Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #80563:
Keď už po Jazere musia (...) jazdiť autobusy, tak by mohli priamo po električkovej trati. Keď sa raz o 10 alebo 15 rokov Slanecká rozšíri na 2+2 pruhy, neverím, že polovicu vyhradia ako BUS pruhy. To by v podstate ani nevyriešilo problém toho sídliska.
Reakcia na: veteran #80556:
K pravidelnym zapcham prirataj aj VSS krizovatku a Jazero. Elektricky maju vlastnu trat, tie by sa posilnit dali, autobusy vsak potrebuju zriadit nove BUS pruhy, inak bude posilnovanie zbytocne. Prikladom je prave ta presovska, kde jazdia napr. z tahanoviec spoje kazdych 6 minut (pravidelne), casto sa dobiehaju, obiehaju, pripadne 51 kvoli meskaniu nestihne svoj dalsi odchod zo sidliska a spoj uz vypraveny nie je vobec. Dosledkom coho prichody na Nam. osloboditelov uz niesu v intervale 6 minut, ale nahodne.
Reakcia na: Bjorn #80561:
To nie je planá nádej, ale zmysel pre humor ☺ ☺ ☺
...a potom že viac vážny
Reakcia na: veteran #80560:
Ja budem viac vážny hneď ? : Živím v sebe planú nádej, že divoký východ nie je úplne stratený a raz príde k slovu aj odbornosť a nie len politické nominácie.
Reakcia na: Bjorn #80557:
Menej vážne: 40 rokov boli dobré rozbité intervaly, prečo by sa to malo meniť? ?
Viac vážne: Kto si objedná kilometre navyše?
Reakcia na: Bjorn #80558:
Narážam na to, že menované časti mesta už sú upchaté a živím planú nádej, že ľudská pohodlnosť a sebeckosť nie je ani na Slovensku nekonečná... Takže majú voľný parket.
Reakcia na: veteran #80556:
Čiže aby v tých zápchach stálo viac autobusov ?
Reakcia na: veteran #80554:
No ale úprimne... V Košiciach by to snáď platiť mohlo. Keď sa pozriem na najdlhšiu električkovú linku, tak z toho chaosu sa mi točí hlava. Ráno chvíľu interval 20 minút, potom dva spoje po 12-tich minútach, necelú hodinu každých 10 minút, ktoré nasleduje jeden spoj po 12 minútach. Potom v sedle každých 15 minút, popoludní v skorej popoludňajšej špičke necelé tri hodiny 12´ interval, a deň uzatvára 20-minútový interval večer a včasné ukončenie dennej výpravy pred 23:00 (okrajové 30´ intervaly nepočítam schválne, majú slúžiť ako prekrytie sa s nočnou výpravou). O tom, že ďalšie linky majú pre istotu úplne inú frekvenciu a neexistuje nejaký štandard, ani nehovoriac. Prekladať sa dajú iba spoločné úseky liniek 9+6 a 3+7.

Keby to jazdilo každých 6 minút v špičke a 12 minút v sedle/popoludní na všetkých linkách (doplnené o 20´ v okrajových časoch), nenalákalo by to nových cestujúcich? Aby cestujúci nemusel študovať cestovný poriadok, alebo chodiť každý deň v presnú minútu z domu tak, aby stihol jeden "svoj" konkrétny spoj.
Reakcia na: rpopo #80555:
Prešovská a Palackého sú ráno pravidelne upchaté, takže sa môžu pokojne začať činiť...
Reakcia na: veteran #80554:
To je blbosť. Ale pri sučasnej vyprave vozidiel (nie počtom, typovosťou) by sa ten polovičny alebo minimalne zhustený interval na náraste cestujúcich možno prejavil. Sice ktovie či možno strategicky nečakaju, kym sa nam mesto kompletne upchá a potom veľkomožne posilnia MHD ako veční záchrancovia....
Reakcia na: 110mat110 #80553:
To celkom pravda nie je. Resp. to nemusí platiť nutne. Lebo zajtra nakúpim ojazdené maršrutky z UA a nechám ich jazdiť každé 3 minúty. Nie som si istý, či na toto nalákam (staro)nových cestujúcich.
Reakcia na: S499.1023 #80548:
Polovicny interval = narast cestujucich!
Reakcia na: Bjorn #80551:
Isteže to je technicky zvládnuteľné, však sa takto za čias vlečných vozňov menila "konfigurácia" niekoľkokrát denne. A keby sme to chceli mať aj s komfortom, tak pán Scharfenberg to zvládol už v roku 1903.
Reakcia na: S499.1023 #80550:
Zdroje nie sú otázka na mňa, ale vieme dobre, že keby sa nekradlo... To je ale na inú tému.

Isteže ja by som tie vozy nikdy nevybral, keďže ale splnili kritériá na 100%, asi je to presne to, čo cestujúci v Košiciach chcú a potrebujú. V záujme čo najvyššej unifikácie vozidlového parku je už ale otázne, či by sa vôbec oplatilo premýšľať o nejakom normálnom vozidle, v Košiciach je tých Taškentov už pomerne veľa.

V sedle LF2 sólo? Žeby sa každý deň niekoľkokrát menila konfigurácia? Je to technicky zvládnuteľné a sú spriahadlá na to prispôsobené? Ak by to nebol problém, tak si myslím, že toto by bol určite lepší spôsob.

Áno, mal som na mysli prestavať v zmysle nový voz na starých papieroch, kedy sa využije zopár komponentov zo starého vozidla. V Brne si takto "vyrábajú" vozy sami v DP. Ak sa nepletiem, raz tak využili vozidlo po dopravnej nehode, proste z neho spravili LF. Samozrejme ale predošlú genráciu so schodom navyše, nie "pluskovú".
Reakcia na: Bjorn #80549:
Zdroje sú? Treba kupovať práve LF? V sedle by nemohli jadiť LF2 sólo? Prestavať, čiže postaviť nové vozidlo na starých papieroch?
Reakcia na: S499.1023 #80546:
LF by sa predsa mohli dokúpiť a nekupovali by sa už žiadne LF2. Resp. by sa mohli prestavať zostávajúce T3.
Reakcia na: rpopo #80547:
Polovičný interval = dvojnásobok vodičov.
Ja som názoru, že variá zdvojovať netreba. Osobne by som ale radšej uvítal hustejšie intervaly, radšej nech ide jedno vario za 5 minut ako jedna dvojička za 10. A zlepšili by sa tým nepochybne aj prestupové možnosti, lebo tie niesu medzi električkami zjavne žiadne. Dnes, keď nemám chuť čakať 7 minút na električku napr. na NMM a potrebujem sa dostať na terasu, zvolil by som prestup 2-4/6, na dome umenia. To je ale znemožnené, nakoľko 6tka odchádza minútu pred príchodom spomenutej kombinácie. A že v úseku "slučky" 6tky nás takto býva viac dám ruku do ohňa. 🙂
Reakcia na: Bjorn #80545:
A kde vezmeš tie LF? Pokiaľ viem, tak máte jednu a Taškentu sa už podarilo tie svoje predať kamsi do Turkménska či kam.
Reakcia na: S499.1023 #80543:
Tak potom beriem späť. Stále mám ale pochybnosti o využití takýchto súprav v celodennej prevádzke. Možno brnenský model LF2+LF by sa dal celkom rozumne využiť. Cez víkendy iba LF2.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.