo to v maji alebo v juni 1997, ked ma pamat neklame.
Reakcia na: Vladimír #8179:
Podľa Tvojej teórie "nespoľahlivosti ľudského faktoru" (Ozaj, chodievaš k lekárovi? A nebojíš sa??) sa čudujem, že u vás ešte vodič ručne (!!) otvára a zatvára dvere...nezvládol by to Mielec? A spoľahlivejšie? A vôbec, mali by ste sa obzrieť po nejakom autopilotovi do "systému", nech tých nespoľahlivých vodičov rýchlo povyhadzujete...
Ale no.

Povedzme to tak. Vodič je zodpovedný za jazdu spoja. Vodič je zodpovedný za cestujúcich. Vodič je zodpovedný za stav vozidla. VOZIDLA...ktorého základnou súčasťou je informačný systém. Vodič s ním MUSÍ vedieť robiť, a spoľahlivo. Tebe by sa páčilo, keby sa ho ani nedotkol. Fajn. Tak sa chcem opýtať: Čo môže, čo vie a čo naozaj urobí prešovský vodič v prípade mimoriadnej udalosti, operatívneho odklonu, krátkodobej výluky alebo hoc len náhodného "preskočenia" jednej zastávky (ó pardón, systém je predsa dokonalý, beriem späť)? Bude sa prizerať, ako mu palubák veselo vyhlasuje zastávky vzdialené stovky metrov? Alebo ho pre istotu úplne vypne?

Nerob z vodičov idiotov. Rutinne stlačiť štyri tlačidlá na konečnej (áno, dokonca aj jedno tlačidlo na každej zastávke) by zvládlo päťročné decko (viď niektorých diskutujúcich na fóre ?). Je to práca a povinnosť vodiča. Za ktorú je v neposlednom rade platený. Takže zádrheľ je v tomto prípade niekde inde a ty to veľmi dobre vieš.

Čo sa týka Prahy, tak neviem či bol od leta 2002 "celý systém vymenený". Tipujem však, že nie. Akurát sa začal používať poriadne. Príď a uvidíš, že funguje. Z pohľadu cestujúceho vravím, že prakticky dokonale (stratiť sa je holá nemožnosť). A o tom je reč.
Reakcia na: Diggi #8106:
hej, 4128 a 4129 sa mi v Šaci podarilo odfotiť v posledný deň premávky. Vraveli mi, že už ich ani nenatankovali, lebo na ďalší deň už nemali byť vypravené. Opäť, fotky môžem poslať, ak je záujem.
...ved ja nehovorim, ze nie. Ja som sa iba zastaval IS BUSE ako takeho.
Reakcia na: Vladimír #8194:
doslova vyhodené obrovské peniaze... 😞
Reakcia na: 1018 #8193:
Tak to je potom už skutočne obravská dopravná tragédia. Doslova vyhodené peniaze ?
Vladimir:

My patricny diagnosticky software mame, zistil som prednedavnom. Len niet cloveka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.