Dnes som si všimol, že asi 50m pred výjazdom z otočky pri Strojári je podobný snímač, alebo kamera či jaká hmára to je ako pri Spoločenskom pavilóne v oboch smeroch....ma to naviac niečo ako displej a vôbec mi nie je jasné, prečo je to práve na Južnej triede ?
Inac vcera, mohol DP kludne nasadit sola na L4 po 20tej hodine, nic by sa nestalo, ludi ktori sli na cintorin (ak vobec nejaki sli - mam pochybnosti) bolo uz v tychto hodinach pramalo.
Keby ostali zopnute stykace bola by to strasne velka nahoda. Takze to sa vylucuje samo. Ja som toho nazoru, ze ostal prilepeny palec a spobyl tym zrychlenie
BM: Svedkovia tvrdia a píše sa to aj vo výpovedi, že motory začali hučať a súprava zrýchlovať. To vylučuje vypnutie reverzu. Ja by som sa priklonil skôr k tomu prilepenému stykaču a súčasne nerozpojením obvodu jazdy pri našlapnutí na brzdný pedál.
CHROBAK DO HLAVY
Vezmime si to takto. Co ked vodicka, vypla reverz z dovodu zrychlovania? Co ked bol prilepeny palec? Neako to zrychlovanie predsa musela ubrzdit, vypla reverse ale asi nevedela, ze ked nema nahodeny revers, tak automaticky nema EDB. Ale to asi vodicka nevedela. Jasna je jedna vec, pokial viem tak zaznamy o opravach vozidla a kniha vozidla sa stratili.
Dnes si pripomíname 26. výročie tragickej udalosti pri amfiteátri. Pred troma rokmi vyšiel o tom rozsiahly článok, ktorý tu uverejňujem bez komentára.
Zlyhali brzdy či vodička? Pravdu sa už asi nedozvieme
KOŠICE - 30. 10. 1978 - 7.10 h. 9 mŕtvych /G. Feciskaninová, M. Harčariková, A. Hric, I. Kollárik, A. Garanská, E. Lešková, M. Lileková, J. Šestáková, M. Žadanský/
10 ťažko zranených, 80 ľahko zranených
----------------------
"...pre zlyhanie brzdového systému dnes ráno havarovala pri amfiteátri električka. Mestská správa ZNB a Dopravný podnik mesta Košice vyzvali postihnutých, aby sa čo najskôr prihlásili na Dopravnom inšpektoráte MS ZNB..."
Večer - 30. 10. 1978
----------------------
"...Mestský výbor KSS, Mestský národný výbor a Dopravný podnik mesta Košice vyslovujú hlbokú a úprimnú sústrasť všetkým rodinám, ktoré po včerajšej tragickej havárii navštívil smútok..."
Večer - 31. 10. 1978
----------------------
"...keďže sa začali šíriť fámy o tom, že počet obetí je oveľa vyšší a že sa niečo tají, uverejňujeme ich presný zoznam...Posledná rozlúčka s obeťami havárie električky sa uskutoční 2. novembra 1978..."
Večer - 1. 11. 1978
---------------------
Bolo krátko pred Dušičkami. Ľudia zapaľovali krehké sviečky na hroboch svojich blízkych, venovali im krátku spomienku a potom sa opäť vrhali do dravého prúdu života. Veď čas zastaviť nemožno. Vtedy ani dnes. Žilo sa rýchlo, zomieralo ešte rýchlejšie. No najmä nečakane. Tragédiu, ktorá 30.10.1978 rozdrvila pokojný spánok Košičanov, nikto nepredvídal. Prišla náhle a sfúkla životy deviatich ľudí rovnako neľútostne ako chladný vietor, ktorý zhasína sviečky na cintorínoch. V útrobách preplnenej električkovej súpravy číslo 229-298 však ráno o siedmej nezahynuli všetci. Niektorí svoju smrť prežili. Snažia sa zabudnúť a dodnes bojujú s prízrakom, ktorý do ich duše vstúpil cez otvorené dvere temnej električky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Diggi
Dnes na L7 tuším sú 349+352, 517, 521, 614+615