Ohľadne parku KT8D5 to treba brať z tej stránky, že pred rokom 1990 bol plánovaný nákup iba 10 ks tohto typu vozidla. Pre rok 1995 bol naopak plán nákupu 10 ks jednosmerných RT6N1 a až pre roky 1994 a 1995 po 10 ks (spolu 20 ks) vozidiel T6A5. Všetkých týchto 40 nových vozidiel však malo reflektovať na výstavbu plánovaných električkových tratí v celkovej dĺžke cca 20 km, ktoré sa mali postupne vybudovať v rokoch 1990 až 2000.
Aká je realita? Ešte v roku 1989 prichádza do Košíc 10 ks T3SUCS (415 - 424) a 10 ks KT8D5 (502 - 511), čo by mohol byť postačujúci prírastok pre novú trať a linky na Alejovej ul. Zatiaľ čo z ďalších plánovaných tratí sa nepostavil ani len kilometer, do Košíc prichádza v rokoch 1990 - 1 prichádza ďalších 27 ks KT8D5 (čo je o 300% viac ako bol plán) a už v rokoch 1992 - 3 až 30 ks T6A5 (čo je o 33,3% viac ako bol plán). T.j. pri prírastku 0% ďalších tratí nastal 333,3% neplánovaný prírastok nových vozidiel.
Čo sa týka dopytu, naozaj tu bol dopyt v podstate len po obojsmerných (a prirodzene po nových) vozidlách. V takom Straussbergu môžu premávať len obojsmerné vozidlá, v Brne ich potrebujú pre linku 8 kvôli úvraťovej konečnej v Líšni, v Miškolci tak isto kvôli zrušenému obratisku na linke 1 v Diósgyőri. V Sarajeve iné ako kĺbové električky v tom čase nepremávali a vo Volgograde zasa chceli KT8 pre podzemnú električkovú rýchlodráhu... Na druhej strane však súhlasím s názorom, že nezáujem o 20 ročné T3 môže súvisieť aj nezodpovedajúcou údržbou a stavom. V iných DP je napr. už úplnou samozrejmosťou ošetrovanie dutín karosérie, na čo DPMK ešte "neprišiel".
Ja s takým názorom nesúhlasím. Čo sa týka kapacity, skúsme to teoreticky prepočítať - dĺžka skrine 2xT3: 28 m, dĺžka skrine KT8: 30,3 m. T.j. rozdiel 2,3 m, lenže KT8 je obojsmerné a má o 4 priestory dverí naviac, takisto má o cca 10 sedadiel viac ako 2xT3 (cca 22+22), čo ide na úkor stojacich cestujúcich. Takže pri počítaní podľa K8 vychádza v prípade 2xT3 cca 44 miest na sedenie+cca 280 miest na státie=spolu cca 324 cestujúcich. V prípade KT8 je to cca 54 miest na sedenie+cca 280 miest na státie=334. Celkový približný rozdiel medzi 2xT3 a KT8 je teda 10 ľudí.
Čo sa týka výzbrojí, s tým súhlasím. Ak však nebol záujem o T3, DPMK sa po predaji KT8 mohol pustiť napr. do modernizácií súčasných T3. Nezabúdaj, že vozidiel je prebytok, nákup nových neprichádza do úvahy, takže je potrebné udržiavať a modernizovať z toho, čo je.
Košice dnes majú sotva 50% z pôvodného parku KT8 D5. Všetko ostatné rozpredali. Ja som sa vždy čudoval, prečo sa trebárs niekam na východ neodpredávajú T3-ky a nenechávajú sa len KT-čka. Možno nebol po T3 taký dopyt. Jedno je ale isté - KT-čka sú rozpredané a to je realita. Usilovať, čo i len v myšlienkach, sa o nejaké nové po tom, čo sa posledné odpredali doslova len "predvčerom", je šialenstvo.
No ja som takeho nazoru, ze dvojicka nevykrije to co KTcko a rataju sa vozokilometre rovnako. Tak preco by sme mali pouzivat menej kapacitnu supravu ako kapacitnu anakondu. Po dalsie tyristorova vyzbroj ma mensiu spotrebu a lepsie sa s tym jazdi a myslim, ze v kosickych oblukoch, vyhybkach a podobnych neduhoch kosickych trati je lepsie mat tyristorak, kde mozes jazdou udrziavat konstantnu rychlost ako naslapovat na T3jke, strielat linkoacom a vytvarat moznost na zalepenie palcov zrychlovaca. To su len dve dovody a dost podstatne. preco by som som bral viac anakondy a zehlicky ako T3ky
A to už prečo? Reálna potreba obojsmerných vozidiel sú 3 KT8 na L5 a pridajme k tomu ešte nejakú rezervu pri výlukách a podobne - takých 10 ks KT8D5 by bolo postačujúcich, ale kvôli údržbe a ND je súčasný stav s 19 ks takisto vyhovujúci.
Nodes: Však to aj JE v podstate KT8. To, že v Košiciach nie sú ďalšie električky potrebné, neznamená, že si Kvatro nekúpi iný podnik, ktorý o toto vozidlo záujem prejaví, pričom je vhodné najmä pre tie podniky, ktoré už KT8 prevádzkujú.
Este na chvilu na temu TKT KVATRO. napadne sa podoba na KT8. Povedal by som, ze je to alternativa pre podniky, ktore doteraz KT8 neprevadzkovali alebo nechcu repasovat tie doterajsie. V podmienkach KE nevidim ziadnu prespektivu pre tento zatial koncept, kedze sa repasuju KT8.
? Bol niekto z Vás včera pri nehode SU15 #3530 na obchádzke v smere na Furču? Nehoda sa stala o 15:30 hod.Solaris mal zničený nárazník a ľavé čelné sklo. Kvoli tejto nehode sa začali vytvárať obrovské kolóny siahajúce až po križovatku na PALACKÉHO. Autobus bol odstavený v takom mieste, že prekážal tým čo išli z Palackého aj tým čo išli zo Starej prešovskej cesty - tým sa vytvárali kolóny a ďalšie "ťukesy" os. áut. VIDEL TO NIEKTO Z VÁS ???
vodič tej 3101 mal predtým 4208-ku a ešte predtým originál 6287. Ten bol možno rád, že to vie zapnúť..mal zapnutý mikrofón, takže vysielačka LIVE v celom voze... ? ? ?
Hlasenie zastavok asi nehrozilo, ze? A pasmo 0 alebo 1? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nodes