Reakcia na: Vladimír #8179:
Podľa Tvojej teórie "nespoľahlivosti ľudského faktoru" (Ozaj, chodievaš k lekárovi? A nebojíš sa??) sa čudujem, že u vás ešte vodič ručne (!!) otvára a zatvára dvere...nezvládol by to Mielec? A spoľahlivejšie? A vôbec, mali by ste sa obzrieť po nejakom autopilotovi do "systému", nech tých nespoľahlivých vodičov rýchlo povyhadzujete...Ale no.
Povedzme to tak. Vodič je zodpovedný za jazdu spoja. Vodič je zodpovedný za cestujúcich. Vodič je zodpovedný za stav vozidla. VOZIDLA...ktorého základnou súčasťou je informačný systém. Vodič s ním MUSÍ vedieť robiť, a spoľahlivo. Tebe by sa páčilo, keby sa ho ani nedotkol. Fajn. Tak sa chcem opýtať: Čo môže, čo vie a čo naozaj urobí prešovský vodič v prípade mimoriadnej udalosti, operatívneho odklonu, krátkodobej výluky alebo hoc len náhodného "preskočenia" jednej zastávky (ó pardón, systém je predsa dokonalý, beriem späť)? Bude sa prizerať, ako mu palubák veselo vyhlasuje zastávky vzdialené stovky metrov? Alebo ho pre istotu úplne vypne?
Nerob z vodičov idiotov. Rutinne stlačiť štyri tlačidlá na konečnej (áno, dokonca aj jedno tlačidlo na každej zastávke) by zvládlo päťročné decko (viď niektorých diskutujúcich na fóre ?). Je to práca a povinnosť vodiča. Za ktorú je v neposlednom rade platený. Takže zádrheľ je v tomto prípade niekde inde a ty to veľmi dobre vieš.
Čo sa týka Prahy, tak neviem či bol od leta 2002 "celý systém vymenený". Tipujem však, že nie. Akurát sa začal používať poriadne. Príď a uvidíš, že funguje. Z pohľadu cestujúceho vravím, že prakticky dokonale (stratiť sa je holá nemožnosť). A o tom je reč.
Vladimír
Rozdiel medzi BUSE a R&G je skutočne najmä o grafike, ktoré je u BUSE na neporovnateľne vyššej úrovni. BUSE umožňuje krajšie a rozmanitejšie a často lepšie čitateľnejšie fonty...
A tu by sme už aj skončili. Vo všetkom ostatnom sú systémy porovnateľné. Až na cenu, ktorá je u R&G niekoľkonásobne nižšia. A práve tá spôsobuje v slovenských podmienkach, že podniky, ktoré si kúpili R&G a nie BUSE, môžu paradoxne poskytovať cestujúcim kvalitnejšie informácie vo väčšom počte vozidiel, pričom samé môžu disponovať (a disponujú) najrôznejšími dopravnými štatistikami, o ktorých môžu podniky s konkurenčným systémom BUSE iba snívať. Nie žeby BUSE nevedelo niečo, čo vie R&G. Vie, ale za takú cenu, že na Slovensku to nikto nekúpi.
A tak košický DP má krásne supersvietivé displeje s informáciami v dvoch riadkoch, ale to je asi tak všetko. Či vozidlo šlo alebo nešlo podľa cestovného poriadku, to zistiť nevie. Či vodič na zastávke zastavil alebo nezastavil, to zistiť nevie. Či vodič na zastávke otvoril dvere alebo neotvoril, to zistiť nevie. Či došlo k neoprávnenému vypusteniu cestujúcich mimo zastávky, to zistiť nevie. Kedy vozidlo šlo mimoriadne do vozovne a s akou technickou poruchou, to zistiť nevie. Akú odchýlku od cestovného poriadku má, to vodič zistiť nevie. A mohol by som pokračovať ďalej a ďalej.
Asi tak.