Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: afeno #80542:
Tak predpokladám, že počas tej výluky jazdili LF2 len na časti linky. Takže to asi úplne vážne brať nemožno. Čo viem, tak v ranných špičkách za štandardnej premávky to bolo často dosť na hrane...
Reakcia na: Bjorn #80541:
Obmedzenie dĺžky súpravy z legislatívy už pomerne dávno vypadlo, takže by stačili tie úpravy zastávok a svetelnej signalizácie.
Reakcia na: Bjorn #80534:
prečo by sa nehodili? počas jednej z výluk minulého roku premávali na linke 9 LF2+ s 10 minútovým intervalom, a nemyslím si že chodili nejak nenormálne natrieskané a pod.
Reakcia na: S499.1023 #80537:
Technický problém to určite nie je, ale je tu zopár ALE. V prvom rade dĺžka takého vlaku. Ak sa nemýlim, na 45 metrov dlhú súpravu by sa musela vyžiadať výnimka alebo by sa musela upraviť legislatíva. Ďalej je tu problém s dĺžkou zastávkových ostrovčekov. Kým za socializmu premýšľali dopredu a napríklad na Terase (vtedy Nové mesto) naplánovali projektanti 60 metrov dlhé ostrovčeky tak, aby sa tam zmestili dve KT8, v posledných rokoch sa toto úplne vypustilo. V Košiciach je niekoľko zastávok, ktoré by sa na prevádzku 2xLF2 museli upraviť, lebo v súčasnosti sa tam vojde iba 30 metrový voz/súprava. Bez rezervy. Po trase liniek 6 a 9 by sa ale taká zastávka nachádzať nemala a aj keby, šlo by to pomerne jednoducho a lacno opraviť. Pokiaľ by sa teda nejednalo o niektorú z poslednej rekonštrukcie. No a nakoniec je tu najväčší problém - takto spriahnuté súpravy by pri súčasnom linkovom vedení mohli byť v niektorých časoch predimenzované, alebo by jazdili v neatraktívnych intervaloch. Akýkoľvek denný interval nad 10 minút je totiž neatraktívny, takže by to chcelo zvážiť počet liniek tak, aby sa mohli adekvátne zahustiť zvyšné linky a hlavne zjednotiť intervaly. Toto by bol určite najväčší problém, v Košiciach si neviem predstaviť, žeby sa rozhodlo o zrušení niektorých liniek, "lebo doteraz to tak fungovalo...".
Reakcia na: veteran #80539:
To všetko čo si napísal je nepochybne pravda. Ale ako som napísal, radšej pôjdem vo vysokopodlažnej ojetine kde sa vojde napr 150 ľudi bez problemov, ako keď sa ma rovnaky počet pokúsiť doslova narvať do Tedomu či hocičoho pod kapacitu. A čo sa výpravy týka, tak by sa na inkriminovanej linke, v tomto prípade 71/72 opätovne zaviedli garantované NP spoje respektíve spoje, kde by NP vozidlo garantované nebolo, takzvane podľa stavu, a vec by bola týmto definitívne vybavená. Triezvym pohľadom na stav pred oficiálnym koncom TD a počet terajších služieb, hoci sa nezmenili konštatujem, že zo 14tich celodenných služieb by 4 mohli zabezpečovať trolejbusy. A 4 kĺbaky, ktoré sa vezmú z tejto linky, sa ti pridajú inde, a ano, napriklad miesto toho, aby v pripade poruchy iného, nemusel ísť na kĺbovú linku Tedom. Ani jedno riešenie nie je ideálne, ale toto mi príde pre cestujúcich jednoznačne prijateľnejšie. Vykazovanie nevypravenej služby resp. zálohy by ma skutočne prekvapilo, keď sa zjavne vykazuje aj prevádzka trolejbusovej dopravy. Neviem si inak vysvetliť to, prečo tie trolejbusy ešte stále nespratali a prečo chodí trolejová vežka pravidelne kontrolovať stav vedenia po celej trase trolejbusu, obvykle celé popoludnie. 🙂 Prečo to tak je nám ešte DP neozrejmil.

