Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5801 #79036:
lol uz aj samotna ostrava ktora kedysi v 90rokoch nakupovala preliezkove taskentwageny nas zacina predbiehat, nasadenim celkom podarenych inekonov, vidno ze uz aj na morave zacinaju pomaly prichadzat k rozumu a kracaju s dobou.. ci skoda ci inekon ci CAF u nas nieco take neuvidime ani dalsich sto rokov.. uz si mozeme podavat ruku akurat tak s uzbekistanom, na ktorom tak TWT uspesne vynasa a vdaka takym krajinam sa udrzuje este pri zivote.. jediny rozdiel v porovnani s nimi su akurat vymenene trate v meste aj to maximalne lajdackym sposobom ?
Reakcia na: S499.1023 #79040:
Ja ale stále nechápem, prečo sa o 100% otočných podvozkoch bavíme ako o jedinej možnosti (nutnosti).
Reakcia na: mi.v #79042:
Kosicke obrubniky su vyssie ako tie z videa. Tie v KE su na urovni podlahy, co je funkcne uzasne, ale riskuje sa kolizia s busom. Taketo obrubniky by boli perfektne pri elektrickach kde sa nepochopitelne nepouzili.

K veci: Na NO smer dom umenia je problem prijazd. Casto tam stoja odstavene auta a autobusy. Takze vodici sa nedokazu presne namerat. S vyjazdom problem nie je. Je tam maly uhol a dlha hrana. NO smer Stanica ma presne opacny problem. Kde su vyjazdy problematicke.
Môžu sa kaselské obrubníky na košických zastávkch používať "normálne"?

https://www.youtube.com/watch?v=W0b4Su7wceU

Alebo naše busy sú tak nízko nad cestou, že by si pri nájazde k obrubníku poškodili predný roh? (Pri odjazde zadný roh?)

Teraz ma zaujíma technická stránka veci, teda nie to, či by niektorý blízko stojaci cestujúci dostal jednu späťákom.
Reakcia na: S499.1023 #79040:
Tak to dá rozum, nemôžeš mať kolečká o fí 150 mm a motorčeky do autodráhy...?
Reakcia na: Bjorn #79039:
Moja otázka na veterána znela: Ukáž nečlánkový, 100% NP voz bez podest.
Isteže ich EVO má aj v kĺbovej verzii, keď vychádza z toho istého základu. Prostě 100% otočné podvozky s pevnými nápravami pod nízku podlahu nenapcháš.
Mimochodom, 15T by tie podesty mala tiež, len ich má schované v tých hypertrofovaných harmonikách.
Reakcia na: S499.1023 #79038:
EVO je jednočlánkové. Bez pódií, ktoré sú tam pre tie podvozky to postaviť nemožno. Lenže... EVO ich má aj v kĺbovej verzii.
Reakcia na: Bjorn #79032:
Fakt je jednočlánkový? A načo má tie harmoniky potom? Miešate tu piate cez deviate.
napríklad tu je kĺbový, 100% NP voz s otočnými podvozkami... daňou za otočné podvozky je tiež riešenie zvýšenej podlahy nad podvozkami. Ide o prototyp Inekon Superior plus. Stále čaká na testovanie v Ostrave
Zaujímavá prednáška pre tých, ktorí budú v BA. Ing. Viliam Šestina: Nové električky v dopravných podnikoch v SR
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5970-Seminar-SVTS-Ing-Viliam-Sestina-Nove-elektricky-v-Dopravnych-podnikoch-v-SR/
Reakcia na: 110mat110 #79023:
Na toto treba inštruovanie? Sedliacky rozum nestačí, že nezastanem krížom cez priechod? Mohli tam dať semafor, aby to bolo jasnejšie...

Ideálne je urobiť to tak, ako v mnohých iných mestách vo svete. Prvý voz v obratisku to potiahne rovno na zastávku a umožní nastupovať cestujúcim. Lenže na to treba dve veci: samozatváracie dvere, ktoré zatiaľ nikomu nenapadlo objednať (buržoázny západný prežitok) a ochota. Už vidím tú revolúciu, ktorá by nastala, keby sa toto zaviedlo. Stačilo by poniektorým vysvetliť rozdiel medzi vyrovnávacím časom a pracovnou prestávkou...
Reakcia na: KosickyTiger #79029:
Nepravda. Bol to práve DPMK, ktorý bojoval za otvorený zvršok "všade, kde je to možné".
Reakcia na: S499.1023 #79031:
Je to článkový voz. Jednočlánkový presnejšie. Evo má schodíkový defekt aj v kĺbovej verzii (rovnako ako generačný predchodca Vario) a tu už argument o konštrukčnom obmedzení neobstojí.
Reakcia na: Bjorn #79011:
To je nečlánkový voz? A tie dve harmoniky sú tam len na oklamanie nepriateľa?
Reakcia na: Tatranka #79027:
Podľa hovorkyne ide len o bezpečnosť cestujúcich. Rozumej - radšej necháme vystupovať cestujúcich na cestu a prechádzať kade tade pomedzi poparkované autá, pretože hrozia nebezpečné kolízie električiek a autobusov, ktorých fatálnym následkom by mohol byť odbitý späťák, a takéto ohrozovanie si DP dovoliť nemôže.
Reakcia na: Tatranka #79027:
Zase DPMK aspoň niekedy sa zastane správneho riešenia, napr. keď chceli ŽSR na Kuzmányho otvorený povrch.
Reakcia na: tbus #79026:
Senný trh, Dom umenia, Krajský súd, Idanská, Alejová, Spoločenský pavilón, Stará radnica, alebo Námestie MMM. V západnej Európe nevedia, ako sa robia služby pre verejnosť tak, aby slúžili verejnosti, mali by sa pozrieť na správnu košickú dezintegráciu.
Reakcia na: tbus #79026:
To hej, celé to tam je ako provizórium naveky. Zjavne to vyzerá akoby DPMK cielene stál mimo diania okolo príprav projektov alebo sa staral hlavne o to, ako sa do toho nestarať a ak náhodou príde nejaká vecná pripomienka, tak hľadať výhovorky ako sa to nedá... ?
Reakcia na: veteran #79014:
Zimná si to priam pýta, aby sa zastavovalo na električkových zastávkach, a to v oboch smeroch... a doprava tam určite nie je taká hustá, aby tam dochádzalo ku kolíziám, počas výluky boli aj etapy, kedy jazdili X7 a 9 súčasne a ku kolíziám nedochádzalo. Oveľa kolíznejšie mi príde to, že autobusy tam pristavujú na centimetre ku zaparkovaným autám a najme vysádzanie ľudí na cestu meter-dva od obrubníka...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.