Reakcia na: Sarko #770:
V schválenom územnom pláne mesta Prešov je odklon železničnej trate na Plaveč. Preložka zahŕňa zdvojkoľajnenie trate Prešov - Šarišské Lúky a výstabu dvojkoľajnej trate zo Šarišských Lúk tunelom popod Dúbravu až niekam za Veľký Šariš. Toto všetko je riadne schválené, projektovo vypracované a zahrnuté do územného plánu mesta Prešov. NAPRIEK TOMU v roku 1996 ŽSR elekrifikovali dnešnú jednokoľajnú trať v úseku Prešov - Plaveč, pretože reálne vyhliadke na realizáciu preložky trate sú v dnešných finančných podmienkach mizivé. Odvtedy prešlo 7 rokov, elektrické lokomotívy si do Plavča veselo jazdia a na výstavbe preložky sa ešte neskosilo ani len steblo trávy.Čo tým chcem povedať... Je to podľa mňa veľmi výstižná paralela k MHD Košice. Podľa mňa, za predpokladu, že pripravovaná rekonštrukcia ulíc je jedinou prekážkou výstavbe TR trate, niet dôvodu tieto trate nevybudovať (Žel. stanica, Hviezdoslavova). Tie komunikácie nebudú prestavované ani do roku 2010, ver mi! A ak sa raz v ďalekej budúcnosti mesto odhodlá radikálne prestavať predstaničný priestor, či Hviezdoslavovu ul., bude to stáť také nehorázne peniaze, že prekladanie TR trate bude absolätne bezvýznamnou finančnou položkou na zozname prác.
Ak toto mesto nepochopí, tak nevybuduje trolejbusový systém nikdy.
P.S. Dúfam, že lanovka z MMM na Furču už v územnom pláne nie je.
Sarko
S tými prestupmi by to vyzeralo horšie ako v lotérii
Čo sa týka Staničného nám., neviem, skús sa vžiť sám do tej situácie, že máš schálenú prestavbu a čakáš na samotnú vžstavbu, ale nečakáš s výstavbou trolejbusovej trate, ktorú bude potom potrebné aj tak zniesť.
Treba si uvedomiť, že aj trať z Mlynskej bašty cez Štefánikovu na N.O. je v podstate tiež neplánovaný úsek. V skutočnosti boli naplánované tieto etapy tratí:
I. Lingov-Mier-Mlynská bašta
II. Mlynská bašta-Hviezdoslavova-Moyzesova-Poštová-Vojenská-Trieda KVP-Lechkého
III. Exnárova-Sečovská-Prešovská-Palackého-N.O.-Toryská-Moskovská-Myslava (s prepojením na Lechkého)
Z uvedeného vyplýva, že II. etapa sa nerealizovala, naopak, realizovala sa časť III. etapy. Je to z dôvodu plánovanej a schválenej rekonštrukcie jednosmernej Hviezdoslavovej na obojsmernú komunikáciu a Bačíkovú s Továrenskou na pešiu zónu. Tu takisto DPMK nezačal stavbu, kým nebude jasné, aký bude konečný stav na dotknutých uliciach.