V mojom príspevku som ekonomikou myslel skôr to, že je mimoriadne neefektívne kvôli pár vozom držať v prevádzke dielne a zázemie, obzvlášť, ak by tie vozy mali slúžiť len v prípade nedostatku iných vozidiel, ako to navrhujem ja. Ale ako cestujúceho ma to skutočne zaujímať nemusí, má tam byť kĺbak ? Má.
Reakcia na: rpopo #80532:
DP porušuje predpísanú typovosť výpravy takým právom, že to nik nekontroluje. České ministerstvo dopravy napríklad robí pravidelné kontroly na niektorých linkách Českých dráh a to dokonca aj na medzištátnych spojoch (!) Už dokonca lietali cezhraničné „pozdravy“, keď PKP neposlali vozne predpísaného typu a v predpísanom množstve. Neexistuje jediný pádny dôvod, prečo by analogicky nemohlo postupovať Mesto Košice.

Čo sa týka tedomov v kĺbových službách... To je dôsledok rokmi zanedbávanej TD a hlavne dlhé roky trvajúceho hrania sa na mŕtveho chrobáka. Už dávno malo byť jasné, či TD áno alebo TD nie. A nie hrať sa na to, že to prevádzkujeme, akoby sa nič nedialo, ale v zásade robíme len nutné investície, aby to aspoň nejako jazdilo. A potom, keď to už nejde, tak drzo zneužiť výluku na faktické zrušenie. V súčasnosti máš plne NP výpravu, takže nasadenie 15 Tr(M) by znamenalo zníženie štandardu.

Myslím, že riešenie je jasné: Rozhodnúť sa záväzne a definitívne, čo ďalej. Nie nasilu nasadzovať ojetiny, bohvie na akú dlhú dobu (rok, dva, polroka?), len aby na 17ke alebo inej linke bola dodržaná typovosť. Dokedy? Raz sa aj tie 15 Tr(M) rozpadnú a budeme opäť pred tým istým problémom. Výprava má byť proste krytá dostatočným počtom správneho typu vozidiel a tomu má byť prispôsobená údržba, personál a v prvom rade financie.

Ad ekonomické dopady TD: s tým sa predsa oháňajú len miestni zástancovia systému odvšadiaľ-všade (v zmysle, že vedenie 71/72 je veľmi okľukové a v pohode by ich nahradilo niekoľko, citujem, priamejších liniek. JASPERS povedala niečo iné.

