Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #6111:
kadiaľ malo viesť takmer 20 km plánovaných tratí, ktoré spomínaš ?
Reakcia na: Vladimír #6109:
Ohľadne parku KT8D5 to treba brať z tej stránky, že pred rokom 1990 bol plánovaný nákup iba 10 ks tohto typu vozidla. Pre rok 1995 bol naopak plán nákupu 10 ks jednosmerných RT6N1 a až pre roky 1994 a 1995 po 10 ks (spolu 20 ks) vozidiel T6A5. Všetkých týchto 40 nových vozidiel však malo reflektovať na výstavbu plánovaných električkových tratí v celkovej dĺžke cca 20 km, ktoré sa mali postupne vybudovať v rokoch 1990 až 2000.

Aká je realita? Ešte v roku 1989 prichádza do Košíc 10 ks T3SUCS (415 - 424) a 10 ks KT8D5 (502 - 511), čo by mohol byť postačujúci prírastok pre novú trať a linky na Alejovej ul. Zatiaľ čo z ďalších plánovaných tratí sa nepostavil ani len kilometer, do Košíc prichádza v rokoch 1990 - 1 prichádza ďalších 27 ks KT8D5 (čo je o 300% viac ako bol plán) a už v rokoch 1992 - 3 až 30 ks T6A5 (čo je o 33,3% viac ako bol plán). T.j. pri prírastku 0% ďalších tratí nastal 333,3% neplánovaný prírastok nových vozidiel.

Čo sa týka dopytu, naozaj tu bol dopyt v podstate len po obojsmerných (a prirodzene po nových) vozidlách. V takom Straussbergu môžu premávať len obojsmerné vozidlá, v Brne ich potrebujú pre linku 8 kvôli úvraťovej konečnej v Líšni, v Miškolci tak isto kvôli zrušenému obratisku na linke 1 v Diósgyőri. V Sarajeve iné ako kĺbové električky v tom čase nepremávali a vo Volgograde zasa chceli KT8 pre podzemnú električkovú rýchlodráhu... Na druhej strane však súhlasím s názorom, že nezáujem o 20 ročné T3 môže súvisieť aj nezodpovedajúcou údržbou a stavom. V iných DP je napr. už úplnou samozrejmosťou ošetrovanie dutín karosérie, na čo DPMK ešte "neprišiel".
Reakcia na: BMko #6108:
Ja s takým názorom nesúhlasím. Čo sa týka kapacity, skúsme to teoreticky prepočítať - dĺžka skrine 2xT3: 28 m, dĺžka skrine KT8: 30,3 m. T.j. rozdiel 2,3 m, lenže KT8 je obojsmerné a má o 4 priestory dverí naviac, takisto má o cca 10 sedadiel viac ako 2xT3 (cca 22+22), čo ide na úkor stojacich cestujúcich. Takže pri počítaní podľa K8 vychádza v prípade 2xT3 cca 44 miest na sedenie+cca 280 miest na státie=spolu cca 324 cestujúcich. V prípade KT8 je to cca 54 miest na sedenie+cca 280 miest na státie=334. Celkový približný rozdiel medzi 2xT3 a KT8 je teda 10 ľudí.