Okrajovo k zálohám:
1. Ich využívanie. Krátkodobé hradenie výpadku (napr. jedno kolo) je samozrejme úplne v poriadku. Omnoho viac človeka vyrušujú hradenia celej služby. To je v podstate buď nevypravená záloha alebo nevypravená daná služba. Ktovie, ako sa takéto prípady vôbec vykazujú...
2. Ich štruktúra. Tá je maximálne amatérska, keďže nekopíruje štruktúru celej výpravy. Jeden klbák v zálohe a chýbajúci strednokapcitný voz tiež o čomsi hovorí...
Reakcia na: N/A #80535:
Verím verím, zas až také zlé to nie je oproti tomu co tu jazdilo predtým a verim ze raz cela MHD bude komplet nizkopodlažná. To čo ty spomínaš ano deje sa to ale ani priblblí a nechopní pracovníci nebudu naveky.
Reakcia na: Bjorn #80534:
Práve v meste, preslávenom jedinou pravidelnou prevádzkou 3 x T3 v ex-ČSSR by bol problém radiť LF2 do dvojíc?
Reakcia na: myslavcan #80530:
Ale na blbom mieste. Proste poschodový autobus je bezbariérový a T6 alebo KT8 "original" rozhodne nie.
Reakcia na: LUKYmhd #80533:
Luky ty veríš že sa to časom zmení? Ty nebývaš v KE však? Títo priblblí a neschopný ďalšieho rozvoja pracovníci v nemenovanej firme sú schopný vidieť len záujmy svojej peňaženky. Hanba!!!
Reakcia na: LUKYmhd #80533:
Interval je zas iná vec. Aj to, že na tebou uvedené linky sa nehodia "nové" Variá, lebo sú príliš malé. Ale čo si Košičania zvolili... Tak v tom sa budú voziť.
Reakcia na: Bjorn #80525:
Ano bol som aj vo Viedni aj v Budapesti aj v Prahe a vsade jazdia aj vysoke ale aj vela nizkych vozidiel a su tam ovela hustejsie intervaly ako tu cize tam nizky voz pride kazdu chvilu zatial co tu napr L6 a L9 cez pracovne dni ledva raz za hodinu. No verim ze sa to zmeni k lepsiemu casom.
Reakcia na: veteran #80531:
To sú rozličné pohľady na tú istú vec. Ja sa pýtam, akým právom DP porušuje podmienky prepravy, keď na linku, ktorá má byť obsadená kĺbovým vozidlom pošle vozidlo štandardnej dĺžky ? A v tomto prípade ma vôbec nezaujíma, či to je Tedom alebo SOR alebo pre mňa za mňa eŠeMka ? Pre mňa je dôležité to, či sa jednak do vozidla vojdem a aj aké také pohodlie, tym myslím, necestovať ako v sardinkárni. A keď sa to stane raz, že príde na linke malý voz ako záloha, to sa stane, ale skutočne je ťažké akceptovať, ak je malé vozidlo do danej kĺbovej služby vypravené. A keď to nie je "trolejbus" tak to je iná linka. Dnes behá nejaký Tedom na 17tke, a ja len opäť pripomeniem, že nám v garáži stojí niekoľko nevyužitých KĹBOVÝCH trolejbusov, ktoré keby jazdili na svojich službách, tak by uvoľnili opäť KĹBOVÉ autobusy, a tie KĹBOVÉ autobusy by mohli jazdiť v službách kde ten KĹBOVÝ autobus chýba. A všetci vieme, že to nie je jednorázová záležitosť. A či je vozidlo prehnité alebo polámané, už nesúdim, viem však, že v posledných 5-6 rokoch prešlo viacero trolejbusov väčšími opravami, a teda minimalne 4 až 5 kĺbakov by mohlo pohodlnne bez problémov jazdiť. A dristy o ekonomike prevádzky si nechajte, ako cestujúceho ma to skutočne nemusí trápiť, lebo za cestovné si platím, a nedostávam za to službu, za ktorú si platím.
Reakcia na: rpopo #80527:
Riešite tu dôsledky, nie príčinu. Posielať von zhnitý kĺbový trolejbus a polámaný tedom, to je prášť jak uhoď. Akurát do jedného vieš natrepať viac ľudí.
Reakcia na: S499.1023 #80523:
Môj príspevok bol plný irónie ?
Reakcia na: Corey #80524:
#5750: Montana Steakhouse Hotel Yasmin
Reakcia na: S499.1023 #80526:
To záleží na tom, nakoľko tu možno hovoriť o priamej úmere. Je to určite dosť individuálne, nie všade musí byť pomer týchto nákladov a celkového rozpočtu rovnaký.
Reakcia na: Yogi616 #80520:
Ku koncu boli malé vozy skôr záležitosťou nočných služieb, nakoľko klbakov bol dostatok. To nič nemení na tom, že v DP stojí mnoho schopných kĺbových trolejbusov, a keď nemajú dosť kĺbakov, tak nás nechávajú tlačiť sa v tych skaratych plynovych komorách... kde sa stala chyba ? Do toho male vozy neťahaj. 😉
Reakcia na: Bjorn #80525:
Keď sa jedná o menšie mesto, má aj adekvátne menej peňazí (ak to nie je Monte Carlo alebo Bern).
Reakcia na: LUKYmhd #80521:
Bol si v nejakom inom meste, ako v Košiciach? Viedeň, Budapešť, Praha, všade jazdia nové, ale aj 30 a viacročné električky. Aj v porovnateľne veľkých mestách v ČR, nie len v metropolách. Mimochodom, keď sa jedná o menšie mesto, znamená to zároveň, že obnova vozidlového parku je výrazne menej finančne náročná. Nemyslíš?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.