Čo sa týka výzbrojí, s tým súhlasím. Ak však nebol záujem o T3, DPMK sa po predaji KT8 mohol pustiť napr. do modernizácií súčasných T3. Nezabúdaj, že vozidiel je prebytok, nákup nových neprichádza do úvahy, takže je potrebné udržiavať a modernizovať z toho, čo je.
Košice dnes majú sotva 50% z pôvodného parku KT8 D5. Všetko ostatné rozpredali. Ja som sa vždy čudoval, prečo sa trebárs niekam na východ neodpredávajú T3-ky a nenechávajú sa len KT-čka. Možno nebol po T3 taký dopyt. Jedno je ale isté - KT-čka sú rozpredané a to je realita. Usilovať, čo i len v myšlienkach, sa o nejaké nové po tom, čo sa posledné odpredali doslova len "predvčerom", je šialenstvo.
Reakcia na: Sarko #6107:
No ja som takeho nazoru, ze dvojicka nevykrije to co KTcko a rataju sa vozokilometre rovnako. Tak preco by sme mali pouzivat menej kapacitnu supravu ako kapacitnu anakondu. Po dalsie tyristorova vyzbroj ma mensiu spotrebu a lepsie sa s tym jazdi a myslim, ze v kosickych oblukoch, vyhybkach a podobnych neduhoch kosickych trati je lepsie mat tyristorak, kde mozes jazdou udrziavat konstantnu rychlost ako naslapovat na T3jke, strielat linkoacom a vytvarat moznost na zalepenie palcov zrychlovaca. To su len dve dovody a dost podstatne. preco by som som bral viac anakondy a zehlicky ako T3ky
Reakcia na: BMko #6105:
A to už prečo? Reálna potreba obojsmerných vozidiel sú 3 KT8 na L5 a pridajme k tomu ešte nejakú rezervu pri výlukách a podobne - takých 10 ks KT8D5 by bolo postačujúcich, ale kvôli údržbe a ND je súčasný stav s 19 ks takisto vyhovujúci.
Práve SHORTYho spomínali v istom rádiu - nechal pozdravovať všetkých Košických električkárov... ? ?
Reakcia na: Nodes #6103:
V kosiciach je malo KTcok
Nodes: Však to aj JE v podstate KT8. To, že v Košiciach nie sú ďalšie električky potrebné, neznamená, že si Kvatro nekúpi iný podnik, ktorý o toto vozidlo záujem prejaví, pričom je vhodné najmä pre tie podniky, ktoré už KT8 prevádzkujú.
Reakcia na: Sarko #6062:
Este na chvilu na temu TKT KVATRO. napadne sa podoba na KT8. Povedal by som, ze je to alternativa pre podniky, ktore doteraz KT8 neprevadzkovali alebo nechcu repasovat tie doterajsie. V podmienkach KE nevidim ziadnu prespektivu pre tento zatial koncept, kedze sa repasuju KT8.
Reakcia na: 3003 #6099:
Prečo nie..ved musia mať aj tam klbaky a nie je to nový bus. ?
Reakcia na: SOLARIS MANIAK #6100:
Ja som o nej dozvedel od šofera... a nebolo to nahodou na križovatke ulic Prešovska c.-Priemyselna ul.?
? Tak videl niekto tu nehodu ???
Reakcia na: Diggi #6094:
Nedokážem pochopiť čo za rozum dal 3004 do Šace!!! Dufam že ho vratia na VŠA keď príde 3105 z GO.
Pôjde vôbec 3105 na GO ?!?!?!
?
? Bol niekto z Vás včera pri nehode SU15 #3530 na obchádzke v smere na Furču? Nehoda sa stala o 15:30 hod.Solaris mal zničený nárazník a ľavé čelné sklo. Kvoli tejto nehode sa začali vytvárať obrovské kolóny siahajúce až po križovatku na PALACKÉHO. Autobus bol odstavený v takom mieste, že prekážal tým čo išli z Palackého aj tým čo išli zo Starej prešovskej cesty - tým sa vytvárali kolóny a ďalšie "ťukesy" os. áut. VIDEL TO NIEKTO Z VÁS ???
Reakcia na: 1018 #6091:
Áno, je to tak, mám tam preklep. Pardón. 518-ka je teraz tá jediná KT8D5R s #1736.
Reakcia na: Diggi #6095:
vodič tej 3101 mal predtým 4208-ku a ešte predtým originál 6287. Ten bol možno rád, že to vie zapnúť..mal zapnutý mikrofón, takže vysielačka LIVE v celom voze... ? ? ?
Reakcia na: Diggi #6092:
Ešte doplním stav garáži v Šaci, teda čo by tam malo byť a čo tam je..je pravdepodné, že niektoré C734-ky už nejazdia.

Karosa C734: 6009, 6023, 6030, 6036, 6037, 6040, 6043, 6044
Karosa B732: 6293, 6295, 6298, 6401, 6410
Karosa B832: 6223, 6226, 6229, 6242, 6267, 6271
Karosa B932(E): 5202, 5231
Novoplan C-12: 5401 (mal by byť)
Ikarus 280.10: 4126, 4131, 4132, 4133
Karosa C744: 3101
Karosa B741: 3004 (mala by byť)
Ikarus 280.08M : 4092 ???

T.j. 29 busov..normálny stav je 25.

Nové špz:
4097 - KE 279 DN
6295 - KE 284 DN
6298 - KE 021 DN
6401 - KE 119 DN
6410 - KE 208 DN


?
Reakcia na: Diggi #6092:


Hlasenie zastavok asi nehrozilo, ze? A pasmo 0 alebo 1? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.